Gå til innhold

Favoritt vin!!

kristine 80

Anbefalte innlegg

Kjøper vel helst chilensk,spansk og australsk vin.Har noen faste vi pleier å kjøpe, men pleier ofte å kjøpe vin litt "på måfå" på ca rundt 80-90 kr av de som ser spennende ut.

Dette er de jeg husker:

Casillero del Diablo

Banrock Station Shiraz Mataro

Marquese de Monistrol

Zinfandel

Faustino

Jacobs Creek Shiraz Cabernet

Isla Negra Merlot

Rosemount Shiraz Cabernet

Sir Phillip

Drikker helst rødvin, liker ikke så godt hvitvin lengre.Synes alle er for søte,sure eller "kjedelig tamme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Til de som lurer på anbefalinger av hvitvin; fikk i går flere anbefalinger av den hvite til J. P. Chenet (den med skjeve tuten).

Har ikke prøvd den selv ennå, men fikk høre at den var god verandavin.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Prøv Chardonnay eller Chablis!

Til opplysning:

Chardonnay er en druetype

Chablis er et distrikt i Frankrike. De hvite vinene herfra bruker ofte navnet fra disktriktet og kalles dermed ofte Chablis som en fellesbetegnelse. Disse klassifiseres igjen etter hvor i Chablis druene er fra.

Hvitvinene i Chablis er i all hovedsak laget på druen chardonnay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest female

Her var det mye gøy!! Det må visst være mange unge mennesker som har skrevet før meg, de fleste vinene dere nevner er viner som jeg også drakk i min ungdom, nå ville jeg vel kalt dem for "saft med alkohol"!!

Når det gjelder hvordan vinen smaker,. kommer det veldig an på hva slags mat den drikkes til. F.eks nevnte Periquita skal passe godt til svinekjøtt, mens Faustino som er en rioja-vin skal passe ekstra godt til lam. Jeg har to forslag som passer til Pasta, pizza, kylling, svin/lam uten kraftig saus, og begge er fra Sicilia og koster under 100 kr.

Chiaramonte Nero D'Avola er rød, Feudi Bordonaro er hvit. Den hvite passer også til laks og annen fisk med saus.

Foreslår en kikk på aperitif.no, de har testet alle vinene på polet og satt opp forslag til mat osv. Men selvfølgelig, smak og behag.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

jeg er glad i rødvin. Syns det er spennende å prøve nye, også har jeg noen jeg kommer tilbake til. Som så mange andre nevner, er ulike viner gode til ulike formål..

Som kosevin (også er den veldig god sammen med potetgull med salt og pepper, :wink: ) er Masi Valpoliciella en sikker vinner!

Også drikker jeg gjerne et glass Bering Zinfandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...