Gå til innhold

problemer med ex`n

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jente26

Det ble slutt med meg og typen min for 3 år siden. Vi har en datter på 7 år. Jeg har omsorgen for barnet vårt, han har henne i helger og noen dager i uken som det passer etter jobben hans. Vi har aldri hatt noen problemer om fordeling av omsorgen.

Men problemet er for 1 12 år siden traff jeg en ny mann. Ex`n brydde seg ikke om det så lenge vi bodde hver for oss. Men han flytta inn hos meg for et halvt år siden. Da starta problemene.problemet er at han ikke takler at en annen mann bor sammen med datteren hans. At en annen skal ta del i oppdragelsen av datteren vår. Han forguder henne og det er ikke at han er sjalu på meg og typen som er problemet.FOR EN STUND SI traff han typen min og datteren vår på et handlesenter. De var der for å handle inn til påsken. Han tok henne med seg og reiste hjem til oss og leverte henne og sa at jeg ikke hadde noen grunn til å sende henn ut med ham alene.

Er det noen andre som har råd og vink, og har noen andre opplevd at ex`n ikke tåler at andre også har ansvar for oppdragelsen til barna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Martin

Jeg skjønner din ex svært godt. Jeg har selv delt bosted for mine barn, så jeg har intet å klage på. Hadde jeg derimot kun sett mine barn annen hver helg, hadde det vært svært tungt å svelge at en fremmed mann skulle hatt mine barn mye mer enn jeg selv.

Prøv å tenk deg omvendt, at det hadde vært deg som hadde hatt det slik.

Jeg tviler på du makter å løse dette med snakk, du må rett og slett ta tiden til hjelp, slik at han venner seg til situasjonen. Eller - og aller best - gi faren mer samvær om han er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

¨Selfölgelig er det en sår situasjon for pappan til din datter å se at en annen mann ha mer sammver med sin datter en hva han har.

Kansje det vil hjelpe faren om du spör han för noen andre om å ha datteren sin når eventuelt du er på jobb ol. og ikke er hjemme og din nye sammboer er hjemme og må tar seg av din datter?!

Eller kansje du bör sette deg ned og prate med din X og höre hva han kan leve med og ikke.

Det er jo en innkjörings prosess for både han og deg dette og om han får mer å si om hva din samboer skal ta del i og ikke vil han föle at det ikke er så tung alikavel?!?

Og at han ikke blir skubbet ut på side linjen.

som nevnt over sett deg inn i din X situasjon,kanjse allt blir lettere å forstå?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR EN STUND SI traff han typen min og datteren vår på et handlesenter. De var der for å handle inn til påsken. Han tok henne med seg og reiste hjem til oss og leverte henne og sa at jeg ikke hadde noen grunn til å sende henn ut med ham alene.

Det er kanskje forståelig at det ikke er enkelt når det kommer en ny voksenperson inn i livet til barnet sitt - MEN han har ingen ting med å blande seg inn i hvem du tillater din datter å dra på butikken med!!!!!

Tenkte han på hvordan datteren reagerte på denne situasjonen?

Han satte sine følelser i første rekke, uten å tenke på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

:o

Murvel, mener du virkelig at barnefaren ikke har noe med hvem ungen hans er alene med??

Kan mor sende ungen med hvemsomhelst, hvorsomhelst?

Håper virkelig ikke at det er dette du mente med kommentaren din, regner med du ser hvilken problematikk som kan dukke opp kjølvannet av slike holdninger...

Ex: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=57760

:evil: :evil: :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Murvel, ikke innlogget

Ja, jeg mener faktisk det. Reglene er faktisk slik at den som har samvær selv bestemmer hvem som barnet skal være sammen med, hvem som skal være barnevakt osv. Den andre parten har ikke noe den skulle ha sakt. Ref. barnevernet, familievernkontoret ol.

Ser ikke noen sammenheng med linken du la ved. Det er ikke en normal situasjon, og og avisene er eneste referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vega

Kanskje du skal la eksen og mannen din bli kjent? For datterens skyld?

Skjønner at han opplevde dette sårt, men å rive barnet vekk på den måten - vitner om umodenhet.

Be eksen på kaffe?

Jeg ble da bare glad da min eks etablerte et langt samboerskap og min sønn likte henne. Det murret litt, enkelte ganger, når han var der i uker, men jeg var klar over hvor irrasjonelt jeg reagerte.

Da det ble slutt etter sju år ble jeg oppriktig lei meg, men sønnen vår har enda kontakt med eks-stemor, og takk for det.

Selvsagt handler du ikke galt når du lar samboer ta datteren med på butikken. Men hva med å la eks bli litt mer kjent? Det er bra for barnet også - at det fungerer og at de voksne er venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Min samboer og far ttil gutten min kan like godt gjøre avtaler om henting og bringing som jeg og eksen kan gjøre. Vi har satt oss ned sammen og pratet om hvordan vi skal ha det.

