Gå til innhold

A på eksamen


Fat Sally Lee

Anbefalte innlegg

Syns du skal bare være glad for at du fikk en A.

Det kan slå forskjellig ut en annen gang ;)

Hehe, nå bør vel ikke motivasjonen for å lære seg pensum og få gode karakterer kun å være hvilken lønn man endrer opp med i starten....? Dersom man kun får de laveste karakterene og ikke leser noe pensum, så er det jo ingen vits i å studere ... utenom at man blir mer voksen og har en gøy tid.

For åndsnobber går det sikkert greit å leve av luft og kjærlighet - i starten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men hvis man knapt leser en side pensum og karrer seg til E omtrent over hele fjøla, hva er da vitsen med å studere? Å ønske å gjøre det bra på skolen og få noe ut av studiene er da vel ikke åndssnobberi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hvis man knapt leser en side pensum og karrer seg til E omtrent over hele fjøla, hva er da vitsen med å studere? Å ønske å gjøre det bra på skolen og få noe ut av studiene er da vel ikke åndssnobberi?

Ja, hva er vitsen når det ikke betyr noenting om man faktisk har studert eller ei for arbeidsgsgiver...

Man studerer vel for å få en jobb - eller hva - ønsker en å oppnå? Åndsnobberi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Vel, jeg studerer i allefall for å lære det jeg senere skal jobbe med.. Tror arbeidsdagen blir tung hvis man ikke kan noe om det fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle de som bryr seg om å lære under studiene og jobbe litt faglig for å ha litt bagasje når en skal utøve et yrke er åndssnobber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er vitsen når det ikke betyr noenting om man faktisk har studert eller ei for arbeidsgsgiver...

Man studerer vel for å få en jobb - eller hva - ønsker en å oppnå? Åndsnobberi?

Ah, den sneversynte arbeiderklassementaliteten - hvor har jeg savnet dig.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, den sneversynte arbeiderklassementaliteten - hvor har jeg savnet dig.

:blomst:

Sneversynt? Det er vel ikke sneversynt å få mer i lønn enn de som har utdanning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sneversynt? Det er vel ikke sneversynt å få mer i lønn enn de som har utdanning?

Jeg snakket om "åndssnobberi"-delen, hvor det eneste vettuge med utdannelse var å få en jobb etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakket om "åndssnobberi"-delen, hvor det eneste vettuge med utdannelse var å få en jobb etterpå.

Finnes det noe annet vettugt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg glad for å få toppkarakter, men når jeg får den uten noen særlig iherdig innsats, får det meg til å tvile på kvaliteten på studiet. Er dette alt som skal til? Jeg ønsker ikke noen toppkarakter bare fordi mine medstudenter er svake i faget - da vil jeg heller nøye meg med en middels karakter, for å ha noe å strekke meg etter.

Samtidig har jeg inntrykk av at studenter fra min høgskole er svært ettertraktet i arbeidsmarkedet.

Uff, jeg høres utrolig sytete ut, som ser negativt på en god karakter, hadde aldri trodd det skulle bli et tema... Problemet er altså at jeg ønsker å bli virkelig dyktig, og det kan virke som om denne skolen ikke utdanner slike, når de setter toppkarakter på en middelmådig besvarelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be om begrunnelsen for karakteren og ta det der fra. Det kan faktisk hende at du er flinkere enn du tror også, og/eller at du selv stiller høye krav til deg selv, men jeg skjønner tankegangen din altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Dette må være den dummeste tråden jeg har sett.

Vær nå fornøyd med Aen din og slutt å kverruler mer nå.

Gå videre i ditt liv og tenk på viktigere ting.

Utrolig hva folk henger seg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo kanskje bli en skuffelse for arbeidsgiver når det oppdages at karakteren ikke er representativv for din kompetanse, men....

Det meste i yrkeslivet går vel på gamle rutiner og nåde den som har lærdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får be om begrunnelsen for karakteren og ta det der fra. Det kan faktisk hende at du er flinkere enn du tror også, og/eller at du selv stiller høye krav til deg selv, men jeg skjønner tankegangen din altså.

Signerer denne! Be om begrunnelse. Jeg gjør bestandig det, uansett om jeg får A, B eller C.

Gratulerer med A'en forresten :)

Jeg forstår også hvordan du tenker... "fortjener jeg det virkelig når jeg vet med meg selv at jeg kunne gjort det enda litt bedre?"

Du gjør sannsynligvis det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Chris_*
Jeg har også fått toppkarakter på de fleste eksamenene jeg har avlagt på høyskole uten at jeg føler besvarelsen har kvalifisert til det. Men slik er det når alle skal ta høyere utdanning og man bruker normalfordelingskurven: mange dårlige studenter får oss til å framstå som bedre.

Og når det gjelder bruk av ekstern sensor er det ikke lenger krav om det nå når kvalitetsreformen er innført. Tidligere var det det. Så de færreste høyskoler eller universitet bruker dette, siden det koster mye. Så er du sikker på det er ekstern sensor som har kikket på oppgaven din?

Samme her. Har litt over middels karakterer fra vgs, og får bare A og B på høyskolen. Er overrasket over det lave nivået, strykprosenten er også ganske høy. Jeg studerer økonomi, og på min høyskole brukes det stort sett alltid eksterne sensorer, ofte fra NHH og NTNU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hvertfall fått veldig klar beskjed om at hos oss brukes ikke normalfordelingskurven. Sensorer er både interne og eksterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...