Frk Johansen Skrevet 28. januar 2008 #81 Del Skrevet 28. januar 2008 Du er sikker på at ikke sønnen til samboeren din har hatt besøk av noen da? Skjønner godt du ikke vil mistenke han, men la han forstå at dere har endevendt huset i letingen og spør om han har noen som helst ide på hvor den kan ha gjort av seg. Jeg må ærlig innrømme at jeg tok min datter på 5 i å lyve om et smykke hun hadde hjemme plutselig, det var bare et lite smykke med en prinsesse på men hun sa hun hadde fått det av pappa (vi er skilt) men den gikk jeg ikke på, presset henne ganske hardt så skrek hun ut at det var XX sitt og hun så henne jo aldri!!! (De går i samme bhg) Så jeg gjorde ikke noe særlig nummer ut av det annet enn at hun selvfølgelig måtte levere det og at man aldri må ta "vare på" andres ting. Jeg tror hun fikk seg en støkk, jeg håper det og jeg ville i utgangspunktet aldri trodd det om mitt eget barn. Selv har jeg aldri tatt noen verdens ting (ialle fall ikke som jeg kan huske) og ønsker jo ikke at mine barn skal se lett på det å ta andres ting! Lykke til i jakten, det er jo helt fryktelig å gå sånn og lete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #82 Del Skrevet 28. januar 2008 Hej Jeg har faktiskt også misted min forlovelsesring i fredags, har ledt alle steder som tosset, men kan ikke finde den :-( Håber du finder din ring og jeg min :-) Den tok du av deg på jobben fredag, let på skrivebordet :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 28. januar 2008 #83 Del Skrevet 28. januar 2008 Kan du ikke spørre sønnen hans pent om han har sett den da? Du trenger ikke anklage han selv om du spør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 28. januar 2008 Forfatter #84 Del Skrevet 28. januar 2008 Kan du ikke spørre sønnen hans pent om han har sett den da? Du trenger ikke anklage han selv om du spør Samboer ringte og spurte han forrige helg, han hadde ikke sett den... Sa igrunnen ikke stort når vi spurte... Skulle heller spurt han når han satt her, litt lettere å "lese" folk når man ser dem, enn det er over telefonen :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomull Skrevet 28. januar 2008 #85 Del Skrevet 28. januar 2008 Spør igjen davel! Vent til han kommer og så spør du en gang til: Er du helt sikker på at du ikke kan huske å ha sett den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. januar 2008 #86 Del Skrevet 28. januar 2008 Tviler på at han har vært så dum å stjele ringen når risikoen for å bli mistenkt er så stor. Det kan jo ha vært innbrudd uten at dere har merket det. Nå for tiden er det ekstremt lett å åpne låser uten å etterlate spor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 28. januar 2008 #87 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg mistet en øredobb jeg hadde fått av mannen. Lette overalt, og da vi skulle ha nye madrasser til senga fant jeg den. Den hadde falt ned mellom madrassen og senga og lå klemt mellom sengebunnen og veggen på senga. Det var helt umulig å se den uten å demontere senga! Håper du finner den snart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #88 Del Skrevet 29. januar 2008 Tviler på at han har vært så dum å stjele ringen når risikoen for å bli mistenkt er så stor. Det kan jo ha vært innbrudd uten at dere har merket det. Nå for tiden er det ekstremt lett å åpne låser uten å etterlate spor. Hvis det hadde vært inbrudd, tror du ikke de hadde tatt litt mer enn diamantringen? Jeg hadde diamantsmykket mitt liggende der, og en iPod Touch pluss klokka mi... Litt rart at de da bare tok den ene ringen :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #89 Del Skrevet 29. januar 2008 Jeg mistet en øredobb jeg hadde fått av mannen. Lette overalt, og da vi skulle ha nye madrasser til senga fant jeg den. Den hadde falt ned mellom madrassen og senga og lå klemt mellom sengebunnen og veggen på senga. Det var helt umulig å se den uten å demontere senga! Håper du finner den snart! Ja det har jeg også tenkt på, så derfor demonterte vi hele senga... Var ikke så heldig som deg at jeg fant den der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #90 Del Skrevet 29. januar 2008 Spør igjen davel! Vent til han kommer og så spør du en gang til: Er du helt sikker på at du ikke kan huske å ha sett den? Jo, jeg får prøve det dersom den ikke dukker opp i mellomtiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Bårdsen Skrevet 29. januar 2008 #91 Del Skrevet 29. januar 2008 Hvis det hadde vært inbrudd, tror du ikke de hadde tatt litt mer enn diamantringen? Jeg hadde diamantsmykket mitt liggende der, og en iPod Touch pluss klokka mi... Litt rart at de da bare tok den ene ringen :-/ Her er jo stesønnen din en klar mistenkt. Spesielt når du har endevendt boligen uten resultater, og ingen andre alternativer fremstår som plausible. Bare interne forbrytere stjeler noe for å la resten ligge igjen til forvirring. Likevel er ikke det å være mistenkt det samme som å være skyldig. Og problemet med det er, at selv om indisiene forsterkes for hvert letealternativ som ikke gir uttelling, så har du ingenting å slå i bordet med. Dersom stesønnen din virkelig har tatt ringen din, er ditt eneste håp å få han til å innrømme det. Altså må du være smart. Men jeg vil likevel si at her lukter det fjortisstreker lang vei, altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lolita90 Skrevet 29. januar 2008 #92 Del Skrevet 29. januar 2008 jeg har det sånn at hvis jeg slutter å lete etter ting, så dukker de fortere opp... du kan jo prøve det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Ingunn_* Skrevet 29. januar 2008 #93 Del Skrevet 29. januar 2008 1)Den er IKKE i huset. 2)Ingen andre enn samboeren din og stesønnen din var der da den forsvant. 3)Da er den fjernet fra en av dem to eller kanskje hunden din har tatt den. 4)Hunden=sjekk avføringen 5)Stesønnen bytta den mot noe ræl eller gitt den til ei jente han er forelsket i 6)Samboer pantsatt den for å betale en gjeld du ikke vet om. Håper jo på punkt 4 men IKKE se bort fra de andre punktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #94 Del Skrevet 29. januar 2008 1)Den er IKKE i huset. Nope 2)Ingen andre enn samboeren din og stesønnen din var der da den forsvant. Det stemmer 3)Da er den fjernet fra en av dem to eller kanskje hunden din har tatt den. Tviler på det er hunden, men man vet jo aldri 4)Hunden=sjekk avføringen Den blir sjekket hver gang vi er ute 5)Stesønnen bytta den mot noe ræl eller gitt den til ei jente han er forelsket i Dette har jeg også tenkt på, men for meg virker det da mest sannsynlig at han da ville tatt smykket istedetfor ringen, siden ringen har en størrelse. Det har jo ikke smykket, og det passer til hvem som helst 6)Samboer pantsatt den for å betale en gjeld du ikke vet om. Jeg vet om all gjelda hans Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #95 Del Skrevet 29. januar 2008 Jo, jeg får prøve det dersom den ikke dukker opp i mellomtiden Men vokt deg vel for hvordan du legger det frem! Hvis du kommer med så mye som et hint av beskyldninger kan forholdet til ham (og mannen) ødelegges for alltid. Du må spørre så det virker som om du ønsker hans hjelp til å finne den (noe som jo også er sant). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gæst Skrevet 29. januar 2008 #96 Del Skrevet 29. januar 2008 Den tok du av deg på jobben fredag, let på skrivebordet :-) Nej jeg havde den i torsdag når jeg var i lufthavnen at hente noget familie, var ude at shoppe og tog ringene af (som jeg plejer) når jeg skulle ordne kartofflerne og tog et bad imens maden kogte. Da jeg kom ud af badet fandt jeg ud af der kun var en ring (jeg går normal rundt med to ringe, og mener at jeg tog begge af lige før). Har min kat mistænkt for at have skubbet den på gulvet, men har ledt alle steder, gjort rent etc. men ingen ring. Har enda undersøgt om ringene kan fås mere, da jeg er meget "lost" :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Propell_* Skrevet 30. januar 2008 #97 Del Skrevet 30. januar 2008 4)Hunden=sjekk avføringen Den blir sjekket hver gang vi er ute Har du røntgenfotografert hunden? Det er vel kanskje usannsynlig at ringen fortsatt er i fordøyelsessystemet siden det er så lenge siden ringen forsvant og hunden er frisk, men hva med å ringe veterinæren og spørre om det er mulig? Hunder spiser de rareste ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambriel Skrevet 30. januar 2008 Forfatter #98 Del Skrevet 30. januar 2008 Har du røntgenfotografert hunden? Det er vel kanskje usannsynlig at ringen fortsatt er i fordøyelsessystemet siden det er så lenge siden ringen forsvant og hunden er frisk, men hva med å ringe veterinæren og spørre om det er mulig? Hunder spiser de rareste ting... Hun er en Chihuahua, så jeg vil tippe at dersom den fremdeles er i fordøyelsessystemet så har den nok gjort litt skade. Siden diamanten sitter "utenpå" ringen så er den litt skarp, så har mine tvil på at det hadde gått så bra dersom hun hadde spist den :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2008 #99 Del Skrevet 31. januar 2008 Jeg vet at dette kanskje er litt søkt... For to år siden hjalp vi et annet par å lete etter hennes forlovelses ring. De hadde lett mye, og til slutt kommet frem til at den måtte ha glidd av fingeren hennes mens de måkte bilen og fingrene hennes ble kalde. (Det var der vi kom inn, vi var parkert der deres bil hadde stått...) Vi endte i hvert fall med å finne ringen der ute. Siden den var varmere enn snøen når den falt av fingeren hadde den "gravd" seg litt nedover i snøen. Den var ikke lett å finne, og let mens det er lyst (vi lette i mørket...), men hvis noe sånt skulle ha skjedd er det verdt noe tid ute i kulda... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyrkvinne Skrevet 31. januar 2008 #100 Del Skrevet 31. januar 2008 Hun er en Chihuahua, så jeg vil tippe at dersom den fremdeles er i fordøyelsessystemet så har den nok gjort litt skade. Siden diamanten sitter "utenpå" ringen så er den litt skarp, så har mine tvil på at det hadde gått så bra dersom hun hadde spist den :-/ Si ikke det. Min lille sønn på to år svelgte en juggelring med stein og alt. Vi sjekket avføringa hannes i bleien i fire uker etterpå uten å finne ringen. Etter det gikk vi med ham til røntgen fordi vi mente at den satt fast et sted inni ham, men den var ikke å finne. Legen mente at den er ikke lett å se på røntgen siden den er av plast og beroliget oss med at den var sikkert kommet ut. Vi sjekket bæsjen hans i månedsvis etterpå, uten resultat. Så kanskje den ligger inni ham ennå. Nå er gutten nesten voksen og det skulle ikke forundre meg om den dukker opp ved en blindtarmbetennelse feks. En hard diamantring skulle nok være lett å se på røntgen. Forsøket verdt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå