Gå til innhold

Gutt og jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bare lurer litt på hva ditt syn på at barn kan være naken sammen av det motsatte kjønn? Har alderen noe si?

Hva synes du om at en gutt og en jente som ikke er i familie, men bare venner bader naken sammen? Har alderen noe å si? Har dine barn gjort det?

Noen grunn til du mener det du mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette med nakenhet og det motsatte kjønn kommer helt an på barnet selv, situasjonen og omgivelsene.

Noen barn er tidlig "sjenerte" for å vise seg frem, mens andre på samme alder overhodet ikke lar seg affisere. Kanskje er det mer naturlig å være naken hjemme i hagen med noen man har kjent i mange år kontra det å skifte foran mange andre på badestranden. I tillegg tror jeg barn når de når en viss alder reagerer på hvordan omgivelsene reagerer på dem.

Her i huset har vi to gutter på 6 og 10 som begge har et ganske avslappet forhold til nakenhet hjemme. Vi har alle sett hverandre nakne, og jeg kan ikke se for meg at det kommer til å endre seg i nærmeste fremtid. Hvis eldstemann blir mer sjenert når han kommer i puberteten skal han imidlertid få alt det privatliv han ønsker seg.

6-åringen har ingen hemninger. Jeg har venninner med 6-åringer som har jenter som insisterer på bikinitopp på stranden osv., mens min helst vil gå naken... :roll::ler: Men vi får se hvordan det går til sommeren, nå er han nemlig skolegutt, dvs. STOR :ler:

Skrevet

Helt enig med det som blir sagt her. Jeg synes nakenhet er veldig naturlig, og barna ikke gjør noe av det, så burde det ikke være noe som de voksne heiser opp. Det er klart at når de kommer i en viss alder og kommer i puberteten vil de aller fleste begynne å dekke seg til, det er min oppfattelse hvertfall, og de få som ikke helt forstår det, kan man jo bare ta til side og forklare på en ordentlig måte at når man kommer i en viss alder så er det normalt å kle på seg

Men barn to banr som leker i sprederen i hagen nakne på sommerstid ser jeg ikke noe feil med

Skrevet

Jeg kan huske at ejg som barn ble plassert til å leke med en fetter og en nabogutt i hagesprederen om sommeren uten klær, og at jeg ikke likte det!

Jeg tror vi skal være veldig var overfor våre barns reaksjoner på dette. Barn er forskjellige på dette området!

Skrevet
Jeg kan huske at ejg som barn ble plassert til å leke med en fetter og en nabogutt i hagesprederen om sommeren uten klær, og at jeg ikke likte det!

Jeg tror vi skal være veldig var overfor våre barns reaksjoner på dette. Barn er forskjellige på dette området!

uff. hvor gammel var du da?

her har mine fått velge selv om de vil løpe nakne eller med badebukse /bikini på seg... og de første årenen. var det helt greit å løpe naken. men de siste årene har guttungen som nå er 7 år valgt å bruke badebukse..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...