Gå til innhold

Kathrines gravid-dagbok

KathMor

Anbefalte innlegg

Hei

Lest og lest i andres dagboker og synes det er sa koselig a spennende a kunne "folge med".. Tenkte at det hadde vart koz med sin egen!

Dette var overhodet ikke planlagt, men etter det verste sjokket har lagt seg hos begge, er det mer en velkomment! :rødme:

Hvor langt er jeg pa vei... hmmmm.. Jeg vart til dateringsscan (i england har man 2-3 ultralyder) som sa jeg var 6+2 pa vei, etter mensen skulle jeg vare 7+6, noe jeg tror er mer korrekt da jeg har meget presise sykluser pa 28 dager..

I dag er jeg altsa etter UL 8+2 , etter LDP er jeg 9+6... Uansett er dette tidlige dager... Men jeg krysser fingrene for at alt skal ga bra! Fikk jo se en liten bylt med et hjerte som gikk i 100 for 2 uker siden, og da skal det vel som oftest ga bra vel?... :jepp: Jeg er av den bekymrende sorten.. Sa haper virkelig jordmor kan bekrefte at alt star bra til 24 januar...

Formen er sa som sa.. Jeg studerer fulltid og jobber 50% (sitter pa jobb na, forklarer hvorfor jeg mangler 3 bokstaver :fnise: )... Jeg er TROTT, MEGET TROTT! Og foler meg generelt uggen.. Sorry for detaljer, men jeg blir kvalm og far masse vann/spytt i munnen om jeg ikke spiser konstant.. Jeg spiser hele tiden men det er lite, sa tror ikke jeg har lagt pa meg.. hape hape :gjeiper:

Tebage te jobben tenker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med dagbok og graviditet :) Er dere fra Norge begge to eller er kjæresten din fra England? Hvor gamle er dere? Blir spennende å følge med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok og graviditet :) Er dere fra Norge begge to eller er kjæresten din fra England? Hvor gamle er dere? Blir spennende å følge med :)

Hei! Sa koselig med svar :) Og takk skal du ha! spennende saker..

Den der er litt intresant ser du.. Jeg er fra Norge, han er fra Zimbabwe(!!) Han hadde engelske foreldre, en bestefar i militaret eller noe sant som gjor at han har fatt 5 ars visum til england. Men ser dette kan duke for problemer nar vi skal flytte hjem til Norge igjen....

Mannen er 27 og jeg er 23, narmer seg 24 med stormskritt! Studerer BI mens jeg er her, og jobber 50%

Og hvem er sa du da? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hyggelig med noen nye her inne. Det er nå flere her inne som ikke er så veldig langt på vei, for min egen del så snakker vi om 8+6 så vi gleder oss til i morgen da vi bikker 9. uker. Velkommen hit :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, hyggelig med noen nye her inne. Det er nå flere her inne som ikke er så veldig langt på vei, for min egen del så snakker vi om 8+6 så vi gleder oss til i morgen da vi bikker 9. uker. Velkommen hit :velkommen:

Hei! Hyggelig med nye bekjentskap :jepp: Og tusen takk!

Jeg for min del haper at tidlig UL var feil, og min menstermin dato er mer riktig.. Jeg som hadde en folelse av a vare enda lengre! Skal pa UL igjen 18 februar, spent og se hva de sier! Men liker a telle som 9+6, for da er jeg i 11. uke til lordag, enda narmere den magiske 12. grensa! :lur: Gleder meg sann til a fa den fine gravide-magen.. tiden bare sniiiiiiiker seg saaaakte av garde :sjenert:

Blir spennende a folge hverandre litt sann i tiden som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sann forresten, om noen har peiling.. Ser at jeg helt i takelagten har lagt meg pa M-A og ikke A-L.. Om noen vet om man kan "ta med seg dagboka over"?? Ellers er det kanskje ikke sa krise....?? hmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Sa koselig med svar :) Og takk skal du ha! spennende saker..

Den der er litt intresant ser du.. Jeg er fra Norge, han er fra Zimbabwe(!!) Han hadde engelske foreldre, en bestefar i militaret eller noe sant som gjor at han har fatt 5 ars visum til england. Men ser dette kan duke for problemer nar vi skal flytte hjem til Norge igjen....

Mannen er 27 og jeg er 23, narmer seg 24 med stormskritt! Studerer BI mens jeg er her, og jobber 50%

Og hvem er sa du da? :jepp:

Jeg er 21 år gammel, fra Bergen, studerer juss. Samboer er snart 24 og ferdig lærerutdannet til sommeren :) Vi skal gifte oss neste sommer, så bruker litt tid på å planlegge det også ;)

Så dere tenker på å flytte til Norge? Vet ikke om dere har tenkt å gifte dere, men hvis dere gjør det så skal det vel ikke være noe problem for ham å få opphold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sann forresten, om noen har peiling.. Ser at jeg helt i takelagten har lagt meg pa M-A og ikke A-L.. Om noen vet om man kan "ta med seg dagboka over"?? Ellers er det kanskje ikke sa krise....?? hmmmm

Det er vel ingen "krise", men du kan jo spørre en av moderatorene om hjelp? Jeg vet nemlig ikke hvordan man gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne a leste litt i bryllupsdagboka di :)

Vi gifter oss ikke for babyen kommer, na far den automatisk mitt statborgerskap, noe som var viktig for oss at den fikk. Selv om det frister a gifte seg for den kommer :) Men om vi gifter oss og i tillegg har et barn sammen burde det ga bra. I tillegg har jeg en mann som kommer til a skaffe seg en veldig god jobb for han kommer over, helt utrolig hva den mannen kan fa til, stolt da vettu :sjenert: Men ser for meg at det blir en papirmolle uten like! Bare det a skaffe visum for han var noe for seg selv, politiet skulle ha papiret fra hele livet mitt! Og snart er det pa'n igjen.. jaja, er na verdt det da :)

Trenger vel ikke si at dette var litt darlig timing pa det hele, men pa den andre siden, nar passer det egentlig? :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne a leste litt i bryllupsdagboka di :)

Vi gifter oss ikke for babyen kommer, na far den automatisk mitt statborgerskap, noe som var viktig for oss at den fikk. Selv om det frister a gifte seg for den kommer :) Men om vi gifter oss og i tillegg har et barn sammen burde det ga bra. I tillegg har jeg en mann som kommer til a skaffe seg en veldig god jobb for han kommer over, helt utrolig hva den mannen kan fa til, stolt da vettu :sjenert: Men ser for meg at det blir en papirmolle uten like! Bare det a skaffe visum for han var noe for seg selv, politiet skulle ha papiret fra hele livet mitt! Og snart er det pa'n igjen.. jaja, er na verdt det da :)

Trenger vel ikke si at dette var litt darlig timing pa det hele, men pa den andre siden, nar passer det egentlig? :jepp:

Koselig at du tittet innom bryllupsdagboken min :) Gleder meg til å gifte meg!! :)

Ja, er nok en del byråkrati dere må gjennom... men høres ut som han har gode forutsetninger for å få opphold da!

Jeg har også tenkt på når det egentlig passer... først skal man bli ferdig med utdannelsen, så jobbe litt, så kanskje man bytter jobb og føler man må jobbe litt mer, vil flytte til større leilighet etc... tror man rett og slett må bestemme seg for å klare det ;) men vi har tenkt å vente til jeg er i fast jobb da... men er nok spennende å være gravid, gleder meg til det selv... utenom kvalmen da, haaater å være kvalm... har du hatt mye plager foreløpig?

Natta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du tittet innom bryllupsdagboken min :) Gleder meg til å gifte meg!! :)

Ja, er nok en del byråkrati dere må gjennom... men høres ut som han har gode forutsetninger for å få opphold da!

Jeg har også tenkt på når det egentlig passer... først skal man bli ferdig med utdannelsen, så jobbe litt, så kanskje man bytter jobb og føler man må jobbe litt mer, vil flytte til større leilighet etc... tror man rett og slett må bestemme seg for å klare det ;) men vi har tenkt å vente til jeg er i fast jobb da... men er nok spennende å være gravid, gleder meg til det selv... utenom kvalmen da, haaater å være kvalm... har du hatt mye plager foreløpig?

Natta! :klem:

Hei sann! ... etter mens er jeg 9+6, snart i 11. uke... Men tiden sniiiiiiiiiker seg av gårde.. Formen er enda fin, da jeg har fått sovet i 12 timer i natt :ler:

Formen har vært så som så, sikkert mange som har det verre enn meg, men.. Jeg har vært konstant trøtt siden jul, helt ubrukelig, sliten av null og niks! Jeg er kvalm og uvel og blir verre utover dagen. Kaster ikke opp, men skulle ønske det av og til, da man pleier å bli bedre av å kaste opp! Istedet ligger det bare å "murrer" hele dagen...Og mye mat smaker ikke det samme, merkelig :) Overømme pupper, men er ikke så veldig plagsomt det da..

Jeg har nå tenkt tanken at det hadde vært koz å gjort ting i "riktig rekkefølge", men så ble det sånn som det ble, og det er vel ikke krise å gifte seg med ei/en liten en som brudepike/venn :)

Har dere kommet langt i planleggingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Herregud en liten mulattbaby?? :D åå den kommer til å bli nydelig!!

Det høres forresten ut som du har det sånn som meg... eller jeg har det som deg :) ubrukelig trøtt, kvalm og uggen uten å spy, ømme pupper AU!! men klager ikke! vet om folk som er verre for å si det sånn :)

Endret av Lilleulv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud en liten mulattbaby?? :D åå den kommer til å bli nydelig!!

Det høres forresten ut som du har det sånn som meg... eller jeg har det som deg :) ubrukelig trøtt, kvalm og uggen uten å spy, ømme pupper AU!! men klager ikke! vet om folk som er verre for å si det sånn :)

Hei Lilleulv!

Ikke no mulattbaby nei, da han er hvit.. Man har kansje hørt om de hvite farmerene(bøndene) som ble kastet bort fra gårdene sine av Mugabe?? (vi snakker i liten norsk bondegård, dette er svære saker med op til 2000 ansatte!), han er nå en av de! Med engelsk bakgrunn, da bestefaren flyttet til Kenya og var lege der. Liten historie time :ler: Derfor han fikk lett visum til England, 5 år. ...

MEN, skal være enig å si at mulattbabyer er vanvittig søte!! Han har mørkt hår med brune øyne, så kan jo forsatt håpe :ler:

Ekkelt å være uggen uten å spy! Høres helt merkelig ut, men noen ganger skulle jeg virkelig ønske jeg kunne kaste opp, ha det over en liten time eller no..

Jobber du, eller går du på skole? Begge deler kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Hei Lilleulv!

Ikke no mulattbaby nei, da han er hvit.. Man har kansje hørt om de hvite farmerene(bøndene) som ble kastet bort fra gårdene sine av Mugabe?? (vi snakker i liten norsk bondegård, dette er svære saker med op til 2000 ansatte!), han er nå en av de! Med engelsk bakgrunn, da bestefaren flyttet til Kenya og var lege der. Liten historie time :ler: Derfor han fikk lett visum til England, 5 år. ...

MEN, skal være enig å si at mulattbabyer er vanvittig søte!! Han har mørkt hår med brune øyne, så kan jo forsatt håpe :ler:

Ekkelt å være uggen uten å spy! Høres helt merkelig ut, men noen ganger skulle jeg virkelig ønske jeg kunne kaste opp, ha det over en liten time eller no..

Jobber du, eller går du på skole? Begge deler kanskje?

ååh skjønner. jeg visste ikke det :) blir sikkert en nydelig unge uansett :-D

Jeg jobber jeg :) laaange 8-timers dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh skjønner. jeg visste ikke det :) blir sikkert en nydelig unge uansett :-D

Jeg jobber jeg :) laaange 8-timers dager ;)

Åååååå, det vet jeg ikke om jeg hadde orket nå!.. Håper energien kommer tilbake i 2 trimester sånn som de sier! Jeg jobber 50% i London, så bor jeg godt stykke på utsiden, så det er reisingen jeg synes er så pes!.Er ca 1 1/2 time hver vei...

Studerer BI på nettet, så det er det godt å være hjemme noen dager, med nesa i bøkene :kaffe: .....

Men er vel litt fristende å legge seg under pulten og sove av og til vel? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Åååååå, det vet jeg ikke om jeg hadde orket nå!.. Håper energien kommer tilbake i 2 trimester sånn som de sier! Jeg jobber 50% i London, så bor jeg godt stykke på utsiden, så det er reisingen jeg synes er så pes!.Er ca 1 1/2 time hver vei...

Studerer BI på nettet, så det er det godt å være hjemme noen dager, med nesa i bøkene :kaffe: .....

Men er vel litt fristende å legge seg under pulten og sove av og til vel? :fnise:

Vel jeg må bare. men det er hardt synes jeg. jeg sitter hele tiden og gjesper og er redd for å plutselig spy... jeg lurer på hva kollegaene mine egentlig tenker om meg, jeg må jo virke helt fjern!! :) og når jeg kommer hjem så har jeg 2 hunder som vil ut på tur. Men det går bra. har hørt at det begynner å gå over etter hvert, så skal kalre å holde ut tror jeg.) den reiseveien du forteller om tror jeg hadde blitt verre for meg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vel jeg må bare. men det er hardt synes jeg. jeg sitter hele tiden og gjesper og er redd for å plutselig spy... jeg lurer på hva kollegaene mine egentlig tenker om meg, jeg må jo virke helt fjern!! :) og når jeg kommer hjem så har jeg 2 hunder som vil ut på tur. Men det går bra. har hørt at det begynner å gå over etter hvert, så skal kalre å holde ut tror jeg.) den reiseveien du forteller om tror jeg hadde blitt verre for meg altså...

ååååå, jeg savner hunden min, skulle ønske jeg hadde en hund å lufte... Han må gjennom alt dette rabistullet, tar 1 år å få de til england! Hva slags hund har du da?

Resieveien min er ikke gøy, det er lissom alle de "småstoppene", har en togtur på en time, greit ok, men så er det labbing til buss, buss, labbing til jobb... er litt pes men.. Bytter nok jobb når den lille kommer :)

Må si jeg syntes det er litt skummelt å prate om sånt så tidlig... Jeg som allerede er den veldig bekymra typen :sjenert: ... Men går jo som regel bra, bare å tenke happy thoughts!

Endret av KathMor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL 8+6, LMP 10+2

Hei igjen

Da er det litt sann mandagsmorra blues her.. :kaffe: Trott assa... Og jeg hater herved busssjaforer! makan til kjoring skal du leite lenge etter, ikke mye om a gjore for jeg kasta opp i mitt eget fang pa vei til jobb i dag :kjefte: ..

Helga var grei den.. Pa lordag tok vi a hoppet inn i bilen med retning mot London. Korteste vei inn blir da at vi kommer inn ved Knightsbridge, altsa rundt Harrods. Etter en parkeringsko som er den lengste jeg har sett, tok vi turen til Yo!Sushi.. Nam Nam! Torr ikke spise fisken der da, vet ikke hvor lenge den har vart pa bandet ++, men ble noen makiruller med avocado og agurk :) .. Etter pa folte jeg meg litt pigg og vi tok en liten tur inn pa Harrods, noe som for meg betyr a sta a grine i skohimmelen.. Desverre fikk kvalmen og svimmelheten meg tilbake til virkeligheten.. MEN, nar jeg har kommet meg helskinnet gjennom dette har bestemt meg for at jeg har fortjent ett par av de sko vidunderene :lur: dromme dromme.... (ingen hemmlighet, jeg er sko-gal! :) )

Sondagen besto av a kjede seg og vare darlig pa sofaen... Gud sa kjedelig, tiden bare sniiiiiiiiiiiler seg av garde... Jeg er sa dritt lei av a vare darlig, konstant sulten, ingenting som smaker godt... Dagens lille :kjefte:

Far vel tebage til jobben her... zzzzzZZZZZZZzzzzzz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
ååååå, jeg savner hunden min, skulle ønske jeg hadde en hund å lufte... Han må gjennom alt dette rabistullet, tar 1 år å få de til england! Hva slags hund har du da?

Resieveien min er ikke gøy, det er lissom alle de "småstoppene", har en togtur på en time, greit ok, men så er det labbing til buss, buss, labbing til jobb... er litt pes men.. Bytter nok jobb når den lille kommer :)

Må si jeg syntes det er litt skummelt å prate om sånt så tidlig... Jeg som allerede er den veldig bekymra typen :sjenert: ... Men går jo som regel bra, bare å tenke happy thoughts!

Hei igjen. Det er en portugisisk vannhund, og en golden retriever! herlige hunder :)

Jeg er en del bekymret jeg og. jeg vet ikke hva som er normalt jeg, men jeg blåser i alt så lenge barnet er friskt og alt går bra. jeg har lyst på flere UL, og det kan jeg få også, men noen synes kanskje det er rart. kanskje jeg bare skal slappe av og kose meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåååå du hadde en dagbok :P

Du får legge den i signaturen din så jeg finner den igjen :ler:

trodde kanskje ikke du hadde dagbok. Men nå fikk jeg jo oppdatert meg på hvem du er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...