Gå til innhold

Neglesopp


Transe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pillekur??? Min venn fikk et middel som skulle smøres på daglig i flere måneder! Gjett at det ikke er gjennomførbart og nå har han ikke normale negler igjen på tærne, bare gule ødelagte stubber!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglesopp kan være vanskelig og noen ganger umulig å ta knekken på. Estragon har rett, du må til legen for å få reseptbelagt behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tetreolje. Må smøres på daglig over en relativt lang periode (tror jeg holdt på i ca 2 måneder. Glemte meg vel et par dager nå og da), men det virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pupsilure

Lamisilkur hos legen. Det er dyrt, langvarig, og har fæle bivirkninger. Læreren min fortalte om ei hun kjente (kunde) som hadde fått nyresvikt av det. Det er ikke alle som får det av legen heller pga bivirkningene. Jeg har ofte anbefalt kunder å la være, men det er ofte eldre mennesker. Jeg ville nok tatt den selv.

Endel av kundene mine har brukt vademecum (munnvann). Dryppet en dråpe på neglen hver dag. Flere har syntes at det hjelper. Det finnes også en neglelakk, men vet ikke så mye om den. Det eneste som visstnok skal fungere er lamisil tablettkur. Har også hørt mye bra om Tee Tree olje. Men den man får kjøpt i norge er ikke sterk nok. Kjøp i sverige eller over nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt mye bra om Tee Tree olje. Men den man får kjøpt i norge er ikke sterk nok. Kjøp i sverige eller over nettet :)

Ren tetreolje er like sterk om den nå er kjøpt på myrra, ahimsa (vet ikke om de har inne tetre?), eller utenlandske butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
Ren tetreolje er like sterk om den nå er kjøpt på myrra, ahimsa (vet ikke om de har inne tetre?), eller utenlandske butikker.

Jeg har hørt fra flere hold at man ikke får kjøpt ren tetreolje i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt fra flere hold at man ikke får kjøpt ren tetreolje i norge.

Ja, en kort periode så var den ulovlig i Norge. Men det forbudet er så vidt jeg vet opphevet nå, eller så er jeg treg med å lese på lovdata.

Uansett, myrra har inne, og jeg har sett på enkelte helsekostbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pupsilure
Hvordan ser neglesopp ut? Hvordan vet en at en har det?

Omtrent slik http://www.mamut.net/telemark/neglsopp2.jpg

Jeg syntes ofte de er tykkere også. Og har sett alt fra skikkelig gule, til lillaskjær, og brune. Gjerne flekkete hvis man har hatt det lenge (mange år). De er ofte porøse, og kan falle av et digert flak når jeg sliper. Samler seg ofte mye død hud under også. Og det kan lukte litt søtlig.

Nå har jeg sett mye ekkelt siden jeg er fotterapeut. Har hatt mye gamle kunder som har hatt sopp i kanskje 20 år, og da ser det ofte slik ut. Hos personer som nylig har fått det er det ofte en strek langs hele neglen, som står litt ut, og er gulere. De er ofte ikke like porøse i starten.

Man må klippe av en bit av neglen, og dyrke for å se om det er sopp. Det kan også være psorisis, eller en skade (mistet noe tungt på neglen eller lignende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest

Uff, nå har jeg også fått fotsopp/neglesopp. Fotsoppen er delvis forsvunnet ved bruk av Lamisil. Dessverre tok det ikke knekken på neglesoppen, så nå ser det ut til at jeg må kjøpe den dyre neglelakken.

Jeg leste imidlertid rådene fra dere her, og jeg lurer på om jeg kanskje skal prøve tetreolje først. Er det noen flere som har gjort dette, med gode resultater?

Æsj, for noe skit :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Uff, nå har jeg også fått fotsopp/neglesopp. Fotsoppen er delvis forsvunnet ved bruk av Lamisil. Dessverre tok det ikke knekken på neglesoppen, så nå ser det ut til at jeg må kjøpe den dyre neglelakken.

Jeg leste imidlertid rådene fra dere her, og jeg lurer på om jeg kanskje skal prøve tetreolje først. Er det noen flere som har gjort dette, med gode resultater?

Æsj, for noe skit :tristbla:

Hei,

Kjøp "nailner" repair på apotek på internett. Det fungerer glimrende. Jeg fikk neglesopp på en av tåneglene....gul-hvit..sprekker/pulveriserer seg.....Klipp bort "det gul-hvite" og så smører du på et par ganger daglig de to første ukene, og deretter en gang daglig inntil neglesoppen er borte. Ingen bivirkninger, lukter ikke vondt....og du ser at neglen styrkes og vokser ut igjen jevnt og trutt.

NB! Lamisil tar seg av fotsopp, men ikke neglesopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lamisilkur hos legen. Det er dyrt, langvarig, og har fæle bivirkninger. Læreren min fortalte om ei hun kjente (kunde) som hadde fått nyresvikt av det. Det er ikke alle som får det av legen heller pga bivirkningene. Jeg har ofte anbefalt kunder å la være, men det er ofte eldre mennesker. Jeg ville nok tatt den selv.

Endel av kundene mine har brukt vademecum (munnvann). Dryppet en dråpe på neglen hver dag. Flere har syntes at det hjelper. Det finnes også en neglelakk, men vet ikke så mye om den. Det eneste som visstnok skal fungere er lamisil tablettkur. Har også hørt mye bra om Tee Tree olje. Men den man får kjøpt i norge er ikke sterk nok. Kjøp i sverige eller over nettet :)

Har ikke prøvd det selv, men jeg har hørt mange som har prøvd og sverger til Vademecum.

Kan nok være verdt et forsøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tidligere neglsopp

vademecum !! Har selv slitt med neglsopp på stortærne og har dryppet vademekum på neglene 2 ganger i uka,latt det renne av (slik at det ikke blir liggende igjen vademecum i neglrenna som kan irritere huden) latt dette trekke gooodt inn i neglen og nå 1.5 etterpå er min negl sopp borte.

Legger ved at jeg tidligere kontaktet lege,fikk resept på piller,så vidre med neglelakk - ikke noe av dette funket for meg desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...