Det var nyttig for oss.

Men den saken hvor far blir drept av ny kjæreste har jo ikke noe med denne saken å gjøre. :evil:

Det er en forferdelig personlig tragedie. :grine:

Men har ikke noe i denne diskusjonen å gjøre.

Din eks har ingen rett til å ta barnet med seg på den måten.

Det må du la ham forstå.

Klart pappaen blir lei seg etc. når barnet får en ny "farsfigur" i hverdagen.

Men det må han jobbe med.

Barnet har bare en far.

Men kan ha flere farsfigurer.

Synes kanskje det kan vitne om en usikker far...(på egne evner)...

Få ham til å forstå at din samboer ikke er ute etter å erstatte HAM, men kun være en mormal familie. La ham forstå at barnet hans har det bedre i hverdagen dersom barnet + kjæresten til mamma kommer godt overens.

Og pappaen vil jo det beste for barnet sitt vel? :wink:

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Murvel, dette får jeg vanskelig til å stemme, så jeg rådførte meg med min mor etter å ha fundert litt på innspillet ditt.

Hun er spesialpedagog og jobber nettopp med slike tilfeller ved barnevernet, og forteller at far har mye med saken å gjøre såfremt han aner at noe er galt. Ren fornuft og logikk, det vel?

Men han kan ikke velge hvem du skal velge som barnevakt etc åfremt det er helt stuerent og han ikke finner noe å klage på, da lager han bare ris til egen bak.

For å holde oss til tråden, så er jeg enig med den som sa at her er du nok nødt til å ta tiden til hjelp. Følelser og sjalusi er ikke noe du kommer til livs på en to tre. Du får bare håpe at han ser at det hele er stabilt og at barnet har det bra. Først da kan du vel egentlig begynne å prate med ham.

Jeg bare håper at han er smart nok til å ikke ødelegge for noen av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg syns ikke Ex'en hadde noe med å "ta" barnet fra samboeren din...

det er jo ikke snakk om hvemsomhelst, hvorsomhelst, men en som dere faktisk bor sammen med og stoler på.

Det er da helt normalt at folk som bor sammen drar og handler, det er jo ikke alltid du kan være med...

Jeg sender da gjerne mann og barn ut så jeg kan få unnagjort litt rydding og vasking. Og dette er jo en mann som barnet etterhvert (kanskje) skal se på som en stefar, og må forholde seg til, når du ikke er hjemme.

MEN det kan være et poeng at far og "stefar" møtes, og blir litt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

randabergmann22

har ikke unger sjøl, har heller ikke tenkt å få det på mange år heller. men hadde eg hatt barn hadde eg aldri funnet meg i at ein nye type av ex`n turte rundt med datternsønnen min. mitt råd til faren til ungen e å gi han nye typen ein på kjeften neste gang han innbiller seg at det er hans datter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jeg syns nå at den nye samboeren = den nye stefaren til dette barnet må kunne ha med seg barnet på handletur. Selvfølgelig forstår jeg fars sårhet rundt dette, men det er en av konsekvensene etter et brudd det. Og noen ting er bare ikke like lette å svelge som andre ting. Men det er jo helt klart at den nye mannen vil få en slags farsrolle for barnet, det må bare være slik, hvis ikke kan de jo ikke ha noe familieliv.

Men det er min mening da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan ikke barnefaren ha datteren deres litt oftere enn bare annenhver helg da???Hvis han er så opptatt av henne burde han jo kunne ha henne mer og dermed bli kvitt litt av den vonde følelsen!

Min mann har en datter på 7 år som han egentlig har annenhver helg.

I realiteten er hun hos mor og oss 50-50.

Mor får barnebidraget sitt allikevel og har ikke noe i mot det.

Min mann har det bedre etter at han hadde henne mer hos seg.

:-) Positiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jente26

Han har henne et par dager i uken og, så på en måned har han henne ca 40%. Han er i full jobb så det sier seg jo litt selv at han har litt mindre samvær enn meg. På jobben hans jobber de kveld skift og en uke i måneden, og da kan han jo ikje ha henne. Men jeg haddde håpt at han skulle forandre litt mening med at en annen mann bor sammen med datteren hans. Men han sier bare at han kan skaffe sin egen datter og ikke prøve å leke pappa for hans datter.

OOOFFF, gir snart opp..

God Natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.

Jeg var selv "den nye herremannen" for noen år siden, og barnefaren hadde meg i begynnelsen et godt stykke ned på listen over yndlingspersoner.

Og jeg var liiiiivredd ham. :lol:

Men....så ble vi jo gradvis kjent, da....og etterhvert.....ble vi mer eller mindre på kompisnivå.

Det bør kanskje kunne hjelpe om de får bli kjent, da......

lykke til :)

Milo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...