Gjest Gjest-Cecilie Skrevet 15. januar 2008 #1 Skrevet 15. januar 2008 Til dere som bruker Ritalin: Kan dere drikke alkohol? (Tenker da på om dere kan ha et normalt forbruk med noen øl i helgene, o.lign.) Eller får dere bivirkninger av det,og isåfall hvilke?Brukes Ritalin kun mot ADHD og narkolepsi?Blir personer med ADHD generelt sett rådet til å være forsiktige med å drikke alkohol? (Da tenker jeg også på dem som ikke bruker medikamenter mot ADHD-symptomene).
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2008 #2 Skrevet 16. januar 2008 Til dere som bruker Ritalin: Kan dere drikke alkohol? (Tenker da på om dere kan ha et normalt forbruk med noen øl i helgene, o.lign.) Eller får dere bivirkninger av det,og isåfall hvilke?Brukes Ritalin kun mot ADHD og narkolepsi?Blir personer med ADHD generelt sett rådet til å være forsiktige med å drikke alkohol? (Da tenker jeg også på dem som ikke bruker medikamenter mot ADHD-symptomene). SNAKK MED LEGEN DIN!
Gjest Gjest-Cecilie Skrevet 16. januar 2008 #3 Skrevet 16. januar 2008 SNAKK MED LEGEN DIN! Takk for omtanken,men dette gjelder ikke meg personlig.En gutt jeg har møtt bruker Ritalin og drikker alkohol (normalt forbruk).Dette strider imot det jeg som student hittil har lært om farmakologi,og ifølge Felleskatalogen. Derfor lurter jeg altså på hvor vanlig dette er,og om noen har erfaringer å komme med.Å spørre ham direkte er selvfølgelig en mulighet,men foreløpelig litt tidlig.
Caboodle Skrevet 16. januar 2008 #4 Skrevet 16. januar 2008 Jeg tror det kommer an på personene som tar det. Jeg vet om folk som går helt bananas i fylla, mens andre takler det bra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå