Gå til innhold

Kjapp middag


Kayli

Anbefalte innlegg

Når det skal gå kjapt her i huset går det i en av to retter :gjeiper: Enten grove polarbrød, der jeg steiker kjøttdeig og tar på toro sitt pizzafyll (tomat og løk) og ost og steiker i 10 min. Det tar 20 min inkl oppvarming av ovn og steiking av kjøttdeig. Supergodt! Den andre retten er "tacoform". Tar tortilla chips i en ildfast form, steker kjøttdeig med litt løk i og tar på taco krydder. Kjøttdeig oppå tortilla chipsen,mais og litt mer løk (vi er innmari glad i løk), tar ca ett halvt glass med taco saus over, så ost. Steker det til osten er smeltet og voila ferdig :) Serverer det med råløk(hihi), agurk, salsa og rømme. Dette tar og ca 20 min, inkl steking av kjøttdeig og varming i ovne, etterfølgt av steking.

Ellers så er jo den mexikanske tomatsuppen, med råløk (herregud vi spiser mye løk), en dasj rømme, raspet ost og noen hardkokte egg noe som ofte også kommer på bordet en travel dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøttdeig, kjøttdeigsaus,fløtegratinerte poteter.

Begynn med de fløtegratinerte potetene, sett disse i ovnen,la de stå halvparten av steketiden. Mens dette står i ovnen steker du kjøttdeigen og tilsetter kjøttdeigsausen. Når halve steketiden har gått, slå kjøttblandingen over potetene, strø på litt ost om ønskelig,putt tilbake i stekovnen og fullfør steketiden for potetene. Server med salat, hvitløksbrød ol, kjempe godt og fort gjort, det tar steketiden til potetene egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

posepotetstappe og pølse.

kan jo også lage hjemmelaget potetstappe, men det tar mye lengre tid enn posepotetstappe.

Tar jo ikke mange minuttene om man skjærer potetene litt smått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...