Arwen Skrevet 23. april 2003 #1 Del Skrevet 23. april 2003 Vasker dere nye klær før bruk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 23. april 2003 #2 Del Skrevet 23. april 2003 nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. april 2003 #3 Del Skrevet 23. april 2003 Klart jeg gjør! Noe annet føles veldig uhygienisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 23. april 2003 #4 Del Skrevet 23. april 2003 Vasker bare undertøy før bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 23. april 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 23. april 2003 Glemte å si at jeg vasker alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 23. april 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 23. april 2003 Hvor ble avstemninga av? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. april 2003 #7 Del Skrevet 23. april 2003 Nei, det gjør jeg ikke. Har ikke tid til det - bruker dem gjerne så fort som mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 23. april 2003 #8 Del Skrevet 23. april 2003 Sånt gidder jeg ikke å ta meg tid til. Jeg synes det er så mange overdrevne forsiktighets"regler" ute og går. Det er ingen som har dødd av å ta på seg en genser som har vært prøvd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 23. april 2003 #9 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg og vasker alt. OK, ikke ytterjakker da. Og frakker / kåper og sånn. De henger jeg til lufting og bruker klesrulle på, før jeg bruker dem. Evt. går det an å legge tøy i fryseren,- hvis man er redd for "jerms" Men jeg råvasker de ikke, jeg tar en kjapp og grei 40-vask på det meste. Mest sannsynlig så er ikke tøyet såå mye prøvd, især ikke undertøy. Så det er ikke nødvendig å kokvaske eller noe...... Kjenner noen som mener at nytt tøy ikke trenger vaskes før bruk, og mener det har penere fasong osv... Men jeg synes det høres helt ekkelt ut jeg. Dog, så er det ikke sikkert det er såå farlig (?) Dessuten er det kjemikalier / evt. overskuddsfarge o.l. i tøyet som er greit å få ut før bruk. Bare så det er sagt,- jeg er pinlig nøye når jeg velger ut klær og prøver dem,- er det hårstrå eller flass eller annet ugh, så velger jeg noe som ikke har slikt avfall på. De skal heller ikke se skrukkete og "prøvde" ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 23. april 2003 #10 Del Skrevet 23. april 2003 Neisj, får da være måte på. Det gidder ikke jeg heller og jeg er ikke uhygienisk av den grunn. Velger da ikke klær med ugh på jeg heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 23. april 2003 #11 Del Skrevet 23. april 2003 he he. skulle jeg giddet å vaske, ville det vært for formaldehydens skyld. er ikke redd for å kjøpe undertøy noen andre har prøvd, rett og slett fordi jeg sverger til 3-packs med sammensveisede bomullstruser. når det gjelder andre plagg: nei, hvorfor det, egentlig. da ville neste logiske skritt vært at jeg ikke kunne ta på penger og dørhåndtak og så videre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 23. april 2003 #12 Del Skrevet 23. april 2003 he he. skulle jeg giddet å vaske' date=' ville det vært for formaldehydens skyld. er ikke redd for å kjøpe undertøy noen andre har prøvd, rett og slett fordi jeg sverger til 3-packs med sammensveisede bomullstruser. når det gjelder andre plagg: nei, hvorfor det, egentlig. da ville neste logiske skritt vært at jeg ikke kunne ta på penger og dørhåndtak og så videre...[/quote'] Nettopp. Hvor går grensen? Kan man lese en avis andre har lest før deg? Noen av disse innleggene passer forøvrig heller inn under trådene "merkelige vaner og fakter" eller "fobier", synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 23. april 2003 #13 Del Skrevet 23. april 2003 Vasker undertøy , men sjelden noe annet.. Syntes ikke det er mye vits i.. Dessuten, når jeg kjøper meg noe jeg VIIIRKELIG liker så kan jeg ikke vente i to dager før jeg får brukt det må vite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. april 2003 #14 Del Skrevet 23. april 2003 Kan ikke fatte at det er så merkelig å ikke ville ha andres svette i skrittet eller under armene. Men hver sin smak... For de som ikke bryr seg om sånnt kan det jo være greit å tenke på at klærne inneholder rester fra produksjon og farging som overhode ikke er bra for huden. Forøvrig vasker en da hendene etter at en har vært i kontakt med penger eller dørhåndtak/gelender på offentlige steder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 23. april 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg jobber i butikk og av den grunn vasker jeg alt tøyet før bruk. Ser mye rart ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 23. april 2003 #16 Del Skrevet 23. april 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 23. april 2003 #17 Del Skrevet 23. april 2003 Nei, jeg vasker ikke nye klær før bruk! Det har selvfølgelig hendt, men ikke mangen ganger. Tenker aldri over at andre har prøvd klærne før meg og fatter ikke at det kan være skadelig på noen som helst måte. Kall meg gjerne en gris eller uhygenisk altså, men jeg kommer fortsatt ikke til å vaske nye klær før bruk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 23. april 2003 #18 Del Skrevet 23. april 2003 Slapp nå av, Diva. Hver sine meninger, og godt er det! JEG synes det er hysteri, DU synes det er uhygienisk IKKE å vaske klærne før bruk. Og hvilken rett jeg har?? Trodde jeg, som alle andre her inne, hadde rett til å svare på et innlegg og skrive hva jeg mener. Husk at det er MIN mening, og da må jeg jo ha rett til å skrive den??? Når det gjelder tråden Merkelige vaner og fakter er det nok jeg som skrev den selv. Men du har startet en tråd som heter Merkelige fakter. Så er det ute av verden, liksom . Slapp av. Innlegget mitt var ikke et personlig angrep på deg, det var en ytring og en mening. Ta det heller med godt humør, for det var i det minste ment humoristisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 23. april 2003 #19 Del Skrevet 23. april 2003 Beklager, men jeg reagerte på at du mente enkelte av innleggene her kunne plasseres i merkelige vaner og fakter, eller en tråd om fobier. DET synes jeg virker respektløst! Det er greit å ha en mening, men kanskje tenke på at noe muligens kan taes ille opp ? For det gjorde jeg nå. Fordi jeg vasker klærne jeg kjøper før jeg bruker dem, så er jeg rar og har en fobi mot bakterier ? Jeg synes ikke det henger på greip jeg asså, men bevares. Bare men i vei For øvrig har jeg sagt at jeg personlig virker litt ekkelt å ikke gjøre det, mener da for min egen del, skal ikke blande meg i hva andre gjør, og det har jeg heller ikke gjort. Jeg har aldri ment at de som ikke vasker tøyet sitt før bruk, er uhygieniske! Faktisk.... Beklager for øvrig misforståelsen mht de trådene om merkelige fakter, liknet mistenkelit på min tråd og jeg visste ikke om noen annen. Sorry :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livets datter Skrevet 23. april 2003 #20 Del Skrevet 23. april 2003 Beklager for øvrig misforståelsen mht de trådene om merkelige fakter, liknet mistenkelit på min tråd og jeg visste ikke om noen annen. Sorry :oops: De VAR mistenkelig like, ja (puh, nå reddet vi den i land før det blei skikkelig "chick-fight" her med lugging og kloring ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå