Gå til innhold

Vi pynter ikke kirka..


Cinderella2003

Anbefalte innlegg

Gjest Diplomatica

Helt enig! - Med mange , egentlig.

Er selv på litt halveis sparebluss når det gjelder dette bryllupet vårt, men ser jo helt klart at det er mye kjipinger ute å går her i forumet - noen er så kjipe at det er rent pinlig å lese innleggene, spør du meg!

Leste for eksempel et spørsmål om det var dumt å holde bryllup som spleiselag, hvor man også betalte " cover-charge " som gjest - da ble jeg faktisk kjempeflau på vedkommende sine vegne. - I det tilfellet hadde det vel vært like greit å ta en tur til byfogden og ta med seg forloverene (+foreldre?) ut på middag etterpå??

Dette gjelder selvsagt ikke alle, og det er mange gode tanker ute å går.

Må likevel si at det overasker meg litt at man ikke vil bruke litt xtra kroner på å gjøre noe spesiellt av denne dagen, som f.eks. når det gjelder pynting av kirken?

Kirker flest er vakre de, men er det ikke litt spesiell anledning som fortjener litt personlig touch??

Og i de fleste kirker pynter de med en beskjeden blomstekvast oppe med alteret, men hva er vel det?

Er som sagt enig med de fleste, men aboslutt også enig i at det er forferdelig mange kjipinger her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det trenger jo ikke å være kjempe dyre oppsatser. det kan være noen potteplanter på hver side, som matsjer buketten din.

De kosetr jo ikke så mye.

Avrevet roseblader er jo kjempefin på gulvet, bare det gjør jo susen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en veldig stor kirke så vil pynten fort kunne forsvinne likevel, så jeg synes ikke det gjør noe å ikke pynte kirken.

Jeg giftet meg 20.mai 2000, men i en liten kirke. Noen av mine venninner var med på pyntingen. De brukte oppsatser som vi senere tok med til festlokalet. Jeg ga dem helt frie tøyler og sa de kunne gå på blomsterbutikken og kjøpe det de ville. Det kunne jo fort blitt dyrt... Men det de gjorde var og gå ut i skogen og plukke masse liljekonvall, syrin, bjørkekvister osv. Det ble helt utrolig flott, blir helt rørt når jeg tenker på det i ettertid! :P

Så det er mulig å finne blomster ute også i mai, men det avhenger selvfølgelig av hvor du bor i landet.

Lykke til forresten, det nærmer seg jo med stormskritt!!

-valla-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er mye fint ute i naturen, særs for de som gifter seg i mai - juni. I august er det vel ikke mye igjen??

Jeg tror vi satser på eføy og liljer i kirken. Det er ellers mørke trestokker og noe rosemaling i den lille kirken. Så jeg tror det grønne og hvite kanskje kan friske opp litt. Håper det ikke blir for "begravelse" aktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at det er mye fint ute i naturen, særs for de som gifter seg i mai - juni. I august er det vel ikke mye igjen??

Vi hadde egentlig tenkt å bruke markblomster i kirken, men det fantes ikke noen fine noe sted. Derfor endte vi opp med de gule jeg har lagt ut link til lenger opp i tråden. De fantes overalt i området her og var skikkelig dekorative!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke Statskirken pyntet opp fra før av da med friske blomster ??? Bare lurer. Vi giftet oss Katolsk og der er det alltid flotte oppsatser. Kanskje det er fordi vi har Messer hver dag. Men uansett vi slapp å pynte opp på noen ting vi og det var jo bare flaks for oss. Da ble ikke Kirken overpyntet og de flotte krusifiksene kom kjempegodt frem og så hadde vi masse lys - syntes det ble flott jeg. Trenger ikke blomster i en flott Kirke egentlig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk når kirka er pyntet i seg selv, blir det veldig stemningsfult med levende lys!!!!!

Ellers er det jo flott å pynte litt ute på kirketrappa da, feks på rekkverk, søyler osv... Og så er det stilig å henge et "blomsterhjerte" festet fra galleri eller lignende, som gjestene ser først på utveien.

vi gifter oss i august, og selv om alle de flotte blomstene fra mai/juni er borte da fra "de ville skoger", er mammas hage full av flotte blomster! Så pynting blir nok neppe noe problem, men vi begrenser ossi kirka (nå blir vår kirke pyntet fra menighetens side, de har egne folk til dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ombestemt meg sånn litt men ikke helt!

Er fortsatt med i kjipe-klubben, men skal ha store Hortensia-buketter på kirketrappa, men ikke annet enn stearinlys, nydelige altertavler, og kirkeinteriør i sølv inne...

tAKK FOR TIPS FRA ALLE HER INNE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi er av de kjipe :oops:

Skal pynte litt, men ikke mye.

Jeg diskuterte litt med presten angående pynting, da så han litt strengt på å sa at kirka var så fin i seg selv at det var ikke nødvendig med så mye :oops:

Har respekt for presten jeg :oops:

snartgift 28.06.03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...