Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du brød?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I brødposen og plastpose på benken.

Vi kjøper nytt brød hver dag. Hverken jeg eller sambo liker mer enn 1 dag gammelt brød.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmefra er jeg vant med at brødet ligger i kjøleskapet og egentlig synes jeg det holdt seg bedre da, men sambo liker ikke kaldt brød så vi har det i en brødboks. Vi tar bare opp ett halvt brød av gangen, så har aldri gammelt brød.

Skrevet

I plastpose i brødboksen. Men pga matpakker etc er det sjelden at brødet ikke spises opp ila et par dager hos oss.

Skrevet

jeg har brødskuff som jeg oppbevarer det i. men nå har jeg bestilt brødboks fra Tupperware. Det skal være plass til den i skuffen, så jeg er spent på hvordan det blir.

Det er nr 0455 på side 37

Link til katalogen

Gjest Gjest_bare meg_*
Skrevet

Jeg oppbevarer det i brødboks som jeg har kjøpt på Kitch'n. Skjærer brødet opp i maskin som er på butikken, og det er ferskt og godt i to til tre dager!

Skrevet
Jeg er vokst opp med at brødet oppbevares i pose på banken eller brødboks. Jeg har aldri vært spesielt glad i brød, fordi det kun har vært godt første dagen, i mine øyne. 3-4 dager gammelt brød har vært helt uaktuelt for meg å spise. Det har vært tørt, smuldrete osv.

Så møtte jeg samboeren min. Han oppbevarte brød i en pose i kjøleskapet. Jeg fikk helt sjokk da ha spiste brød som han fortalte at han hadde kjøpt for 1-2 uker siden. Jeg syntes han var veldig rar, og at det var utrolig ekkelt. Jeg begynte å oppbevare mitt eget brød i kjøleskapet, og oppdaget at jeg kunne spise det like lenge! Brødet er helt normalt, smaker ferskt, og jeg spiser faktisk over en uke gammelt brød!! Opptil 2 uker.

Jeg lurer på hvorfor jeg ikke har visst om dette før. Det ville gjort barndommen min mye enklere! Og jeg ville spart mye penger i voksen alder. Har kastet masse brød.

Hvor oppbevarer du brød? :)

Jeg oppbevar mitt brød i en pose i stekeovnen. Den er jo ikke i bruk hele tiden, og når den er i bruk ligger brødet på benken.

Skrevet

Har brødet i papirposen fra bakern i benkesuff. Fryser halve brød, siden det stort set er bare jeg som spiser brød. Bruker vel 4-5 dager på et halvt brød. Det holder seg fersk i posen og skorpen er like god hele tiden.

Kjøper ganske grovt brød fra baker, og det er stor forskjell fra billig brød som jeg kjøpte i daglivarebutikker tidligere...

Skrevet

Tidligere oppbevarte jeg brød i pose i brødboks, men nå har jeg funnet den perfekte brødboksen :

http://www.jernia.no/page?id=1053&key=...amp;origId=1901

I denne er det "riller" i bunnen slik at luft sirkulerer rundt brødet. Jeg legger brødet inn uten plast- eller papirpose. Brødet holder seg ferskt i mange dager.

Anbefales - god investering

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...