Paprika Skrevet 24. april 2003 #1 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg tenkte å lage Ole Brum kake til jentas 4 års dag. Har lyst til å lage sjokoladekake, men ikke den som står i Cacas boka. Synes den er så tørr. Noen som har oppskrift på en sjokoladekake som passer i denne formen??? Hadde og satt stor pris på en god sjokolade krem til å ha på toppen av en sjokoladekake, om jeg bestemmer meg for Bamse formen i stedet for Ole Brum.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 24. april 2003 #2 Del Skrevet 24. april 2003 Hvor stor er denne forma da? Er det en vanlig springform med Ole Brum-mønster i bunnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristine 80 Skrevet 24. april 2003 #3 Del Skrevet 24. april 2003 Jeg har også en slik form, men den oppskriften har jeg aldri prøvd! Jeg har min egen superduper god sjokolade oppskrift :D 600g hvetemel 600g sukker 8 dl. kulturmelk 4ts. natron 190g smør 2ts. vaniljesukker 2ss. kakao Fyll: 125gsmør 2ss.sterk kaffe 300-400g melis 2ts.vaniljesukker 1 lite egg Dette er en skuffkake oppskrift, slik at det vil bli for mye til ole brumm. Men du kan helle oppi slik at det blir passe, og kanskje helle resten i slike miniformer som du får kjøpt derrifra!!! de er veldig morsomme. Husk å smelte smøret i hovedoppskriften, ellers er det bare og røre det sammen. Stekes nederst i ovnen på 180 grader. i 40-45 min. Fyllet: ha det i en kasserolle på svak varme. Smelt smøret selvf.. Ta av og avkjøl litt før du rører inn egget. det gjør fyllet litt glattere :D God fornøyelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå