Gå til innhold

KRISE!

Ambriel

Anbefalte innlegg

Hei du synske gjest over her.

Kan du se min flotte store alianse diamantring i hvitt gull. Fikk den da første jenta ble født og tok den av meg på ferie på Sørlandet sommeren 06, da fingrene mine hovnet så opp i varmen pga ny graviditet.

Jeg la den sammen med de andre ringene mine i en lommebok. Når jeg kom hjem etter ferien var alle de andre ringene på plass, men ikke diamantringen.

Er så lei meg, har sendt melding til de vi leide huset av, de fant den ikke. Har endevendt vår egen leilighet (faktisk så mye at hele ble pakket ned da vi flyttet vinteren 06).

Er så lei meg, kan du se hvor den er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har en rødaktig sofa, en toseter. Den ligger mellom putene :-)

Takk for hjelpen, men sofaen vår er dessverre ikke rødaktig :( Den er Beige. Har sjekket mellom putene (vi plukket hele sofaen fra hverandre, og der var den ikke :(

Kunne du prøvd en gang? :sjenert: Trenger du mer info så bare si ifra :)

Det er en diamantring i hvitt gull, fikk den av mamma til 18 års dagen min (snart 2 år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar faktisk ikke så veldig feil, selv om du gjør det :P hehe

Jeg fikk et rødt smykkeskrin av samboeren min til jul som skal forestille en sofa. Problemet er bare at jeg enda ikke har tatt dette i bruk selv om jeg har tenkt på det lenge :sjenert:

Men som sagt, kunne du kanskje tenke deg å prøve en gang til? Det hadde betydd veldig, veldig mye for meg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar faktisk ikke så veldig feil, selv om du gjør det :P hehe

Jeg fikk et rødt smykkeskrin av samboeren min til jul som skal forestille en sofa. Problemet er bare at jeg enda ikke har tatt dette i bruk selv om jeg har tenkt på det lenge :sjenert:

Men som sagt, kunne du kanskje tenke deg å prøve en gang til? Det hadde betydd veldig, veldig mye for meg :jepp:

Nå er IKKE jeg den synske gjesten,men se etter i den røde soffasmykkeskrinet alikevel.Kanskje du prøvde ringen din i den.Se etter:-)

Kult at synskegjest "så" at du hadde en rød soffa selvom det var soffasmykkeskrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er IKKE jeg den synske gjesten,men se etter i den røde soffasmykkeskrinet alikevel.Kanskje du prøvde ringen din i den.Se etter:-)

Kult at synskegjest "så" at du hadde en rød soffa selvom det var soffasmykkeskrin

Jeg har allerede vært der :( Hadde uansett ikke åpnet det siden julaften så var nokså sikker på at den ikke lå der :(

Har som sagt tenkt lenge på å ta det ibruk men har ikke hatt plass på nattbordet og heller ingen andre steder å sette det på. Vi hadde planer om å kjøpe en kommode for noen uker siden (da vi fikk lønning) men de hadde ikke fargen vi ville ha den i igjen, så derfor valgte vi å vente. Så sånn sett så skulle faktisk det smykkeskrinet vært i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen, men sofaen vår er dessverre ikke rødaktig :( Den er Beige. Har sjekket mellom putene (vi plukket hele sofaen fra hverandre, og der var den ikke :(

Kunne du prøvd en gang? :sjenert: Trenger du mer info så bare si ifra :)

Det er en diamantring i hvitt gull, fikk den av mamma til 18 års dagen min (snart 2 år siden).

Beklager, jeg var sikker på at den lå mellom de to sitteputene i en rød toseter. Men da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du synske gjest over her.

Kan du se min flotte store alianse diamantring i hvitt gull. Fikk den da første jenta ble født og tok den av meg på ferie på Sørlandet sommeren 06, da fingrene mine hovnet så opp i varmen pga ny graviditet.

Jeg la den sammen med de andre ringene mine i en lommebok. Når jeg kom hjem etter ferien var alle de andre ringene på plass, men ikke diamantringen.

Er så lei meg, har sendt melding til de vi leide huset av, de fant den ikke. Har endevendt vår egen leilighet (faktisk så mye at hele ble pakket ned da vi flyttet vinteren 06).

Er så lei meg, kan du se hvor den er?

Jeg rekner med at du har tømt hele lommeboken og kjent skikkelig på den for å forsikre deg om at den ikke har glidd inn i foret? Mest sannsynlig ahr den ramlet ut når du åpnet lommeboken for å betale. Da er tipset at du går innom dine faste butikker og bensinstasjoner og spør om de har funnet den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg var sikker på at den lå mellom de to sitteputene i en rød toseter. Men da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg :-(

Det var dumt :gråte:

Du vet ikke om noen andre som jeg kanskje kunne spurt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullarmbåndet ligger i en liten skuff. Har du et gammelt møbel med små skuffer? Det ligger i en skuff på høyre side, høyt oppe på møbelet.

Gullmedaljongen er i gulvhøyde eller rett under gulvet, trolig har den sklidd ned og kilt seg fast bark lista/mellom treverket. Den ha sklidd ned fra der du brukte å legge den.

Takk for tips. Jeg har to gamle nattbord med små skuffer øverst. Har lett der mange ganger, men jeg skal gjøre det enda en gang når jeg kommer hjem.

Vi holder på å skifte gulv i hele huset så kanskje vi finner gullmedaljongen da? Jeg har også tenkt på det, så jeg holder øynene åpne.

Det jeg egentlig tror er at ungene (som da bare var et par år og utrooolig utspekulerte) på en eller annen måte har fått kloa i smykkene og enten kastet dem i søpla, gravd dem ned i hagen eller gjemt dem en veldiglur plass (kanskje i en ekse som senere har blitt hevet).

Ps! Ts, jeg skal ikke kuppe tråden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dumt :gråte:

Du vet ikke om noen andre som jeg kanskje kunne spurt? :)

Ingen du har vært på besøk hos som har en rød toseter, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps! Ts, jeg skal ikke kuppe tråden din.

Hehe, er det noen andre som også kan få hjelp så er jo det kjempefint! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen du har vært på besøk hos som har en rød toseter, da?

Nope, ikke som jeg kan huske... Skal høre med samboer...

Prøver å finne røde ting i leiligheten som den kan ha fallt mellom. Vi hadde på et rødt sengesett da ringen forsvant, men det har jeg vrengt og kikket gjennom uten hell :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Gunda_*

Sjekk i søppelet. - Jeg vet at jeg har kastet gullarmbåndet jeg fikk til konfirmasjonen fordi jeg har en søppelpose ved sengen som jeg kaster kontaktlinser i om kvelden, og armebåndet må ha falt nedi fra nattbordet og blitt med ut i søppelkassa. Har flyttet to ganger etterpå så jeg VET at det ikke ligger noe annet sted..

Eller i alle lommer på alle klær..

Moren min fikk lagt bilnøklene i en blomstervase en gang, hun fant dem når hun skulle kaste blomstene...

Kjøkkenskuffer, i oppvaskmaskinen... alle tenkelige og utenkelige plasser. Lykke til!

Et lite PS...

En kan jo lure på hvor slike ting blir av, jeg mangler også et perlekjede og et emaljearmbånd jeg fikk av min farmor da jeg var 12 år.. ANER ikke hvor det kan være...Og jeg er ikke ett rotehode, selv om det kanskje høres slik ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, ikke som jeg kan huske... Skal høre med samboer...

Prøver å finne røde ting i leiligheten som den kan ha fallt mellom. Vi hadde på et rødt sengesett da ringen forsvant, men det har jeg vrengt og kikket gjennom uten hell :(

Da må jeg spørre: Har du sjekket i vaskemaskinen? Helt foran, ved dørem, der er det en åpning i gummilista som ligger rundt kanten. Der legger det seg ofte små ting som barnesokker osv. DER bør du se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sjekk i søppelet. - Jeg vet at jeg har kastet gullarmbåndet jeg fikk til konfirmasjonen fordi jeg har en søppelpose ved sengen som jeg kaster kontaktlinser i om kvelden, og armebåndet må ha falt nedi fra nattbordet og blitt med ut i søppelkassa. Har flyttet to ganger etterpå så jeg VET at det ikke ligger noe annet sted..

Eller i alle lommer på alle klær..

Moren min fikk lagt bilnøklene i en blomstervase en gang, hun fant dem når hun skulle kaste blomstene...

Kjøkkenskuffer, i oppvaskmaskinen... alle tenkelige og utenkelige plasser. Lykke til!

Et lite PS...

En kan jo lure på hvor slike ting blir av, jeg mangler også et perlekjede og et emaljearmbånd jeg fikk av min farmor da jeg var 12 år.. ANER ikke hvor det kan være...Og jeg er ikke ett rotehode, selv om det kanskje høres slik ut...

Var det et gullarmbånd med masse små hjerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg spørre: Har du sjekket i vaskemaskinen? Helt foran, ved dørem, der er det en åpning i gummilista som ligger rundt kanten. Der legger det seg ofte små ting som barnesokker osv. DER bør du se :-)

Vi har sånn vaskemaskin med åpning på toppen. Så vet ikke helt hvor jeg skal leite da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Har du sjekket inni dyne og putetrekkene?

Tenkta hvis den har ligget på nattbordet og detti nedi i senga er det fullt mulig at den klarer å forville seg inni trekkene.

Eventuelt hvis du har skiftet sengetøy så kan den være inni trekkene på det sengetøyet du har tatt av, eller lakenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket inni dyne og putetrekkene?

Tenkta hvis den har ligget på nattbordet og detti nedi i senga er det fullt mulig at den klarer å forville seg inni trekkene.

Eventuelt hvis du har skiftet sengetøy så kan den være inni trekkene på det sengetøyet du har tatt av, eller lakenet.

Det er vrengt og kikket gjennom :(

Savner ringen min :trist: Fingeren min føler seg naken :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...