Gå til innhold

Hva er galt med bilen min?


Gjest Gjest_Graceland_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Graceland_*

1. Den bråker noe infernalsk når jeg skal ta en usving mot venstre.

2. Når jeg bremser, høres det ut som Widerøen letter. Skraper noe voldsomt. Og skraper litt under kjøring også (men dette er ikke konstant).

Er det hjullagrene som er gåen? Blir dette veldig dyrt?

Har fått indikasjoner på ca. 2000 ved bytte av hjullager, men skyldes dette begge problemene?

Takknemlig for svar.

"Blond bileier".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drivakseleddet ditt har neppe gått, men jeg er sikker på at det er drivknutene dine som bråker. Har hatt samme problemet selv. Er ikke så dyrt å skifte drivknuter- og jeg anbefaler deg å gjøre det, før det sliter på drivakslingen og den går ad UNDAS, for det er MYE dyrere. I know... For jeg fikk igjen bilen min i går på grunn av det samme problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Graceland_*
Lyden av bremsene kan være at du trenger nye bremseklosser. Er det lenge siden du skiftet?

Har ikke skiftet bremser på den før jeg, så kan hende at det er det som er problemet ja... (kjøpte bilen for tre år siden).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hyler kan det være grus som har havnet inni dekkene. Det kan skje hvis du kjører på veier som er mye strødd med grus. Da kan du få et verksted til å ta dem av, og fjerne grusen. Du bør uansett ikke kjøre med det, så dra på verksted med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde de samme problemene før jul, og ble diagnostisert med gåent hjullager over telefon, det var et stag som hadde knekt. en tur på verksted er nok en fordel :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...