Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn.

Silfen

Anbefalte innlegg

Vil gjerne dele med dere hva min datter på 4,5 sa i dag morges på vei til barnehagen.

Hun gikk og maste og maste, kjempekoselig med blid unge på morgenen.

Så sier hun: Jeg vil bli kjærlighet når jeg blir stor.

Å, sier jeg. Hvorfor vil du bli det da?

Jo, for da skal jeg gifte meg og da blir man kjærligheter. En kjærlighet er det samme som å være gift!

Jeg syns den var knallbra. En så liten omskrivning av ordet ga ganske ulik betydning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

De er så herlig, sjarmerende disse små med alle sine gullkorn. Blir helt varm i hjertet av sånt jeg.

I dag fikk jeg en stoooor bukett med løvetann av en kjempestolt 5-åring. For meg er denne buketten flottere enn allverdens roser og liljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Ja, den kjærligheta.. Du vet den kontakt-linsereklamen der dama får så flotte øyne at verden stopper opp? Sønnen min så den forleden og satte spontant i: "Sånne må du få deg mamma! Eller så får du deg aldri ny samboer og jeg ny pappa... "

Sannelig tenker han ikke på kjærligheta han og... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sønnen min på tre år var i bestemors eplehage, klatret i et tre og brakk armen... Jeg og min mann tok ham til sykehuset. Der spurte en hyggelig sykesøster ham hvordan det hele hadde skjedd. Han fortalte. Så sa sykepleieren "åå, da ble nok bestemor veldig lei seg" hvorpå min lille sønn sier "Neei, hun ble ikke lei seg i det hele tatt"!!

Den samme sønnen hadde lagt seg, (jeg lå sammen med ham og skulle lese). Så finner han ut at han må hente en bamse i kjellerstua. Etter en stund kommer pappan bærende opp med ham. Da har han ramlet ned kjellerstutrappen dunk dunk dunk, alle trinnene... Etter mye styr og om og men faller han til ro. Jeg ligger og stryker på ham. Han sover nesten... så kommer det: "Mamma, Kira (fra Løvenes Konge) falt i vannet, og jeg falt i kjellerstua.."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullkorn fra min 5-åring om meg om min nye kjæreste: "mamma, kan ikke dere heller være kjærester etter at dere er gift"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 8, hun elsker å ligge i fanget å ble kilet:-). Etter vel og lenge med kiling og kos, sa hun: Nå virker ikke kilingen lenger.... :ler::ler: ..Synes det var et godt gullkorn fra en barne munn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min sønn på fire år ønsker seg en lillebror. En morgen sa han til meg: "Mamma, i dag må du spise mye, slik at du får en stor mage- sånn at vi kan få oss en lillebror".

Ungene er så søte og sier de alt fra " levra".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 3,5 fortalt meg at hun måtte spise masse for å få lange ben og store pupper.

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg lurte en gang på om hvordan det var med spiserør og pusting og sånt da hun var liten. HUn kommer fra en ganske kristen familie.. Og plutselig sa hun:

Mamma, er det Gud eller kommunen som har bestemt at det er sånn?

Barn er bare sååå søte atte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Vi satt og diskuterte hva vi skulle ha i hagen, da min sønn ( da 5 år ) spurte ; " hvorfor kan vi ikke plante noe fornuftig som for eksempel et MARSIPANTRE ? " :hoho::hoho:

Noen som vet hvor jeg får tak i slike ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Min morfar døde for 2 år siden.

Min sønn sa da til meg:

"Ikke vær lei deg mamma. Oldefar var gammel. Tenk hvis alle skulle leve for alltid - da ville det jo ikke være plass til babyene som blir født..."

Sannhet i det gitt... :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lillebroren til en kompis av søsteren min kom inn til foreldrene sine en morgen og spurte; "gverger (dverger) er det slike som kommer når to gutter er kjærester?" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Åkay, ikke akkurat et gullkorn, mer en kulturell greie. Unger og forvridde barnesanger, vi kjenner alle til fenomenet, og har vært aktive deltagere en eller annen gang.

Den versonen poden kunne videreformidle til meg i dag hadde jeg faktisk ikke hørt før...

Her kommer Ole Brumm

med kjøkkensaks i lomma

plutselig sa det klikk

så var han uten *ikk.

Ja ja, så har han i alle fall lært å behandle sakser med respekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Mitt tantebarn på 4,5 år var veldig opptatt av å få en søster eller bror så han spurte mammaen sin om han kunne få et søsken, noe moren avslo og sa at fikk spørre tante om ikke hun skulle få en baby snart. Så da han ved neste besøk hos meg og samboeren spurte om ikke vi snart skulle få en baby, så spurte jeg hvordan vi skulle få tak i en baby. Da kom svaret kontant: Du få kjøpt det på Rema 1000!! :D :hoho:

Hva får man ikke kjøpt på Rema 1000 sier jeg. :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jelly

Er barnevakt for ei jente på ni. Hun overhørte moren sin si til meg at det var tid for å spise litt mindre, gå ned noen kilo, sånn at klærne passet bedre. Jenta farer straks inn på kjøkkenet og sier "næmmen mamma, du har bare ikke sluttet å vokse enda! Jeg må jo ha nye klær hele tida!"

Jeg lo så jeg holdt på å dette av stolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min på snart syv så lotto-trekninga i går kveld, og hørte verten snakke med vinneren på telefon, og så spurte han hvorfor ikke vi ringte til dem så vi også kunne få masse penger... Hadde det bare vært så enkelt... :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...