Gå til innhold

Er jeg sær hvis jeg velger bort noen pga av høyde eller alder?

Gjest sær?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det er jo bare fint at bra menn som har feil høyde eller feil alder slipper å bli valgt av en person med overfladiske preferanser og tankesett. Synes du skal være tilfreds med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. uansett hvor sært det er å ha sine kriterier i fantasien så tror jeg nok at når den rette dukker opp så er kjemien der uansett hvordan kriteriene var fra før, og da vil du se på han som perfekt uansett! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er sært å ha preferanser for hvordan du vil at din framtidige kjæreste skal se ut.

Men kanskje møter du noen som avviker fra idealet og faller pladask likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på. Hvis det er dine preferanser, så syns jeg ikke at det er sært. Hvis det IKKE er dine helt egne preferanser, så syns jeg at du burde prøve å finne ut hva preferansene dine er.

Jeg snakket en gang med en kvinne på omtrent min alder, som egentlig var ganske begeistret for en fyr som var noen år yngre enn henne. Og det var gjensidig. Hun ville ikke gå videre med det, fordi hun hadde lest at det var større fare for at forhold med stor aldersforskjell begynte å gå dårligere etter noen år. Forøvrig var de meget like, de to, delte flere interesser, og hadde det egentlig ganske artig når de var sammen.

Jeg husker at jeg ble ganske forbauset over at en så intelligent kvinne kunne være så tett i nøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei! det er ikke så veldig sært,syntes jeg da. jeg er både høy og tettbygd så jeg velger automatisk bort karer som er lave og slanke.De kan jo være helt ok de, men siden jeg ikke ville ha følt meg vel, så skjer det aldri no mer og de faller rett i vennesonen. Det samme skjer jo med meg det òg, sjelden lave karaer henger etter meg :legrine: Alder er også en helt legetim grunn, man vill jo som oftes være sammen med noen som har samme livserfaring og er på samme sted i livet, men skjønner jo at folk kan oppfatte dette som overfladisk,men det passer ikke for meg. Andre folk får gjøre som de vil! Det at man kan jo gå glipp av noen.... ja, da får jeg bare det da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sært er fornavnet! Klart det er sært.Liker du et menneske 99,9% og du velger de 0,1 % som du finner "feil" så er det klart det er sært!

Høyde har ingenting med kjærlighet å gjøre.Velger du bort et ellers så flott meneske fordi høyden er feil så er du ikke bare sær, da er du direkte teit og dum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Meg over her igjen du.

Hadde du ment at en mann hadde vært sær om han hadde valgt bort ei strålende jente bare fordi puppene var for små?

Jo, det kan sammenlignes for ingen kan noe for størrelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvorfor velger du bort en mann som er i en høyde du ikke har drømt om?

Du drømmer kanskje om en mann som er ca 2 meter og like bred du eller?

Kanskje han drømmer om en modellskjønn dame med smal midje og store runde former?

Hva om han velger deg bort pga formene dine er feil, selvom du er verdens skjøneste ellers? Hadde det vært ok, eller sært?

Du er ok ellers, men 0,1 % er feil med deg da velger han deg vekk!

Da er han ikke noe å ta vare på tenker du, som tenker presis det samme om et menneske som gir deg alt men DU mener høyden er feil!

Det er døds sært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er ikke døds sært!!det er faktisk sånn det er der ute i den virkelige verden... og man er ikke en idiot av den grunn, saklig måte å diskutere på forresten........ :bukke:

fins masse gutter som ønsker å date damer som ser sånn og sånn ut...man kan disk. hvor modent det er begge veier, og folk får bare syntes jeg er umoden, men nei jeg kunne aldri se meg sammen med en som er et hode lavere enn meg og tynn som en strek.

og den kommentaren ang. pupper?!?! ja, det er grunnen for at mange tar silikon det! :eeeh:

(ikke alle da men noen)

det er ikke sært, det er hva man tiltrekkes av...

Endret av DAJMI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det var egentlig spørsmålet mitt,,, er det sært,,,

allså å velge å utelokke en person pga av dette, uten å bli vidre kjent med den personen som enten er for lav/høy eller for ung/gamme?

Har valgt bort kjæresteemner både fordi de har vært for lave og for unge. Så selv synes jeg ikke det er noe galt i det. Jeg har tenkt at det ville ha ødelagt i lengden, selv om forelskelsen ville gjort meg blind på det. I og med at jeg liker høye menn, ville det at en person var lavere enn meg, gjort at han etter hvert ikke ble "mann nok" i mine øyne. Men det her har jo selvsagt mye å gjøre med mine preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. uansett hvor sært det er å ha sine kriterier i fantasien så tror jeg nok at når den rette dukker opp så er kjemien der uansett hvordan kriteriene var fra før, og da vil du se på han som perfekt uansett! ;)

Godt poeng. Man kan alltids ombestemme seg :)

Men jeg tror det er viktig at den man faller for har en del av det man liker hos det motsatte kjønn. Når det er snakk om høyde for meg f.eks. Det er stort sett det eneste kriteriet jeg har. Jeg liker å gå i 10 cm høye hæler, jeg er 1.75 selv og da ville jeg sett ut som en monsterkvinne ved siden av en liten mann. Og jeg tror det ville gjort meg nedslått i lengden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe å være sær for. Er ingen som kan velge partner for deg. Dersom du synes en mann er for lav eller for gammel så er det helt greit. Er sikkert ikke akkurat det man vil si til vedkommende som ber deg ut, men det står en helt fritt til å mene hva man vil.

På den annen side så vet jeg ikke helt hvor sterkt jeg tror på mine egne preferanser. Jeg har liksom sett for meg en dame som er perfekt for meg i mitt indre sinn og kan plutselig treffe på ei dame på byen som sjarmerer meg rett i senk uten å inneha halvparten av preferansene som jeg hadde sett for meg.

Men der og da så virket hun midt i blinken :)

Det jeg prøver å si er at dersom man velger bort noen på grunn av høyde, alder, øyefarge og andre ting som kan virke litt overfladisk, så var man kanskje ikke så interessert allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke sær.

Men... inspirert av annen tråd-

Jeg liker dem mørke.

Min kjære er ikke mørk. :)

Hvis du skulle møte et menneske som fascinerer deg og som kjemien stemmer med, blir kanskje alder og høyde ikke så viktig.

Liker dem høye selv. Min kjære er høy. Er høy selv, så en mann på 1,50 ville jeg neppe sett nærmere på- rett og slett fordi han ikke ville virket tiltrekkende på meg i utgangspunktet. Jeg ville heller ikke hatt en gammel mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både ja og nei.

På en side skjønner jeg deg godt. Jeg f. eks liker best gutter med blå øyne. Jeg aner ikke hvorfor, jeg synes bare det er vakkert på gutter.

På en annen side så synes jeg det er litt sært også, uten at det nødvendigvis gjør deg sær som person. Jeg tror at vi nok alltid vil stille noen krav til valg av en eventuell partner og at det i grunn er naturlig, men at det derfor er viktig at man er åpen. F. eks hadde ikke jeg forventet å forelske meg i en med brune øyne, men jommen tror du ikke det skjedde? Ingen stor sak for dere, men litt komisk for min egen del fordi jeg bare klarte ikke å la være. Jeg har vel også lært i ettertid - at utseendet i såmåte trenger ikke å ha så mye å si. Noen ganger er det utstrålingen, andre ganger smilet. Det er ikke alltid noe man kan styre selv, selv om man kanskje vil.

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann27

Å sortere på alder er ikke spesielt overfladisk, man ønsker gjerne å finne noen man har noe felles med og da er alder i stor grad en viktig faktor.

Har sett på diverse sjekkesteder hvor kvinner søker spesielle attributter hos menn - stereotypisk at de er høyere enn 180, mørke og med god inntekt.

Gjennomsnittsmannen i Norge er 180, ergo utelukker du halvparten av fisken i havet ved å ha dette som krav. Det er bare å fortsette - skal du ha en mørk mann utelukker du sikkert den ene halvparten av de som er over 180, ergo sitter du igjen med 25%. Legg til flere krav så begynner utvalget å drastisk begrense seg.

Alle har sine ideer om hvordan drømmekjæresten skal se ut, men jeg finner det overfladisk å utelukke store andeler av fisken i havet ved å sette spesielle krav til medfødt utseende. (Overvekt, klesstil etc. er ting som kommer av livsstil, ikke arv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Hilde K S
Å sortere på alder er ikke spesielt overfladisk, man ønsker gjerne å finne noen man har noe felles med og da er alder i stor grad en viktig faktor.

Har sett på diverse sjekkesteder hvor kvinner søker spesielle attributter hos menn - stereotypisk at de er høyere enn 180, mørke og med god inntekt.

Gjennomsnittsmannen i Norge er 180, ergo utelukker du halvparten av fisken i havet ved å ha dette som krav. Det er bare å fortsette - skal du ha en mørk mann utelukker du sikkert den ene halvparten av de som er over 180, ergo sitter du igjen med 25%. Legg til flere krav så begynner utvalget å drastisk begrense seg.

Alle har sine ideer om hvordan drømmekjæresten skal se ut, men jeg finner det overfladisk å utelukke store andeler av fisken i havet ved å sette spesielle krav til medfødt utseende. (Overvekt, klesstil etc. er ting som kommer av livsstil, ikke arv).

Menn på nettsjekkesteder har da også formidable krav til hva kvinnen de søker skal være.

Det aller morsomste på slike steder er menns egne oppfatninger av hva "normal kroppsbygning" er. Gjerne de uten bilde i profilen.

En annen morsom betraktning, er at mennene ønsker damer med langt hår, mens de selv har *host* lite hår.

Så bør kvinnen gjerne trene og like fysisk aktivitet. Selv liker de pubrunder og sofakos. Det passer dermed bra dersom damen kan lage mat også, sånn at man kan koooooose seg sammen med god mat.

Så skal kvinnen være morsom osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Man burde kanskje lagd en egen tråd om sjekkesteder på nett og de menneskene som finnes der. Jeg har opplevd utrolig mye rart og morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mann27
Man burde kanskje lagd en egen tråd om sjekkesteder på nett og de menneskene som finnes der. Jeg har opplevd utrolig mye rart og morsomt.

Jeg har en profil på et sjekkested grunnet underholdningsfaktoren :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...