Knøttet Skrevet 23. januar 2008 #1 Skrevet 23. januar 2008 Har tenkt meg i basseng snart, og lurer derfor på om jeg kan bruke følgende: Badstu, dampbadstu, boblebad og sklie. Forresten, glem boblebadet- det vet jeg at ikke er anbefalt. Jeg tror også det står på skliene at gravide ikke bør bruke de, men hva med badstu og dampbadstu? En av grunnene til at man ikke skal bruke boblebad er jo varmen (i tillegg til bakteriene, så klart), og det er jo ikke noe mindre varmt i en dampbadstu eller vanlig badstu? :klø:
Mrs N Skrevet 23. januar 2008 #2 Skrevet 23. januar 2008 I dette landet anbefales verken badstu/dampbadstu eller boblebad. De mener at vannet/rommet er for varmt.
Knøttet Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2008 I dette landet anbefales verken badstu/dampbadstu eller boblebad. De mener at vannet/rommet er for varmt. Takk for svar Æsj, så kjedelig... Glemte én ting, hva med velværebasseng med 34grader? Det må da være lov?
Mrs N Skrevet 23. januar 2008 #4 Skrevet 23. januar 2008 Kan ikke skjønne hvorfor ikke. Det er jo en ganske fin badetemperatur. Babysvømming foregår jo i basseng som holder 30 grader (vanligvis)
Gjest imli Skrevet 23. januar 2008 #5 Skrevet 23. januar 2008 Jeg har brukt både sklier, boblebad og badstu, jeg... Skjønner ikke hvorfor sklier skulle være farlig? Når det gjelder badstu og boblebad, er det pga fare for overoppheting, men det er nesten ikke mulig å bli overopphetet - man vil gå opp/ut lenge før det. Altså er det i orden så lenge man er forsiktig og ikke sitter for lenge. Dampbadstu er jo mindre varmt enn vanlig badstu... Synes jeg i alle fall? Og det er vel ikke mer bakterier i boblebad enn andre offentlige bad? Man skal unngår det like før termin riktig nok (4 uker?). Jeg ville bare benytta meg av det jeg hadde lyst til, men du må jo nesten vurdere selv.
Gjest Opa Skrevet 23. januar 2008 #6 Skrevet 23. januar 2008 Vi har (eget utendørs, dvs at vannet ikke blir byttet hver gang, og vi bruker kjemikalier) boblebad, og det har jeg brukt fram til nå. Man skal ikke bruke massasjen i dem mer enn 10 min om gangen de første 3 mnd pgs fare for fosterskader, og ikek ha mer enn 38 grader. Badstu er jo mye varmere enn det, så det ville jeg ikke gjort, men jeg synes badstu er altfor varmt i utgangspunktet
Gjest veslo Skrevet 23. januar 2008 #7 Skrevet 23. januar 2008 Badstu er greit dersom du er vant til det, og passar på væske-inntak. Eg tok badstu i kvar veke forrige svangerskap, og fekk besjed om at det bare var fint, så lenge eg ikkje var åleine (i tilfelle blodtrykksfall).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå