Gå til innhold

Lommemannen tvinges i retten

Anbefalte innlegg

Gjest Korrekt
Skrevet (endret)
Ikke bare politiet, men også forhørsretten mener det er mer sannsynlig at han er skyldig enn at han ikke er det.

Å tro og mene er ikke godt nok!

Du mener dømmende bevis?

Vel, det kan vi ikke si noe om før han er dømt!Ikke forhørsretten heller!

De sier de har sterke bevis mot at det er han så derfor er han også varetektsfengslet.

OK! Greit det, men vi har ikke noen større grunn til å dømme han av den grunn!

Eller kan vi det? Dømme noen bare fordi folk med status og utdannelse tildet hevder at bevisene er sterke?'

Det er likt for alle det at folket alene kan ikke dømme noen (les, sette noen i gapestokk pga rykter og såkalte bevis) før en dom av rettsvesenet er falt!

Her inne og i media blir han dømt i både hue, skallen, rompa og ræva.

MED HVEM RETT?

Ikke kom å si at noen av dere kan gjøre dette med fulle rette fordi dere hørte om det i media, og fordi både politiet og politiadvokaten sa det assa :roll:

Amles!Jeg blir matt av noen av innleggene dine og beskyldningene dine mot noen her inne.

Husk at INGEN her inne er for barnerov og missbruk av barn.Det er lov å mene at selv en misstenkt pedofil skal vernes uten å være for pedofili!

Endret av Korrekt
Videoannonse
Annonse
Gjest Helen Parr
Skrevet

Er det så vanskelig?

"Lommemannen" er varetektsfenglset. Dette betyr at en uavhengig norsk rett har vurdert det som mer sannsynlig at han står bak overgrepene han er tiltalt for, enn at han ikke har gjort det.

Kravet er sannsynlighetsovervekt - og det er oppfylt siden han faktisk er varetektsfengslet.

Gjest Korrekt
Skrevet
Er det så vanskelig?

"Lommemannen" er varetektsfenglset. Dette betyr at en uavhengig norsk rett har vurdert det som mer sannsynlig at han står bak overgrepene han er tiltalt for, enn at han ikke har gjort det.

Kravet er sannsynlighetsovervekt - og det er oppfylt siden han faktisk er varetektsfengslet.

Hva så! Skal vi dømme han utfra det da eller?

Han er ikke dømt enda fordet!? Er han?

Gjest Helen Parr
Skrevet
Hva så! Skal vi dømme han utfra det da eller?

Han er ikke dømt enda fordet!? Er han?

Nei, jeg sa ikke det heller. Jeg bare skrev at foreløpig har en norsk rett sett det som mer sannsynlig at han har gjort det enn ikke.

Mange som skriver her inne er både reflekterte og nyanserte. Som selvstendig tenkende vesen er det også lov og mulig å gjøre seg opp en del tanker om dette. Jeg er fullstendig klar over at han teknisk sett fremdeles er å regne som uskyldig. Det rokker likevel ikke ved det at jeg har rett til å gjøre meg opp visse tanker om hans skyld eller uskyld. Sånn er det bare, og det må man leve med så lenge politiet har gått ut med opplysninger på den måten de har gjort.

Dessuten fester jeg lit til at domstolen dømmer han på selvstendig grunnlag når tiden for hovedforhandling kommer.

Gjest Korrekt
Skrevet (endret)
Det rokker likevel ikke ved det at jeg har rett til å gjøre meg opp visse tanker om hans skyld eller uskyld.

Og det rokker heller ikke ved meg at også jeg har rett til å gjøre meg opp visse tanker om hans skyld eller uskyld.

Dessuten fester jeg lit til at domstolen dømmer han på selvstendig grunnlag når tiden for hovedforhandling kommer.

Det gjør jeg og det, men jeg forhåndsdømmer ikke!

Mannen er tross alt uskyldig (uansett påståtte bevis nå) inntil det motsatte er bevist!

Åååå så vanskelig å forstå!La oss slenge en psyk mann i gapestokken før han er dømt for det han beskyldes for!

Mulig han har gjort noen av ufinhetene, men for f...ikke sleng hann inn før han har fått uttalt seg! Ja og yeh tragisk :tristbla:

Endret av Korrekt
Gjest Helen Parr
Skrevet
Og det rokker heller ikke ved meg at også jeg har rett til å gjøre meg opp visse tanker om hans skyld eller uskyld.

Selvfølgelig. :) Jeg har ikke sagt noe annet.

Gjest Korrekt
Skrevet (endret)

Dobbelpostet

Endret av Korrekt
Skrevet (endret)

Korekt: Som de fleste her inne skriver så håper man at rett mann er tatt. Det er da ingen her inne som sier at de med 100% sikkerhet vet at rett mann er tatt.

Jeg går ut fra at en mann er arrestert, politiet går ut i pressen og forteller om bevisene mot han, at den såkalte lommemannen er arrestert. Det er det jeg forholder meg til. Verken mer eller mindre.

Jeg kan ikke forholde meg til at feil mann er arrestert og at alt politiet sier er vissvass.

Tror ikke noen er uenige med deg at i teorien er alle uskyldige til det motsatte er bevist.

Endret av amles

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...