Crazee Skrevet 26. april 2003 #21 Del Skrevet 26. april 2003 Å nei.....da blir det jo diskriminering gærne veien! Men det kunne jo vore gøy då - spesielt reaksjonene etterpå ;-) Dei fleste skilta er jo tosidige - me kunne mala kun eine sida... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 26. april 2003 #22 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg tar Hattemannen som en personlig fornærmelse. Mot mitt kjønn, min person - en dyp fornærmelse mot min eksistens. Hvordan kan noen av dere hønsehuer tro at vi noen gang vil oppnå likestilling (eller helst verdenskvinnedømme) - så lenge vi lar slike krenkende tilstander herje? Hvor vil dette ende? Heelt enig med Mel! Jeg føler skam over mitt kjønn hver gang jeg ser at det er en mann på disse skiltene. Hva skal det bety? Mener de at jeg som kvinne skal bli stående igjenn på fortauet mens mennene går videre? Jeg velger å trekke dette litt videre og misstenker at det ligger en slags undertrykkende sammensvergelse bak. Det at mannen går videre over vegen er bare en metafor for en hjernevaske kampanje som går ut på at vi kvinner skal bli stående og ikke få selvrealisert oss (bortsett fra med bruk av makrame og diverse spennende gryteoppskrifter) Nei - jeg tror at vegen til likestilling begynner ved dette vesentlige punktet: Hattemannen må døøø! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 26. april 2003 #23 Del Skrevet 26. april 2003 Heelt enig med Mel! Jeg føler skam over mitt kjønn hver gang jeg ser at det er en mann på disse skiltene. Hva skal det bety? Mener de at jeg som kvinne skal bli stående igjenn på fortauet mens mennene går videre? Jeg velger å trekke dette litt videre og misstenker at det ligger en slags undertrykkende sammensvergelse bak. Det at mannen går videre over vegen er bare en metafor for en hjernevaske kampanje som går ut på at vi kvinner skal bli stående og ikke få selvrealisert oss (bortsett fra med bruk av makrame og diverse spennende gryteoppskrifter) Nei - jeg tror at vegen til likestilling begynner ved dette vesentlige punktet: Hattemannen må døøø! Dette er innlegg som fortjenes å rammes inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2003 #24 Del Skrevet 27. april 2003 Mannen med hatt er selvsagt en grov fornærmelse mot kvinnen, og gangfelt-skiltet vekker helt klart ubehagelige assosiasjoner med sitt "mann (med hatt!) leier liten pike"-motiv. Og det slutter ikke der. Skiltene "farlig kryss på forkjørsvei" minner om fallossymboler, og "ujevn vei" behøver jeg vel ikke kommentere ytterligere. Mannssjåvinisme satt i system! Nei, la oss kjempe innbitt for både innføring av androgyne strekfigurer på gangfeltskiltene og ellers en grundig gjennomgang av hele skiltfloraen. Det finnes sikkert et offentlig tilbud vi kan bygge ned for å finansiere dette verdige formål. Etter bare 5-10 års arbeid av en nedsatt komité, vil vi sikkert kunne skilte (!) med verdens mest politisk korrekte veiskiltsystem. Dette vil da være i opposisjon til den skiltstandard som gjelder i resten av verden, men der bor det jo bare utlendinger likevel, og de bør være takknemlige over at vi lager retningslinjer for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 27. april 2003 #25 Del Skrevet 27. april 2003 HEIA NORGE ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 27. april 2003 #26 Del Skrevet 27. april 2003 Mannen med hatt er selvsagt en grov fornærmelse mot kvinnen, og gangfelt-skiltet vekker helt klart ubehagelige assosiasjoner med sitt "mann (med hatt!) leier liten pike"-motiv. Og det slutter ikke der. Skiltene "farlig kryss på forkjørsvei" minner om fallossymboler, og "ujevn vei" behøver jeg vel ikke kommentere ytterligere. Mannssjåvinisme satt i system! Nei, la oss kjempe innbitt for både innføring av androgyne strekfigurer på gangfeltskiltene og ellers en grundig gjennomgang av hele skiltfloraen. Det finnes sikkert et offentlig tilbud vi kan bygge ned for å finansiere dette verdige formål. Etter bare 5-10 års arbeid av en nedsatt komité, vil vi sikkert kunne skilte (!) med verdens mest politisk korrekte veiskiltsystem. Dette vil da være i opposisjon til den skiltstandard som gjelder i resten av verden, men der bor det jo bare utlendinger likevel, og de bør være takknemlige over at vi lager retningslinjer for dem. *nikker ivrig* Endelig en klok gjest! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
starie Skrevet 27. april 2003 #27 Del Skrevet 27. april 2003 La hattemannen være i fred! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 28. april 2003 #28 Del Skrevet 28. april 2003 Og hvordan ser en kjønnsnøytral person ut??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #29 Del Skrevet 28. april 2003 Pupper OG tissemann HAAAAAAAAAAAAAAAA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. april 2003 #30 Del Skrevet 28. april 2003 Og hvordan ser en kjønnsnøytral person ut??? :o Elementært, min kjære Watson! Esben Esther Pirelli Benestad!! La oss få h*n på skiltene, så slipper vi mer mayhem og halloi om dette viktige spørsmålet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå