Gå til innhold

Hvor kaster jeg isopor?


Gjest Gjest_lene_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lene_*

Jeg har en stor isopor "eske" som er benyttet som emballesje for noe jeg kjøpte. Hvor kaster jeg den? Vi har kildesortering her, men det er mat, papir og restavfall. Skal den oppi noen av disse??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_malla_*
Jeg har en stor isopor "eske" som er benyttet som emballesje for noe jeg kjøpte. Hvor kaster jeg den? Vi har kildesortering her, men det er mat, papir og restavfall. Skal den oppi noen av disse??

Vanlig isopor sorteres under plastavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor isopor "eske" som er benyttet som emballesje for noe jeg kjøpte. Hvor kaster jeg den? Vi har kildesortering her, men det er mat, papir og restavfall. Skal den oppi noen av disse??

Her jeg bor sorteres det som restavfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs jo om dere sorterer ut plastavfall. Hvis det kun er papir, matavfall og restavfall - blir det jo rest - men har dere sortering av plast i tillegg - skal den i plastavfallet.

Dette er sorteringsguiden i kommunen her:

Plastinnsamling

Vi samler inn plastemballasje fra husholdningene hver 3. uke. Eksempler på plastemballasje er isopor, plastflasker og plastkanner, plastposer og annen plastfolie, plastbegre og plastbokser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Isopor kaster du i matavfallet. Ikke plast, fordi plast har en dårlig virkning på magen, det har ikke isopor, Isopor er heller ikke papir :)

Men du sier vel at isopor ikke er mat, men det er heller ikke matavfallet. Du spiser ikke en epleskrott, gjør du vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isopor kaster du i matavfallet. Ikke plast, fordi plast har en dårlig virkning på magen, det har ikke isopor, Isopor er heller ikke papir :)

Men du sier vel at isopor ikke er mat, men det er heller ikke matavfallet. Du spiser ikke en epleskrott, gjør du vel?

Ikke tull med det da, det kan være noen enkle sjeler faktisk tror på det.

Anonym poster: e5f74def47c20f8c3501696714c992e7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

isopor er nesten bare luft. Så om du tar litt neglelakk i en bøtte, kan du bare sette isoporen nedi, så vil den praktisk talt forsvinne. Det er dritgøy!

Anonym poster: 64b9af89cc3fa7d126422bee751be61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*neglelakkfjerner, altså aceton.

Anonym poster: 64b9af89cc3fa7d126422bee751be61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...