Gå til innhold

Når en venninne lyver for deg..

Eowyn

Anbefalte innlegg

SItter her som et lite spørsmålstegn jeg, fant nettopp ut at en venninne har løyet for meg....Hun vet ikke at jeg har funnet det ut da....Hva mener dere, skal jeg si det til henne, eller bør jeg la være? Jeg tenker sånn at hvis jeg sier det vil hun føle at jeg er sikkelig ekkel mot henne, eller at hun blir så flau at hun kommer til å slutte å ha kontakt med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, altså, jeg ba henne og typen på besøk ikveld for å se film og spise pizza men så sier hun at hun er på vei hjem fra et kurs og er hjemme i 7 tiden ikveld....Men så kom jeg på at typen hennes (som går i klassen til typen min) sa til han igår på skolen at hun var hjemme og malte huset. Mens hun sier at hun har vært på kurs fra tirsdag til idag.

Og typen hennes hadde jo ingen grunn til å lyve for typen min om det....

Da mener jeg at hvis hun ikke hadde lyst til å komme på besøk hit, så kunne hun vel ha sagt det istedet for å lyve om det til meg...Det sårer jo bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Kan jo henne at hun bare vil väre alene og ikke törr si noe for hun er redd for at det blir spurt så mye rundt det at hun velger å lyge i steden for ?

Du kan jo spörre henne og i samme gang gi beskje om at det er greit å si at man ikke föler for å gå på besök og at det er ingen som blir såret for det .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje hun løy for å slippe å såre deg... late som om hun var opptatt fordi det var noe annet hun heller ville gjøre og det kan være litt vanskelig å si?

i mine øyne en ganske uskyldig løgn, som jeg ikke hadde valgt å konfrontere. men hadde det gjentatt seg, hadde nok det påvirket mitt forhold til den personen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, det var jo egentlig en ganske usyldig løgn. Men hun kjenner meg godt, å vet at jeg setter større pris på sannhet enn løgn, og det ville ikke såret meg i det hele tatt om hun hadde sagt at vi kunne tatt det en annen dag for hun ikke har lyst akkurat ikveld.

Er ikke sinna eller noe på henne, ble bare litt paff med engang da jeg oppdaget det :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke at du bør si noe...

Har nok noen slike hvite løgner på samvittigheten selv.

Hvis noen inviterer meg, så klarer jeg ikke å si bare NEI, men må finne på noe for å ikke såre den som inviterer. Litt dumt, men slik er jeg i alle fall.

Jeg passer meg for å ikke gå i fella da. Allierer meg med sambo og så finner vi på noe sammen. F.eks at en kamerat og dama hans kommer til oss og at dette var avtalt på forhånd. Da er vi jo hjemme... og ingen kommer og sjekker om noen er sammen med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er av litt "slemmere natur" enn hva dere andre tydeligvis er - jeg liker å "gni det inn", dersom jeg oppdager noe sånnt! (Nettopp av den grunn at jeg HATER løyner, og alle som kjenner meg vet at det er "bedre" å fortelle sannheten)

Så...

Hadde det vært meg som hadde oppdaget dette, så hadde jeg vel kommet med små "hint", som kanksje har gjort at hun har røpet seg selv...

Hva handlet kurset om?

Hva lærte dere?

Noen kjekke manfolk?

Hvordan var kursstedet? (Dersom jeg har "hørt om" det stedet tidligere)

Ikke som et "kryssforhør", altså, men som en del av det vanlige vennskaplige snakket.

OG, jeg syns det er veldig morro å høre på de svarene en får på slike ting, når jeg egentlig vet at alt er bare oppspinn.....

Men, det er jo bare meg da - og jeg er ikke så "slem" til vanlig, bare når jeg oppdager løyner (hvite/svarte spiller ingen rolle) - men det skjer heldigvis ikke så ofte!!!!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg ville nok sikkert bare latt det gå kjenner jeg meg rett - men jeg syns det hadde vært fryktelig leit om noe sånt hadde skjedd meg. Ingen god følelse å ha blitt løyet til. Hvis du syns det er greit å omgås henne selvom du nå vet at hun lyver for deg, så la det gå.

(Egentlig syns jeg løgnhalsen skulle fått greie på at hun var avslørt - OK med en hvit en innimellom, men da bør de være litt mindre avslørbare enn det denne jenta serverte...OK, er vel litt ondskapsfull nå.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Løgn er løgn, å lyve er feil uansett!!! Jeg synes du bør konfrontere henne med det. Uansett om løgnen var hvit eller ikke, så er det dårlig gjort å lyve for venninnene sine...Og det hørtes ikke ut som du kom til å ta det ille opp heller hvis hun hadde sagt sannheten og det er jo bra.

Så jeg ville sagt det til henne at jeg visste om det, skjønner godt at du ble paff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Jeg har en veninne som ikke tar fem øre for å lyve for å få ting til å bli som hun vil, det være seg avslå invitasjoner, avlyse avtaler el.l. Dette forundrer meg, det er så gjennomgående at jeg har sluttet å ta noe hun sier for god fisk, tenker at alt er løgn.. Det verste er at hun glemmer sine egne løgner.. driter seg ut stadig vekk.. og jeg klarer ikke å konfrontere henne. Syns det er så utrolig pinlig og er vel redd for en scene av de sjeldne..

Men: man gjør seg jo sine tanker om slike mennesker og løgnere er vel ikke de man verdsetter høyest.. Alle kan trå feil en gang, alle kan være feige en gang, jeg syns folk skal få ha en tabbekvote, det kan jo være grunner til at man må lyve? Løgn slår tilbake tror jeg. Om ikke i dag så sikkert i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

What goes around, comes around....Er enig med deg Embla S.

Jeg vet jo at hun var på kurs, men hun kom hjem igår, og ikke idag... Nei, de som kjenner meg vet at jeg setter større pris på å få høre sannheten enn løgner, for løgner er det verste jeg vet. Det kan man bare spare seg altså, for det er dårlig gjort overfor den man lyver for.

Men denne løgnen var jo relativt uskyldig da, men jeg hadde blitt glad om hun sa at idag er hun sliten og har mest lyst til å være hjemme, enn å si at hun er bortreist... Alt kommer jo fram for en dag, derfor så lyver jeg aldri for noen! Er mye verre å få høre det senere at man har blitt løyet for, enn å få vite sannheten med engang.

Men, jeg valgte å spørre hvorfor hun sa det som hun sa, og at sa at jeg setter større pris på å få sannheten.

Så nå er alt i orden, og jeg bærer ingen nag til henne. Skjer nok ikke igjen :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, jeg valgte å spørre hvorfor hun sa det som hun sa, og at sa at jeg setter større pris på å få sannheten.

Så nå er alt i orden, og jeg bærer ingen nag til henne. Skjer nok ikke igjen :blunke:

Hva sa venninnen din til deg da hun skjønte at hun var "avslørt"?

Synes du løste dette på en fin måte, selv er jeg vel litt feigere enn deg og hadde nok bare oversett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun ringte til meg da jeg sa at typen hennes hadde fortalt at hun kom hjem igår. Hun hørtes veldig stressa ut, sånn overhappy liksom. Så sa jeg til henne at "*******, ikke tenk mer på det, for neste gang vet du at du kan fortelle meg sannheten.Jeg er ikke sur eller noen ting på deg. "

Tror hun ble ganske lettet, og så pratet vi i vei om masse annet som vi bruker å gjøre ellers. :ler: Hun beklagde det jo veldig at hun løy, og sa at hun ville ikke såre meg. Men vi har jo takket nei til invitasjoner fra dem noen ganger, så hvorfor skulle ikke dem få gjøre det da. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvordan kan du være så sikker på at hun har løyet for deg?

Fordi hennes mann hadde en annen versjon?

Jøss, så du stoler mer på hennes mann enn henne SELV??????

- - - og dette har du jo også hørt AD OMVEIER.......

Ikke rart det blir problemer her i livet sier JEG bare........

Ta det opp med venninnen din omgående!!!!!!! På en helt grei måte selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ok, nå leste jeg det siste innlegget ditt, og jeg ser at ting har ordnet seg mellom dere.

Det er jo bra. Husk at kommunikasjon faktisk løser det meste av problemer. :wink:

Og at den det eneste du kan kontrollere her i livet er deg selv.

Om andre mennesker lyver for deg vil du i grunnen sjelden få vite ......

Så om de velger å lyve for deg, er det vel deres problem, og ikke ditt.

Men hun var kanskje redd for din reaksjon? Har du ofte sterke reaksjoner som gjør henne engstelig for å være ærlig mot deg for eksempel? :blunke:

Men uansett, fint at det ordnet seg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøss, for en "koselig melding" du kom med da!!!!!!

Nei, har aldri hatt sterke reaksjoner overfor henne på noenting, jeg synes det er helt greit jeg om noen ikke vil komme på besøk! :wink: Det kan jo ikke jeg bestemme. :P

Alt er i den skjønneste orden nå. Og by the way, hvorfor i all verden skulle typen hennes lyve om hun var hjemme eller ikke?!!? Men denne saken er ute av verden nå uansett.. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...