Gjest Lilja Skrevet 25. april 2003 #1 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg er en ressurssterk, oppegående og voksen jente som er i et forhold som bare blir verre og verre. Det siste året, etter at lillpus ble født, har han begynt å ta hardt i meg. Er blitt veldig usikker etter å ha fått utrolig mye kritikk og kjeft, for alt mulig rart. Og nå har han begynt m dette: klyper han meg, bender hånda mi/armen min eller sparker og slår lett. Ikke sånn at det gjør veldig vondt, men vondt i hjertet hvis dere forstår hva jeg mener. Er det noen andre som har erfaring m dette? Tenker ofte på å gå, men det er tøft å ta avgjørelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 25. april 2003 #2 Del Skrevet 25. april 2003 Uff jeg får en skikkelig vond følelser når du sier dette. Nei, jeg ingen personlige erfaringer med dette, men jeg føler at du må gjøre noe med dette. Ikke la det gå lenger en dette. Dette kan du ikke som menneske tolerere. Kan du vel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 25. april 2003 #3 Del Skrevet 25. april 2003 Dette er oppførsel som ikke er akseptabel i et forhold. Når han først har begynt å "straffe" deg på denne måten, hvem vet når han går skikkelig over streken? Snakk med han og si at hvis dette skjer igjen så ser du ingen annen utvei enn å avslutte forholdet. Kanskje han kommer på bedre tanker da, selv om jeg tviler... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 25. april 2003 #4 Del Skrevet 25. april 2003 Gjør han dette i forbindelse med sinne, så er det et kjempevarsko!!!! Er dette i forbindelse med hans form for humor, så kan du jo fortelle ham at det er noe du absolutt ikke setter pris på!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 25. april 2003 #5 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg var sammen med en som etterhvert viste seg å være gjennomført psykopat, og oppførselen til typen din minner meg akkurat om exen min sin oppførsel....Så hvis dette ikke gir seg, og at han ikke hører på at du sier at han skal slutte med det han holder på med, så forlat fyren....Slike folk er ikke verdt å være sammen med, da blir du bare ødelagt...Håper det ordner seg for deg! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Retz Skrevet 25. april 2003 #6 Del Skrevet 25. april 2003 Hva er det du finner positivt med den situasjonen du befinner deg i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 25. april 2003 #7 Del Skrevet 25. april 2003 Det som er typisk når kvinner diskuterer slike problemstillinger er at dere helt og holdent "glemmer" å spørre hva som igangsatte disse handlingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2003 #8 Del Skrevet 25. april 2003 Det er ikke noe som heter "vold light". Vold er vold uansett!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 25. april 2003 #9 Del Skrevet 25. april 2003 Helt enig med deg revetispa, det finnes ingen unnskyldninger for en slik oppførsel, og du kan ikke kalle det vold light for å på en måte rettferdiggjøre det han har gjort. Forlat han før dette får utviklet seg, det er det beste tipset jeg kan gi deg!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 25. april 2003 #10 Del Skrevet 25. april 2003 Det har aldri vært noe som heter "vold light". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 26. april 2003 #11 Del Skrevet 26. april 2003 Det som er typisk når kvinner diskuterer slike problemstillinger er at dere helt og holdent "glemmer" å spørre hva som igangsatte disse handlingene. De fleste i Norge er ganske enige om at vold ikke blir rettferdiggjort av selv eventuell heftig verbal provokasjon. Samme hva slags troll du mot all formodning skulle være, så betyr ikke det at det dermed blir lovlig å gjøre deg fysisk vondt. Til deg som skrev innlegget: Du kan jo begynne med å be ham om å slutte å gjøre sånt mot deg! Si fra at du ikke liker det og at det sårer deg. Kanskje han skjerper seg hvis han ser at han trår over en grense for deg. Kanskje han ikke skjønner hvor vondt det gjør, på ene eller andre måten. Og hvis det bare fortsetter, så har du i hvertfall sagt fra, så han ikke lurer på hvorfor du forsvinner. Catzy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 26. april 2003 #12 Del Skrevet 26. april 2003 Vil du virkelig være sammen med et menneske som har null respekt for deg? Det du beskriver er ikke vold light. Det er vold! Både fysisk og psykisk. Kom deg ut av forholdet. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2003 #13 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg var sammen med en som etterhvert viste seg å være gjennomført psykopat, og oppførselen til typen din minner meg akkurat om exen min sin oppførsel....Så hvis dette ikke gir seg, og at han ikke hører på at du sier at han skal slutte med det han holder på med, så forlat fyren....Slike folk er ikke verdt å være sammen med, da blir du bare ødelagt...Håper det ordner seg for deg! Klem Hvordan kom du deg ut av forholdet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eowyn Skrevet 27. april 2003 #14 Del Skrevet 27. april 2003 Var vel litt feig, men vi bodde ganske langt fra hverandre, så jeg bare ringte han og sa at jeg ikke ville ha noe mer med han å gjøre og at han burde holde seg langt unna meg. Hvis han prøvde seg på noe, så kom jeg til å anmelde han. Men det tok litt tid før jeg innså at dette forholdet var helt feil, og måten han behandlet meg på var uakseptabel....Men han "hjernevasket" meg på en måte, fikk meg til å tro at han var den eneste som ville ha meg og sånt...Og hver gang han gjorde meg noe vondt, så kom han litt senere med en bukett roser og var såååå lei seg...Men han kom også med trusler om at hvis jeg gjorde det slutt med han, eller fortalte noen om det han hadde gjort, DA....da ble det bråk....Jeg er veldig sinna på meg selv til tider for at jeg ikke innså at han var en psykopat før....Så hadde jeg sluppet alle de vonde slagene og de stygge ordene. Alt dette gikk veldig inn på meg, og jeg fikk spiseforstyrrelser, torde ikke gå utfor huset på lenge, torde ikke ta telefonen..var rett og slett vettskremt. Men med god hjelp fra gode venner og helsesektoren, så kom jeg meg utrolig raskt etterhvert. Derfor anbefaler jeg Lilja til å bryte ut så fort som mulig, og at hun må prøve å ikke bli manipulert av typen.... Ingen fortjener å bli behandlet slik av noen, verken gutter eller jenter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 27. april 2003 #15 Del Skrevet 27. april 2003 Du bør enten komme deg ut av forholdet visst det skjer en eneste gang til, eller ta han med deg til familierådgiver. Siden dere har et barn sammen kan det siste være verd å forsøke. Du kommer ikke til å klare å forandre han alene, han kommer ikke til å slutte av seg selv. Snakk med han, forklar han at du ikke aksepterer det han gjør, og si at dersom han vil at dere skal prøve å fortsette så må han være med til familierådgiver, ellers går du fra han. Også må du faktisk gjennomføre det, ikke la det prate eller true til å bli i forholdet, det er ødeleggende for dere begge, og ikke minst barnet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xia Skrevet 27. april 2003 #16 Del Skrevet 27. april 2003 Ring til ditt lokale krisesenter. Der har de erfaring med kvinner i din situasjon, og du kan ringe anonymt i begynnelsen. Der vil du få gode råd om hva du kan gjøre, og støtte til å gjennomføre det. Du skjønner godt selv at det han gjør mot deg ikke er rett. Du har kalt deg selv Lilja. Jeg går ut ifra at du har sett filmen "Lilja Forever"? Ingen fortjener å bli mishanlet og styrt. DET ER DITT LIV! Her er en link til noen krisesentre: http://home.no.net/feline/krisesenter.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 28. april 2003 #17 Del Skrevet 28. april 2003 Om han går over streken?Han har det jo allerede.Ingen har noen rett i å ta i deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2003 #18 Del Skrevet 6. mai 2003 Det som er typisk når kvinner diskuterer slike problemstillinger er at dere helt og holdent "glemmer" å spørre hva som igangsatte disse handlingene. Dette har jeg blitt spurt om etter at jeg gjekk ut av et forhold med en som viste seg etter hvert å være en psyko. Jeg må tenke gjennom episodene med vold og jeg kan huske engang han ble rasende pga han ikke likte skona jeg gjekk i....en annen gang at jeg snakket med en annen mann i et brylløp vi var i.....en gang var det galt at jeg snakket i telefonen med en kvinnlig arbeids-kollega - han knuste telefonen i veggen - han ville ikke at jeg skulle gå på brannøvelse på en fridag - en annen gang var jeg så ulykkelig å bruke for lang tid i butikken - gå i venninne-klubb, stå opp for å gå på toalettet om natta.......slike ting endte med katastrofer. Jeg kjørte barna mine til flyplassen når de skulle til sin far.....det tok en time hver vei....han stakk hull i alle fire dekkene på bilen når jeg kom hjem, han kastet alt sengetøyet ut av vinduet mens han brølte og forsøkte å kaste meg også ut av vinduet - Jeg vil ikke gå inn på volden han utøvde for det var alt annet en "light" - men det begynnte i det små, men forholde meg til årsaken til at han ble voldelig - og det var nettopp slike ting som at jeg brukte en stemme som han ikke likte eller og at jeg leste i et ukeblad isteden for å rette oppmerksomheten mot ham. Han bare drog ukebladet ut av hendene mine og slo og dunket meg i hode med ukebladet som en liten forsmak på den volden som ventet meg resten av natten. Dette var bare et aldri så lite tips om hva som kan "igansette disse handlingene". Dette er hva jeg farta kan huske etter fire år - jeg levde sammen med ham i nesten to år og jeg blir aldri kvitt "arrene" i sjelen - marerittene om natten og angsten for å treffe ham igjen. Hilsen et volds-offer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 6. mai 2003 #19 Del Skrevet 6. mai 2003 Ja vi forstår tydelig at det finnes enkelttilfeller som blir fortalt svært "uobjektivt" for at vi skal være politisk korrekte idag. Det som er interessant i denne sammenheng er hvilkene motiver en kvinne har for å bli i et forhold hvor typen oppfører seg slik i forrige avsnitt....? Waco Uten at jeg skal beskylde noen for å være flinke historiefortellere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anie Skrevet 6. mai 2003 #20 Del Skrevet 6. mai 2003 Det som er interessant i denne sammenheng er hvilkene motiver en kvinne har for å bli i et forhold hvor typen oppfører seg slik i forrige avsnitt....? Waco... Ja Waco, det er interessant. Men når du på en måte blir hjernevasket til å tro at du ikke duger og er bra nok for denne verden, at du gradvis synker ned på et stadium som gjør at du gjerne vil prøve alt for å få det til å fungere - ja da er det ikke lett å komme seg ut av et slikt forhold. Når du står midt opp i en slik situasjon er det ikke så lett å tenkte klart - slike mennesker er flink til å overføre all skyld på den andre parten. Og ja - det kan kanskje høres ut som en oppdiktet historie - men etter en spesiell erfaring vet jeg at slike historier kan være sanne. Dessverre. Til deg som startet tråden så vil jeg bare råde deg til å tenke over alt en gang til. Er det slik du vil leve resten av ditt liv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå