Gå til innhold

Test som ble positiv etter tidsfristen

Fremhevede innlegg

Gjest Gravid?
Skrevet

Jeg er noen dager etter ventet mens og tok en test i dag (Clearblue). Det var vanskelig å se om den ble positiv, jeg innbiller meg at jeg så en ultrasvak strek da. Men jeg lot den ligge på skrivebordet og tittet på den med jevne mellomrom og allerede etter 20 minutter kunne jeg se en tydeligere strek og en times tid etterpå var det ingen tvil. Jeg vet jo at testen ikke er gyldig, men er det likevel sannsynlig at jeg er gravid (jeg har aldri fått slike tester før)? Hva kan årsaken være til at den er så svak så lenge etter ventet mens (basert på når jeg hadde eggløsning og sex er det umulig at det skjedde på noe annet tidspunkt)? Vet jo at jeg må teste igjen om noen dager og se om den blir sterk innenfor tidsfristen, men må bare spørre. Jeg vil så gjerne være gravid, men er litt bekymret.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt mange tester de siste 4 årene :engel: Men de har vært negative, men selv om jeg har latt dem ligge en stund har de fortsatt vært negative. Så slik det høres ut på deg virker det som om testen er positiv, men det er så tidlig enda at kroppen har ikke laget nokk hormoner til å vise ordentlig.

Ta en test igjen i morgen så er den nok annerledes og ta den med en gang du våkner. Da viser resultatet riktigst.

Gjest Gravid?
Skrevet

Takk Blondie.

Glemte å si at jeg tok en test i går også, og den ble også slik. Muligens en svaaaaak strek innenfor tiden, og tydelig (men fremdeles relativt svak) positiv etter en times tid. Burde ikke hormonnivået økt på en dag? Tar alltid test om morgenen og sover 8-9 timer så det får samlet seg opp litt. :P

Skrevet

Eller kjøp en som er digital. Da står det jo graivd eller ikke gravid! ;)

Skrevet
Eller kjøp en som er digital. Da står det jo graivd eller ikke gravid! ;)

Det gjorde jeg, etter to dager med slike svaaaaaaaaaaake tester (jeg brukte billigtester, men de har alltid vært negative når de var negative) som fikk strek etter at fristen var ute.

Den digitale lyste "gravid" etter kort tid. Uten tvil, veldig greit.

Skrevet

Min første på 11 dpo viste positiv etter testens utløpstid. To dager senere testet jeg positivt med en gang :)

Gjest Gravid?
Skrevet

Å, det er akkurat sånt jeg trenger å lese. Jeg håper så inderlig testen vil bli klarere positiv i løpet av noen dager. Jeg skjønner ikke hva ellers grunnen kan være til at mensen er over en uke sen (og jeg har vært litt uggen de siste dagene). Håper det er flere som kan komme med erfaringene sine. Tusen takk alle dere som har svart. :-)

Skrevet

Ikke for å frata deg håpet her, men jeg har hatt flere negative tester som har blitt positive etter de har ligget en stund (Clearblue). Det er derfor viktig at du leser av testen innen gyldighetstiden.

Men det kan selvfølgelig hende at du er gravid allikevel - Lykke til! :)

Skrevet

Samme skjedde meg - svake streker de to første dagene, kjøpte en digital som viste gravid etter bare et minutt! Anbefaler det :-)

Ellers så har jeg hørt at gir den utslag i det hele tatt, er den positiv. Har aldri hørt om positive tester der du ikke er gravid. Lykke til :-)

Skrevet

Har hatt en test som viste positiv etter tidsfristen , selvom jeg ikke var gravid .

Sier som de andre her , kjøp en digital eller vent 3-4 dager og prøv igjen .

Alle mine positive tester har uansett blitt positive med en gang de kommer i kontakt med urinen .

Skrevet

Jeg har opplevd det to ganger. Den ene gangen var jeg ikke gravid, den andre gangen var jeg det. Kjøp en digital, så slipper du å tolke streker.

Gjest Så håpefull
Skrevet

Snufs..tok clear blue i dag..er blitt så vandt med det negative svaret at jeg etter noen minutter kastet testen i båsset uten å "studere den som jeg vanligvis gjør" og ca 1 time senere fikk jeg en "feeling" måtte bare ta testen opp av båsset å se en gang til..Og fikk sjokk for der var det plutselig helt tydelig en ekstra strek..

I hele dag har jeg holdt på å bli sprø..har letet overalt på nettet etter svar uten å få det..For på apoteket ikveld og kjøpte to nye..(taes imårra tidlig) jeg viste dem den jeg hadde tatt idag og spurte: hvordan tolker du denne. Hun svarte at ja den er jo klart positiv..Gleden og håpet steg..Så fortalte jeg at jeg var så snar å hive testen i båsset at jeg vet ikke om resultatet kom før eller etter tids fristen. Og da ble hun jo usikker igjen..

Men så snakket vi om det der som de ikke nevner i bruksanvisvningen. At den positive streken kun skal kunne vises om HCG hormonet blir funnet. Uten hormonet skal ikke strek to kunne komme fram. Så da steg jo håpet igjen.

Og i hele kveld har jeg letet på nettet etter lignende episoder som meg, og ble så glad da jeg først fant en side der en lege bekreftet at testen ikke kunne bli positiv uten HCG hormonet. Og så fant jeg dette forumet da..Snufs og snufs..hvordan skal jeg få sove..helt til i morgen..huff..

Lurer litt på dere som sier dere har fått positiv test etter tidsfristen uten å være gravid..Fikk dere noen gang svar på hvordan testen kunne bli positiv? Det sies klart at om en har tatt hormon medikamenter, hatt en eller annen hormon sykdom eller vært gravid utenfor livmoren osv så kan den vises positiv uten at man er gravid. Men at den KUN blir positiv om den finner HCG hormonet i kroppen. Men de opplyser IKKE i bruksanvisningene sine HVORFOR en ikke skal lese resultat etter 10 minutt.

Jeg tenkte jo at det kunne ha med å sikre seg mot evt søksmål o.l. og best få skrevet ned alt.

Det er jo veldig forvirrende og frustrerende å sitte her med en positiv test som kansje er feil pga tidfristen.

de burde jo OPPLYSE i BRUKSANVISNINGEN hva eller hvorfor en test kan vise positiv etter 10 min. Vet det er flere av oss håpefulle og de som ikke håper som gjerne vil ha det inn med t-skje..

Om en ekstra strek kan komme frem uten HCG hormonet så er jo det (etter min mening hvertfall) en svært viktig detalj de burde opplyse om!

Ja jeg høres nok helt nevrotisk ut hehe..

Men vi har prøvd i et år nå..og ønsker dette så sterkt, og hadde jeg ikke vissst bedre så hadde jeg jo sprunget rundt å jubla til alle at jeg var gravid..

Men, men for nå..så får jeg bare holde ut til imorgen da..og håpe at jeg er.. snufs..er så redd for negativt svar nå..har bare lyst å tviholde på den positive jeg har..men det går jo ikke..

hilsen ei frustrert og rar og håpefull ei.. hehe :fnise:

Skrevet

I de testene jeg har brukt har det stått i pakningsvedlegget at testen kan vise positiv om du leser den for seint, selv om du ikke er gravid :klø:

Uansett, ønsker dere lykke til :klem:

Skrevet

Lov å hold oss oppdatert iallefall og lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...