Gå til innhold

Håret til venstrehendte

The Kitten

Anbefalte innlegg

Hei, er litt usikker på hvilket forum dette passer inn i, så administrator må gjerne flytte det hvis det passer bedre et annet sted.

Mange har sikkert hørt at hos venstrehendte mennesker vokser håret mot klokken, og hos høyrehendte mennesker så vokser håret med klokken. Dette er en generell regel, og det finnes selvfølgelig unntak.

Jeg har forsøkt å se hvilken vei mitt eget hår vokser, men det er ikke lett siden jeg har langt hår. Jeg lurer på om det da er slik at håret til venstrehendte mennesker har en tendens til å dele seg naturlig på venste side av hodet?

Litt dårlig formulert dette, men jeg håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg aldri hørt om, eller tenkt over, men morsomt hvis noen kan si noe om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det hårskillen du snakker om? For i det tilfelle så er jeg venstrehendt og har skillen på høyre side.

Edit: Fant et gammelt bilde av meg på dataen fra da jeg var liten, hadde skillen på venstre side da. Mener det var slik det delte seg naturlig :)

Endret av Twisted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh ... hos meg vokser hårene utover, ikke i en spesiell retning, så vidt jeg kan se. Skillen kan jeg ha i midten, på høyre side eller på venstre side ettersom jeg vil. Men jeg er litt ambidekster av meg, så det er nok derfor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ingen sammenheng der nei. Det er ikke snakk om skille men virvelen bakerst der hårskillet sltter, hvilken vei håret ligger her. Man kan tydelig se denne på mennesker med kort hår.

Jeg er høyrehendt og har hår som vokser mot venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Det er vistnok i den "virvelen" bak på krona man skal se det. Hvis det vokser mot venstre så er personen venstrehendt og motsatt på høyre.

Jeg er venstrehendt, og mitt hår legger seg til venstre der, og har gjort det i all tid. Mamma irriterte seg grønn på det når jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er venstrehendt og mitt hår vokser framover...

er forøvrig frisør også og kan ikke si at jeg har sett noe som helst sammenheng i hårretning og skrivehånd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk et faktum det ts hevder. Ihvertfall så er det gjort ganske stor forskning på området som tilsier dette. Jeg er venstrehendt og for meg stemmer dette. Info om dette kan man blant annet få gjennom the Left Handers Club, som jeg er medlem av, den offisielle organisasjonen for venstrehendte og som står bak butikken AnythingLeftHanded. :)

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StearinPikken

Håret mitt går mot venstre. Før jeg fikk pannelugg hadde jeg alltid sideskill på høyreside fordi alt håret nesten nektet å gå andre veier enn venstre. Nå sloss jeg med panneluggen hver dag for at den ikke skal dele seg så stygt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...