Gå til innhold

Lommemannen tvinges i retten

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Uansett antall overgrep,-det handler om å ta ANSVAR for sine handlinger!!!Jeg syns det er en ufattelig umoden handling å ikke "ville" møte til retten,men det sier jo faktisk endel om mannen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

DNA og bukser uten lommefor...!

Tror neppe politiet ville gått så hardt ut hadde de ikke vært så sikre.

Dette har han skapt selv, dette nå han takle. Hadde han forventet at synes synd på han etter det han har gjort?

Skrevet

I denne saka er rettergangen bare en fomalitet. Mannen har seg selv å takke for at ingen i norges land som følger litt med er i tvil om at han er skyldig. Men det er desverre typisk norsk å tenke mere på sympati med forbrytere en med ofrene. Aller minst sympati bør politiet få som har skuslet bort årevis med tid til å fakke mannen.

Skrevet
Men inntil da er han faktisk uskyldig.

Selv om TV sa at mannen var slem er det lov å tenke litt for seg selv.

Og ja, bukser med hull der lommene burde vært og ladd pistol gir jo en liten indikasjon, men likefult, han er uskyldige til det motsatte er bevist.

Jeg klarer ikke ha noe sympati med den mannen sier dere, uten å ha sett et fnugg av bevis?

Personlig synes jeg DNA-funn på fremmede, seksuelt misbrukte barn også gir en liten indikasjon, som du så pent kaller det.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har ei barndomsvenninne som er helt ødelagt pga misbruk i barndommen. Hun var den beste i klassen, flink i sport, og godt likt. Nå er hun ufør, tungt medisinert og ut og inn av institusjoner.

Dette er nok med på å forsterke reaksjonen min når det gjelder Lommemannen....

Men bare et spørsmål: har det noen sinne skjedd at en pedofil har gått til politiet, psykolog, andre og sagt: jeg er pedofil og vil misbruke barn. dere må hjelpe meg så jeg ikke gjør dette? kastrer meg, bur meg inne, ellers vil jeg skade masse barn. eller kan ikke pedofile tenke sånn, har de selvinnsikt liksom?

Gjest Blondie65
Skrevet
Men bare et spørsmål: har det noen sinne skjedd at en pedofil har gått til politiet, psykolog, andre og sagt: jeg er pedofil og vil misbruke barn. dere må hjelpe meg så jeg ikke gjør dette? kastrer meg, bur meg inne, ellers vil jeg skade masse barn. eller kan ikke pedofile tenke sånn, har de selvinnsikt liksom?

Tror du vi ville hørt om de tilfellene?

Det som dessverre er et faktum er at svært mange menn som misbruker barn er ofre for det samme selv. De blir ødelagt av folk som lommemannen og klarer aldri komme på rett kjøl igjen. Når man i tillegg vet at dette er uhelbredelig ...

Derfor er det med en viss bismak jeg ser at politiet har vært så "grundige" at de har brukt nærmere 9 år på å etterforske dette frem til fredagens pågripelse. Hva slags holdning er det de har til ofre? Er det ikke en katastrofal skjevbalanse her mellom å hindre noen i å skade og ta noen for å straffe?

Gjest Lilleulv
Skrevet
Tror du vi ville hørt om de tilfellene?

Det som dessverre er et faktum er at svært mange menn som misbruker barn er ofre for det samme selv. De blir ødelagt av folk som lommemannen og klarer aldri komme på rett kjøl igjen. Når man i tillegg vet at dette er uhelbredelig ...

Derfor er det med en viss bismak jeg ser at politiet har vært så "grundige" at de har brukt nærmere 9 år på å etterforske dette frem til fredagens pågripelse. Hva slags holdning er det de har til ofre? Er det ikke en katastrofal skjevbalanse her mellom å hindre noen i å skade og ta noen for å straffe?

enig med deg.

PS spørsmålet mitt var seriøst altså. jeg lurer virkelig på om det er noen av de som gjør det, eller hvordan det der er...

Skrevet

Jeg lest om en som fortalte anonymt om sin pedofile legning til en avis. Han hadde nok ikke gått til politiet, nei, men omtalte seg selv som en tikkende bombe. Han hadde selvinnsikt til å vite at han var farlig for barn, og var fortvilet over dette. Han var redd for at han skulle komme til å skade et barn, og turte ikke fortelle familien eller noen om legningen sin. Søsteren hans hadde barn, og kom til å kutte kontakt med ham, mente han. Og han turte selvsagt aldri å få barn selv.

Jeg fikk sympati med den mannen, i hvert fall. Det må jo være et helvete å leve sånn.

Skrevet
enig med deg.

PS spørsmålet mitt var seriøst altså. jeg lurer virkelig på om det er noen av de som gjør det, eller hvordan det der er...

En del gjør det, og det finnes behandlingsopplegg for folk som sliter med en avvikende seksualitet. Man må forstå at det er pinefullt å leve et dobbeltliv, særlig dersom den man "egentlig" er, er et monster de flestes øyne.

Den som lever slik, kan ikke ha ekte nærhet eller intimitet til vanlige folk, for han kan aldri slippe hemmeligheten ut.

på et eller annet tidspkt må man ta et valg. Noen gjør som Lommemannen, og lever det ut. Lommemannen har vel forgrepet seg i snitt en gang i måneden, dersom anslaget på 3-400 barn totalt siden 70-tallet holder. Andre legger bånd på seg selv, og lever normalt uten å forgripe seg. Andre søker hjelp.

Hvor stor betydning egen tidlig erfaring med seksuelle overgrep har, er det uenighet om, men veldig mange overgripere har selv vært utsatt for det. Jeg tror at det må være et mareritt for en ungdom som selv har vært utsatt for overgrep, å oppdage at han eller hun har de samme lystene som overgriperen.

Gjest Helen Parr
Skrevet
I denne saka er rettergangen bare en fomalitet. Mannen har seg selv å takke for at ingen i norges land som følger litt med er i tvil om at han er skyldig. Men det er desverre typisk norsk å tenke mere på sympati med forbrytere en med ofrene. Aller minst sympati bør politiet få som har skuslet bort årevis med tid til å fakke mannen.

Jeg synes ikke det er riktig å skylde på politiet for at det tok tid før det kom et gjennombrudd i etterforskningen som førte til at de kunne pågripe en mistenkt.

Det har å gjøre med at politiet mangler ressurser, og såvidt jeg vet er det ikke politiet selv som sørger for ressurstilgang.

Gjest Korrekt
Skrevet

JA det er klart at det finns mange av dem. Herregud, det er så mange pedofile der ute som vet at deres tenning på barn er feil og de lever den ikke ut.Mange av disse snakker med både lege og psykolog om dette.

Skrevet
Personlig synes jeg DNA-funn på fremmede, seksuelt misbrukte barn også gir en liten indikasjon, som du så pent kaller det.

Jeg bryr meg ikke om du fant han naken i en barnehage, inntil han er dømt i en norsk rett av en dommer er han uskyldig.

Gjest Lilleulv
Skrevet
Jeg bryr meg ikke om du fant han naken i en barnehage, inntil han er dømt i en norsk rett av en dommer er han uskyldig.

jøss

Skrevet
Det har å gjøre med at politiet mangler ressurser, og såvidt jeg vet er det ikke politiet selv som sørger for ressurstilgang.

I denne saken er ikke problemet ressurser men omfanget av saken. Altså det var en "lommemann" i hvert Politi distrikt inntil man slo sammen databasene.

Skrevet
jøss

Som sagt dette er GRUNN prinsippet i rettsstaten, den lille tingen som skiller oss ifra barbarene, men igjen slike ting som grunnprinsipper forsvinner for allmuen når blodtåken treffer dem.

Gjest Korrekt
Skrevet
jøss

Det er ikke noe jøss, det er sånn det er og bør være. Du er uskyldig til det motsatte er bevist.

Det kan være andre enn han som er tatt nå som har herjet siden 70 tallet.Det kan være flere enn han som er tatt nå.

Gjest Gjest_Mona_*
Skrevet

Men du kan slappe helt av .. han er trygg innenfor Ila .. der hvor han er nå er over halvparten fenglset for lignende tilfeller så iflg se som jobber der så er han i trygge hender.

Skrevet
Men du kan slappe helt av .. han er trygg innenfor Ila .. der hvor han er nå er over halvparten fenglset for lignende tilfeller så iflg se som jobber der så er han i trygge hender.

Joda, men fengselet bekymrer meg ikke så veldig mye..

De fleste der har vel noen svin på skogen.

Hva som bekymrer meg mer er Kari og Ola Nordmann som pltselig fikk retten til å starte sin egen mobb og totalt ignorere alle prinsipper det norske rettsvesenet er byggd på.

På TV sa de jo at han kanskje muligens hadde gjort det.

Jeg er sikker på at to "dyktige" journalister kunne knyttet paven opp til lommemannen om de ville.

Men å stille spørsmålstegn ved tabloider er litt for mye jobb.

Flytt til Irak om dere er så ufattelig lynsjekåte, sier jeg.

Gjest Korrekt
Skrevet

Så lenge han sitter på Ila, men om han får plass på Ullersmo blir han til hakkemat av de innsatte. Håper inderlig han får den beskyttelse han har krav på fra de innsatte uansett hvor han evt. må sone om han er den rette mannen da og får straff.

Det er ikke mange som har tenkt på at han kanskje ikke er den rette mannen.

Husk på at det kan som jeg har nevnt før være flere enn denne 55 åringen som har antastet barn.Kanskje denne 55 åringen ikke er den samme mannen som har hatt samleie med et barn. La oss si at denne mannen som er tatt faktisk ikke har gjort alvorlige overgrep annet enn å fått barn til å berøre tissen hans gjennom lomma.

Noen av dere eller de fleste av dere må slutte å dømme noen utfra alt dere hører om i media!

Gjest Helen Parr
Skrevet
Så lenge han sitter på Ila, men om han får plass på Ullersmo blir han til hakkemat av de innsatte. Håper inderlig han får den beskyttelse han har krav på fra de innsatte uansett hvor han evt. må sone om han er den rette mannen da og får straff.

Det er ikke mange som har tenkt på at han kanskje ikke er den rette mannen.

Husk på at det kan som jeg har nevnt før være flere enn denne 55 åringen som har antastet barn.Kanskje denne 55 åringen ikke er den samme mannen som har hatt samleie med et barn. La oss si at denne mannen som er tatt faktisk ikke har gjort alvorlige overgrep annet enn å fått barn til å berøre tissen hans gjennom lomma.

Noen av dere eller de fleste av dere må slutte å dømme noen utfra alt dere hører om i media!

Men kjære deg, det er da knyttet flere dna-beviser mot denne mannen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...