Gå til innhold

sandra &magnus sitt bryllup..

sandra82

Anbefalte innlegg

14 flasker cognac?!?! det er 260 "drinker" bare med cognac det...

Ja vet det er mye. Hehe.. får ha et par reste-fester etterpå. Er nok cognac det går minst av. Har noen karer i slekta som er glade i cognac da vet du. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vet det er mye. Hehe.. får ha et par reste-fester etterpå. Er nok cognac det går minst av. Har noen karer i slekta som er glade i cognac da vet du. :fnise:

men nå tenkte jeg litt på det.. og du har 14 flasker med 75 cl.. til 120...

vi har beregnet 5 L til 69 drikkende. og det er maaaaange der som overhodet ikke rører cognac... så er kanskje ikke så galt alikevel.. synes det hele er vanskelig... men jeg tror vi ender opp med.. fra start til slutt for 69 drankere

21 flasker musserende

32 fl hvitvin

52 flasker rødvin

12 flasker dessertvin

5 brett med øl

5L cognac

3*75 cl med baylies

3L gin

1L mørk rom

2*75 cl lys rom

1L campari

1L martini bianco

2*75 cl wisky

2*75cl Vodka

1*75 cl tia maria

hvor mye mer tror dere vi trenger da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har beregnet 5 L til 69 drikkende. og det er maaaaange der som overhodet ikke rører cognac... så er kanskje ikke så galt alikevel.. synes det hele er vanskelig... men jeg tror vi ender opp med.. fra start til slutt for 69 drankere

21 flasker musserende

32 fl hvitvin

52 flasker rødvin

12 flasker dessertvin

5 brett med øl

5L cognac

3*75 cl med baylies

3L gin

1L mørk rom

2*75 cl lys rom

1L campari

1L martini bianco

2*75 cl wisky

2*75cl Vodka

1*75 cl tia maria

Om jeg skal si min mening så trenger dere mer Baileys og vodka. Baileys er vel litt sånn typisk "damedrikke", og det er mange som drikker vodka. Kanskje et par brett til med øl? Vet ikke helt..

Vi har jo 15 brett med øl, dvs 1 liter pr gjest, og det tror jeg vi trenger. Men det skal sies at de er glad i alkohol i slekta til gubben, og på farssida mi..

Vi har kjøpt 25 liter vodka vi.. dvs 0,2 liter til hver. Og av dette skal vi også lage velkomstdrink.. så tror faktisk ikke det blir så vanvittig mye igjen..

Endret av mia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal si min mening så trenger dere mer Baileys og vodka. Baileys er vel litt sånn typisk "damedrikke", og det er mange som drikker vodka. Kanskje et par brett til med øl? Vet ikke helt..

Vi har jo 15 brett med øl, dvs 1 liter pr gjest, og det tror jeg vi trenger. Men det skal sies at de er glad i alkohol i slekta til gubben, og på farssida mi..

Vi har kjøpt 25 liter vodka vi.. dvs 0,2 liter til hver. Og av dette skal vi også lage velkomstdrink.. så tror faktisk ikke det blir så vanvittig mye igjen..

baylies er jeg enig i, det er så godt... spesielt om man drikker vokda baylies, rom...!!! Men i min familie går det mer i vin enn øl... og hvertfall ikke vodka... da går det i lys rom...

så kanskje jeg skal kjøpe noen ekstra flasker baylies.. litt mer rom og kanskje en vodka til...

moren til samb mente at nå måtte vi jo ha nok snart.. og da hadde faren hans handla inn 8 flasker til oss... nja.. tror ikke det du.. :fnise: hun kommer antageligvis til å drikke maks to campari soda.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SHIT!! Nå kom jeg på noe.. Gravide skal ikke spise ørret over en kilo.. foretten vår er av ørret... i og med at det skal lages til 75 stykk regner jeg med at de bruker store fisker...

Jeg har egentlig ikke noe lyst til å bry meg noe om det.. men så er det veldig dumt å ikke gjøre det når det er snakk om noe så enkelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 flasker musserende

32 fl hvitvin

52 flasker rødvin

12 flasker dessertvin

5 brett med øl

5L cognac

3*75 cl med baylies

3L gin

1L mørk rom

2*75 cl lys rom

1L campari

1L martini bianco

2*75 cl wisky

2*75cl Vodka

1*75 cl tia maria

Jeg tror det blir lite baileys, vodka og kansje gin også... men dere har jo nok vin i massevis :overrasket:

Tror du det er krise hvis du spiser litt ørret? :vetikke: Jeg hadde nok spist det jeg... Det er jo bare den ene dagen og en liten porsjon forrett :) hadde det vært hovedretten ville det kansje blitt noe annet for da hadde det blitt større mengder :)

Endret av dinedama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne helgen har jo vært sååå koselig.. NOT!! fortsatt bitter jeg får det forferdelige været... :fnise: I går ryddet jeg i kjelleren.. (alt for å slippe å lese til eksamen.. :fnise: ) Det så ut som et bomba horehus der nede... har bodd i huset her i snart et år.. og har bare putta alt ned... aldri organisert... s nå ser det strøkent ut!!

Fikk rydda i babytøyet også.. det var så koselig!! Blir det en jente trenger vi ikke noe klær.. står 3 kasser nede fra 0 til 1 år.. også så mye fint.. er bare så frykelig synd at noe ikke kan brukes, siden det blir litt kaldt å bruke sommertøy i januar... men jeg skal spare på det til mine barn for barn...

Blir det gutt er en av de kassene gutte/unisextøy.. ulrikke har mye gutteklær.. :fnise:

kiss t-shorter og slikt... en svart metallica hettegenser og... :fnise:

Ommøblerte litt i stua og.. sambo lagde en hageavfall binge i hagen.. så vi har da fått gjort noe i helgen!!

Ellers spurte jeg broren til sambo ang spriten.. han jobber på polet og sa at om det er varmt drikke folk lite sprit... så jeg tror egentlig kanskje at vi skal kjøpe inn mer øl jeg... og satse litt mer på øl og cognac/baylies den slags, enn å ha veldig mye drinker... vet at om jeg skulle drukket selv, så ville jeg valgt øl og baylies eller mørk rom...

Kirkeprogrammene og menyene skal vi bare kjøpe ark til.. så skulle faren til sambo printe dem ut på jobben.. der har de laser printer.. så blir jo mye lettere enn her som vi har blek!!!

Jeg håper kjolen min kommer denne uken .. det hadde vært så fint!!!

Jeg skal jobbe på fredag.. men har glemt når.. må vel ringe, men synes det gir litt dårlige signaler når man ikke husker slikt første gangen.. men på en annen side er det bedre enn å komme for sent... var enten 4 eller 5... hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å ring for å sjekke enn å komme for sent ;)

Dere har jo vært flinke i helgen :-D Kjellerrydding og kompostbinge :tommelsmil: Jeg må lage meg en kompostbinge jeg også... har raket hagen for løv, men det ligger enda bare i dunger her og der på plenen fordi at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av det :ler:

Jeg får ta det i dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud nå er denne uken snart over også?!?! Hva skjer med tiden liksom??

Hadde eksamen på tirsdag.. gikk ut derfra med en grei følelse... i går så jeg et løsningsforslag og bare oi... hmm, gikk kanskje ikke så bra allikevel.. :fnise:

Og i dag fikk jeg tilbake micro eksamenen min.. trodde den hadde gått ganske bra.. men fikk D.. sto jo så det er jo det viktigste.. var 1/4 som strøk da.. og over halvparten fikk C...

I morgen har jeg min siste ordentlig eksamen.. har en på tirsdag også. men det er muntlig fremføring av en skriftlig jeg allerede har levert inn.. så tar ikke den så tungt...

men jeg gleder meg til å være ferdig!! Det eneste er at det blir jo litt trist å ikke se folk på så lenge.. og bestevennina mi fra skolen er ferdig så hu flytter langt bort fra meg.. og det er jo hvertfall trist!!

I dag fikk jeg vigselsbrevet... takk gud for det.. litt kjipt å sitte der uten den... snu i kirkedøren liksom.. :fnise:

det tordner skikkelig her og jeg liker det ikke.. alltid vært litt småredd for det... er mest lynet jeg ikke liker da! Husker på hytta en sommer hvor det slo ned 50 meter fra meg (heldigvis 50 meter med sjø!!) og da begynte det å brenne...

I går opplevde jeg noe rart også.. plutselig reiser sambo seg i sofaen og bare ååå.. en dåhjort... :fnise: trodde han tulla jeg.. men neida den var på tur... må ha gått no veldig langt også for vi bor ikke i nærheten av noe skog, bor mer eller mindre midt i sentrum.. :fnise:

nei jeg får hive meg over bøkene mine jeg... jippi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å lyn og torden??? :overrasket: Eeeeeelsker sånt vær jeg :-D Men ikke hele tiden da ;)

Dådyr midt i byen??? :hår: stakkars lille dyret må ha gått seg vill :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å lyn og torden??? :overrasket: Eeeeeelsker sånt vær jeg :-D Men ikke hele tiden da ;)

Dådyr midt i byen??? :hår: stakkars lille dyret må ha gått seg vill :sjenert:

jeg syntes synd på den med en gang.. sambo kommenterte at han skulle hatt en lyddemper så han kunne skutt den og slengt den i fryseren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klokka er ikke 12 engang og jeg kan allerede kalle dette den største drittdagen jeg har hatt i år..

For det første så fikk jeg ikke lagt meg før sent i går fordi jeg satt og leste på noe jeg ikke skjønner bæret av!! så legger jeg meg, får ikke sove fordi hjernen min er overarbeidet.. endelig sovner jeg..

så da våkner jeg klokka 6 i dag forskjølet... dårlig tid, som ender med at jeg krangler med sambo.. inn til ulrikke rive av henne tøyet og slåss for å få på nytt.. ned for å spise frokost... nå har hun grått konstant siden hun våknet... gråter fordi brunostskiva ligger feil på skiva.. fordi jeg klappet sammen to halve brødskiver og la den i mat boksen.. fordi bikkja var på kjøkkenet... dere ser sammenhengen her..

jeg har da sovet 4 timer i natt.. morgenkvalm, vondt i hodet og midlt sagt grinete fordi jeg har krangla og fordi ungen er morgensur til de grader...

etter mye stress for vi pakka oss av gårde for å tråkke for harde livet på sykkelen til barnehagen! Utslitt kommer jeg dit får levert ulrikke og sykle mot bussen.. da begynner det å regner... så på bussen, hvor jeg ble lettere kvalm. Endelig på skolen og jeg vet jo at jeg kommer til å stryke.. og når jeg fikk eksamensoppgaven min ble jeg ikke noe mindre sikker. da ble jeg bare irritert fordi jeg skulle blitt hjemme og fått sykemelding av legen...

så nå skal jeg snart dra hjemover for å sove så jeg er i litt bedre humør til jeg skal jobbe etterpå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

takk jenter!! :klemmer: dagen min ble jo både bedre og dårligere på en gang.. var jo på prøvejobbing og fikk jobben.. slapp noe mer opplæring også!! men når jeg kom hjem ble jeg skikkelig dårlig!!!

tilbrakte store deler av lørdagen i svime på sofaen.. men fikk med meg grand prix da!! :fnise:

I dag hadde jeg min siste eksamen!! JIPPI!! gud å deilig det var.. har strøket på hvertfall en.. men det er ca. 50% som stryker i det faget så tar ikke det så tungt...

så nå er det sommerferie.. skal jo jobbe litt men ikke så mye egentlig!!

ellers er jeg litt sånn æsj fortiden... sliten, drømmer noe sykt, og litt småkvalm døgnet rundt!! farris med eplejuice er min redning :fnise: men verst er vel at jeg sliter med å spise.. matlysten er rett og slett ikke tilstedet...

men som den positive personen jeg er... (NOT) :rødme: så ser jeg at dette er en bra ting.. er jeg kvalm nå, så er dette antageligvis over til selve bryllupsdagen!! Noe jeg hadde satt stor pris på!!

Har ikke blitt mye tid til bryllup i det siste... håper jo at kjolen min snart skal ankomme min dør... men i morgen har jeg lurt min kjære til å ringe de i usa.. hater jo sånt selv.. så det er bra jeg har en søt kjæreste som gjør dette for meg selv om han hater det han også!!

på onsdag skal jeg ha prøvetimen min og det gleder jeg meg masse til!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så herlig at eksamen er over!!! :juhu: Og gratulerer med jobb!! :klemmer: Håper inderlig kvalmen er over til bryllupet ja! Ellers kan det vel legge en liten demper på dagen.

Heldig du som har sommerferie!!! :hoppe:

Jeg håper også på at kjolen din kommer snart!! Gleder meg til å se bilde! Du får gi referat av samtalen i morgen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...