Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2008 #1 Del Skrevet 19. januar 2008 Har nettopp innsett at jeg har kastet bort flere år av mitt liv på å jobbe i et utkantstrøk. Hvorfor jobbet jeg der ? Fordi fabrikken hadde havnet der pga distriktsstøtte og det var en attraktiv arbeidsplass. Jeg kan bare underskrive på en ting: livet i utkantstrøk er praktisk talt verdiløst. Damene har 3 barn hver i en alder av 20 år, så de eneste tilgjengelige damene er enten stygge eller har mange barn ifra før. De fine damene flytter selvfølgelig til oppegående byer som f.eks Oslo, trondheim, Bergen, Tromsø osv. Det er ekstremt lukket i utkantstrøk og hvis man kommer utenifra "kommer man aldri inn", for å si det slik. Med andre ord så har Senterpartiet og dets meningsfeller i angående distriktspolitikk kostet meg dyrt. Nå, med et attraktivt arbeidmarked overalt har jeg heldigvis kommet meg inn til en oppegående by hvor folk kler seg ordentlig, har utdannelse, vet hva som skjer utenfor sin eget lille hjemsted og noen har til og med peiling på utenrikspolitikk. Husker jeg en gang satt på et vorspiel ute i den drittkommunen og hørte på en samtale som gikk ut på hvilke rettigheter man hadde som sosialklient og om det ville lønne seg å ta seg en jobb istedet for å gå på sosialen. En veldig nyttig wake-up-call for meg, skjønte da at det bare var å komme seg avgårde så fort som bare det. Slik jeg ser det er det helt verdiløst å subsidiere utkantstrøk. All slik støtte burde fjernes slik at folk ville flytte inn til byer og bli mer oppegående både i interesser og kunnskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kkleppej Skrevet 20. januar 2008 #2 Del Skrevet 20. januar 2008 Har nettopp innsett at jeg har kastet bort flere år av mitt liv på å jobbe i et utkantstrøk. Hvorfor jobbet jeg der ? Fordi fabrikken hadde havnet der pga distriktsstøtte og det var en attraktiv arbeidsplass. Jeg kan bare underskrive på en ting: livet i utkantstrøk er praktisk talt verdiløst. Damene har 3 barn hver i en alder av 20 år, så de eneste tilgjengelige damene er enten stygge eller har mange barn ifra før. De fine damene flytter selvfølgelig til oppegående byer som f.eks Oslo, trondheim, Bergen, Tromsø osv. Det er ekstremt lukket i utkantstrøk og hvis man kommer utenifra "kommer man aldri inn", for å si det slik. Med andre ord så har Senterpartiet og dets meningsfeller i angående distriktspolitikk kostet meg dyrt. Nå, med et attraktivt arbeidmarked overalt har jeg heldigvis kommet meg inn til en oppegående by hvor folk kler seg ordentlig, har utdannelse, vet hva som skjer utenfor sin eget lille hjemsted og noen har til og med peiling på utenrikspolitikk. Husker jeg en gang satt på et vorspiel ute i den drittkommunen og hørte på en samtale som gikk ut på hvilke rettigheter man hadde som sosialklient og om det ville lønne seg å ta seg en jobb istedet for å gå på sosialen. En veldig nyttig wake-up-call for meg, skjønte da at det bare var å komme seg avgårde så fort som bare det. Slik jeg ser det er det helt verdiløst å subsidiere utkantstrøk. All slik støtte burde fjernes slik at folk ville flytte inn til byer og bli mer oppegående både i interesser og kunnskap. Dersom resten av byfolk hadde vært som deg, ville jo det at du flyttet dit medført at intelligensnivået steg både i byen og på landet:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smaksløk Skrevet 21. januar 2008 #3 Del Skrevet 21. januar 2008 Ja, kom deg tilbake til Oslo eller en av de andre flotte byene du snakker om, så kan vi i utkanten lage vår egen lille stat og leve helt fantastisk på alle oljepengene vi håver inn! Så kan du bare ha det så godt i Oslo;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jalp Skrevet 25. januar 2008 #4 Del Skrevet 25. januar 2008 Snakk om pølsevev! Mesteparten av verdiskapningen her i landet skjer utenfor Oslo og det sentrale Østlandet. Dette området holdes faktisk kunstig i live på grunn av verdiskapningen i distriktene. Bare bindersflyttere og byråkrater som snylter på ærlige arbeidsfolk. I tillegg forfordeler de seg selv ved å spise opp mesteparten av statsbudsjettet ved å sørge for bedre helsetilbud, veier m.m. på bekortning av resten av landet. Toppen av frekkhet var jo at fiffen kostet på seg Opera for våre penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2008 #5 Del Skrevet 25. januar 2008 Bodde selv i Fredrikstad en stund før jeg flyttet til Oslo. Må si jeg merker stor forskjell på folk mellom de 2 byene. Ironisk nok føler jeg meg mer inkludert blant venner i Oslo enn i Fredrikstad, der var det pakk-mentalitet på det verste. Alle skulle være likt. Forøvrig syns jeg det er gøy å terge dem med Vålerenga. Selv er jeg helt uinteressert i fotball men har fått med meg at Fredrikstadfolk er følsomme for V-ordet. Snakk om et rart folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå