lillesky Skrevet 21. januar 2008 #21 Skrevet 21. januar 2008 I brødposen og plastpose på benken. Vi kjøper nytt brød hver dag. Hverken jeg eller sambo liker mer enn 1 dag gammelt brød.
Titta Skrevet 21. januar 2008 #22 Skrevet 21. januar 2008 Hjemmefra er jeg vant med at brødet ligger i kjøleskapet og egentlig synes jeg det holdt seg bedre da, men sambo liker ikke kaldt brød så vi har det i en brødboks. Vi tar bare opp ett halvt brød av gangen, så har aldri gammelt brød.
Gjest pirjo Skrevet 22. januar 2008 #23 Skrevet 22. januar 2008 I plastpose i brødboksen. Men pga matpakker etc er det sjelden at brødet ikke spises opp ila et par dager hos oss.
:-) anna Skrevet 22. januar 2008 #24 Skrevet 22. januar 2008 jeg har brødskuff som jeg oppbevarer det i. men nå har jeg bestilt brødboks fra Tupperware. Det skal være plass til den i skuffen, så jeg er spent på hvordan det blir. Det er nr 0455 på side 37 Link til katalogen
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 22. januar 2008 #25 Skrevet 22. januar 2008 Jeg oppbevarer det i brødboks som jeg har kjøpt på Kitch'n. Skjærer brødet opp i maskin som er på butikken, og det er ferskt og godt i to til tre dager!
Gjest Elize Skrevet 22. januar 2008 #26 Skrevet 22. januar 2008 Jeg er vokst opp med at brødet oppbevares i pose på banken eller brødboks. Jeg har aldri vært spesielt glad i brød, fordi det kun har vært godt første dagen, i mine øyne. 3-4 dager gammelt brød har vært helt uaktuelt for meg å spise. Det har vært tørt, smuldrete osv. Så møtte jeg samboeren min. Han oppbevarte brød i en pose i kjøleskapet. Jeg fikk helt sjokk da ha spiste brød som han fortalte at han hadde kjøpt for 1-2 uker siden. Jeg syntes han var veldig rar, og at det var utrolig ekkelt. Jeg begynte å oppbevare mitt eget brød i kjøleskapet, og oppdaget at jeg kunne spise det like lenge! Brødet er helt normalt, smaker ferskt, og jeg spiser faktisk over en uke gammelt brød!! Opptil 2 uker. Jeg lurer på hvorfor jeg ikke har visst om dette før. Det ville gjort barndommen min mye enklere! Og jeg ville spart mye penger i voksen alder. Har kastet masse brød. Hvor oppbevarer du brød? Jeg oppbevar mitt brød i en pose i stekeovnen. Den er jo ikke i bruk hele tiden, og når den er i bruk ligger brødet på benken.
Trillrund Skrevet 22. januar 2008 #27 Skrevet 22. januar 2008 Har brødet i papirposen fra bakern i benkesuff. Fryser halve brød, siden det stort set er bare jeg som spiser brød. Bruker vel 4-5 dager på et halvt brød. Det holder seg fersk i posen og skorpen er like god hele tiden. Kjøper ganske grovt brød fra baker, og det er stor forskjell fra billig brød som jeg kjøpte i daglivarebutikker tidligere...
CosiFanTutta Skrevet 22. januar 2008 #28 Skrevet 22. januar 2008 Tidligere oppbevarte jeg brød i pose i brødboks, men nå har jeg funnet den perfekte brødboksen : http://www.jernia.no/page?id=1053&key=...amp;origId=1901 I denne er det "riller" i bunnen slik at luft sirkulerer rundt brødet. Jeg legger brødet inn uten plast- eller papirpose. Brødet holder seg ferskt i mange dager. Anbefales - god investering
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå