Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ja det var det jeg mente, for vi hadde ikke noe å gjøre sammen. Og jeg gjorde slik som mange av dere, ble, og klaget over en ubrukelig og udugelig mann. Men forskjellen mellom dere og meg, er at jeg klarte å gå, noe dere aldri vil klare, fordi dere ikke klarer dere uten mannen deres. Jeg får oppleve noe dere aldri får oppleve, nemelig kjærlighet. Og dessuten så har jeg en ekte mann som bryr seg om meg. Jeg forstår at dere er misunnelig, det ville jeg også ha vært

Jeg er ikke misunnelig på deg i det hele tatt. Jeg vil tro du var lykkelig i det tidligere forholdet ditt i begynnelsen også. Og jeg unner alle å finne kjærligheten, uten at det betyr at jeg er misunnelig.

Jeg syns heller det virker som om du har et enormt behov for å fremheve deg selv og ditt forhold som "det perfekte", noe som gjør at jeg heller syns synd på deg.

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet
Ja det var det jeg mente, for vi hadde ikke noe å gjøre sammen. Og jeg gjorde slik som mange av dere, ble, og klaget over en ubrukelig og udugelig mann. Men forskjellen mellom dere og meg, er at jeg klarte å gå, noe dere aldri vil klare, fordi dere ikke klarer dere uten mannen deres. Jeg får oppleve noe dere aldri får oppleve, nemelig kjærlighet. Og dessuten så har jeg en ekte mann som bryr seg om meg. Jeg forstår at dere er misunnelig, det ville jeg også ha vært

Bare finn trådene der jeg klager over min ubrukelige og udugelige mann, en slik en har jeg ikke vært kjæreste med.

Gjest Gjest_trille_*
Skrevet
Jeg er ikke misunnelig på deg i det hele tatt. Jeg vil tro du var lykkelig i det tidligere forholdet ditt i begynnelsen også. Og jeg unner alle å finne kjærligheten, uten at det betyr at jeg er misunnelig.

Jeg syns heller det virker som om du har et enormt behov for å fremheve deg selv og ditt forhold som "det perfekte", noe som gjør at jeg heller syns synd på deg.

Det som er så utrolig merkelig, er at jeg regnet med å få en hønsegjeng på nakken ved å fortelle at jeg var lykkelig med min mann. Og det er flere her som har svart at de også er det, mens de som ikke er helt fornøyd har kritisert meg for at jeg kan være så naiv og snever ved å tro at jeg er i et lykkelig forhold. Altså: mann kan være lykkelig med en mann bare mann finner den riktige partneren. Du også kan bli det, om du skifter ut den du har i dag. Og helt feil, jeg var på ingen måte lykkelig da jeg var 3 år ute i det forrige forholdet. Etter to år var jeg heller ikke lykkelig, og heller ikke etter ett år. Men pga min manglende erfaring så trodde jeg at det var slik det skulle være. Kjempe og krangle hver dag. Jeg ville aldri ha vært den erfaringen foruten. Fordi nå vet jeg at man kan ha det bra selv om motparten er en mann. Hadde jeg hatt et enormt behov for å fremheve meg, så hadde jeg ikke skrevet under anonym på forumet, og jeg hadde kanskje også brukt andre metoder for å fremheve meg, som å fortelle dette til alle jeg kjenner. Så spar deg kjære du, meg trenger du ikke å synes synd på. Ta heller vare på deg selv, ser du har behov for prøve å trykke ned andres behov for lykke. Kos deg heller med små gleder i hverdagen, med mann eller ikke

Skrevet
Ja det var det jeg mente, for vi hadde ikke noe å gjøre sammen. Og jeg gjorde slik som mange av dere, ble, og klaget over en ubrukelig og udugelig mann. Men forskjellen mellom dere og meg, er at jeg klarte å gå, noe dere aldri vil klare, fordi dere ikke klarer dere uten mannen deres. Jeg får oppleve noe dere aldri får oppleve, nemelig kjærlighet. Og dessuten så har jeg en ekte mann som bryr seg om meg. Jeg forstår at dere er misunnelig, det ville jeg også ha vært

Javel.

Fint at "vi" har deg til å fortelle oss litt om virkelighetens verden, informér "oss" gjerne.

Skrevet

Jeg er ganske så enig med TS. Samboer og jeg har vært sammen i tre år, og å lese TS' post er som å lese om oss. Selvsagt kan ting endre seg, og selvsagt går det opp og ned - i tillegg er det heller ingen tvil om at det finnes mange forhold med alvorlige problemer hvor kun den ene drar lasset - men jeg ser også at det kan være mye negativitet hos noen.

Jeg føler vi har havnet inn i en god vane, hvor vi ikke snakker negativt om hverandre til andre, og hvor vi lytter til hverandre med respekt når det er noe. Selvsagt har vi diskusjoner, uenigheter, irritasjoner og småkrangler. Men vi har beholdt respekt, kommunikasjon og en god vane med å ikke ta hverandre for gitt.

Selvsagt kan det endre seg, ingen vet hva fremtiden bringer. Men sjansen er større for at forholdet fortsetter å være bra hvis man starter godt og opprettholder den gode vanen. Jeg mener det er viktig å respektere den andres interesser og meninger, og at man klarer å se bagateller for det de er.

Skrevet

Hvorfor kritiserer vi så lett den vi elsker? Tåpelig formulert spørsmål!

Hvorfor? Fordi man kritiserer ikke noe man elsker, det er en selvmotsigelse ala "jeg elsker denne retten men den kunne ha vært bedre!"

Det som er mer i tråd med trenden av spørsmål her på KG er alle de som skryter sine nåværende forhold opp i skyene uten tanke for at de har vært på nøyaktig samme sted i tidligere forhold bortsett fra at de lett glemmer at nedturen som alltid følger en opptur aldri ble gitt en sjanse til å svinge tilbake til en opptur da en eller begge ga opp og heller så etter en ny "quick fix"!

Hva slags briller har du på deg denne gangen? Rosa selvfølgelig men i år gikk jeg for DG i motsetning til fjorårets Prada!

Blææ....

Skrevet
Hvorfor kritiserer vi så lett den vi elsker? Tåpelig formulert spørsmål!

Hvorfor? Fordi man kritiserer ikke noe man elsker, det er en selvmotsigelse ala "jeg elsker denne retten men den kunne ha vært bedre!"

Det som er mer i tråd med trenden av spørsmål her på KG er alle de som skryter sine nåværende forhold opp i skyene uten tanke for at de har vært på nøyaktig samme sted i tidligere forhold bortsett fra at de lett glemmer at nedturen som alltid følger en opptur aldri ble gitt en sjanse til å svinge tilbake til en opptur da en eller begge ga opp og heller så etter en ny "quick fix"!

Hva slags briller har du på deg denne gangen? Rosa selvfølgelig men i år gikk jeg for DG i motsetning til fjorårets Prada!

Blææ....

Hvordan kan man være på akkurat samme sted i forelskelsesrusen som i forrige forhold?

Alle forholdene man har hatt er vel ikke like, heller ikke med samme varighet, samme match på hvor godt man passer sammen, eller at man er like forelsket hver gang.

Ja, selvfølgelig blir alt litt mer rosa når man er forelsket, jeg er forelsket etter to år, ja, det er ikke lang tid, men det har ikke vært slik før.

Jeg har sluttet å være forelsket etter et år 1 gang, og ellers etter rundt et halvt år.

Heller har jeg ikke før funnet en kjæreste som har passet like godt til meg som nå, rett og slett fordi jeg måtte finne ut hva jeg ville ha først.

Noen forhold er bedre enn andre og kommer til å vare lenge eller hele livet, det kan man ikke vite på forhånd.

Men etter noen år har man en viss pekepinn på tendensen selv om den ikke trenger å fortsette.

Så selv om man svever på en rosa sky, og helt sikkert blir skuffet som alle andre etterhvert at det ikke skulle være sånn hele tiden, så er man bevissst forhåpentligvis på hvordan det skal være, at man vet at kommunikasjon er viktig for å opprettholde det gode fellesskapet.

Jeg synes det er lov å sveve litt på en rosa sky, man skal jo tross alt nyte det som er godt så lenge man er forberedt til å takle problemene også, men det er når de kommer!

Til TS vil jeg gjerne si at det er flott at dere har et slikt forhold, dere har et godt fundament til senere, men jeg skjønner litt at enkelte blir provosert.

Du har generalisert litt og tatt for gitt at mange her inne ikke har opplevd opplever det samme som deg.

Kanskje noen av de som har argumentert mot deg er bitre, men noen av dem er rett og slett litt provosert av at du fremhever ditt forhold og tror at ikke flere her har det samme.

Slikt blir det sure miner av.

Lykke til uansett:)

Skrevet

Jeg ler meg ihjel av TS' siste innlegg.

Selv om jeg elsker min mann betyr ikke det at jeg ikke kan synes at han er en idiot når vi nettopp har hatt en heftig diskusjon.

Skrevet
Ja det var det jeg mente, for vi hadde ikke noe å gjøre sammen. Og jeg gjorde slik som mange av dere, ble, og klaget over en ubrukelig og udugelig mann. Men forskjellen mellom dere og meg, er at jeg klarte å gå, noe dere aldri vil klare, fordi dere ikke klarer dere uten mannen deres. Jeg får oppleve noe dere aldri får oppleve, nemelig kjærlighet. Og dessuten så har jeg en ekte mann som bryr seg om meg. Jeg forstår at dere er misunnelig, det ville jeg også ha vært

Har du lest noe av det de andre her har prøvd å fortelle deg, lest det som de sier om å lufte problemer her inne for å få tips til hvordan man kan jobbe seg videre i forholdet? Du leser bare det som du føler er negativt rettet mot deg. Vi er ikke bare sure kjerringer her inne som ikke tør å forlate gubbene våre. Skal du forvente en positiv holdning til dine synspunkter så nytter det ikke å komme med en nedlatende holdning om misunnelse og sjalusi når noen prøver å komme med en mening som ikke er lik din.

Flott at du har det fint, og du har det sikkert like fint om 20 år og har funnet din måte å få forholdet til å fungere på. Andre har funnet sin måte, som kanskje ikke er lik din. Noen kvinner klager her inne over problemer, og får tips eller de bryr seg ikke om tips og fordi om de klager anonymt på et forum betyr ikke det at de ikke opplever kjærligheten.

Skrevet
Det som er så utrolig merkelig, er at jeg regnet med å få en hønsegjeng på nakken ved å fortelle at jeg var lykkelig med min mann. Og det er flere her som har svart at de også er det, mens de som ikke er helt fornøyd har kritisert meg for at jeg kan være så naiv og snever ved å tro at jeg er i et lykkelig forhold. Altså: mann kan være lykkelig med en mann bare mann finner den riktige partneren. Du også kan bli det, om du skifter ut den du har i dag. Og helt feil, jeg var på ingen måte lykkelig da jeg var 3 år ute i det forrige forholdet. Etter to år var jeg heller ikke lykkelig, og heller ikke etter ett år. Men pga min manglende erfaring så trodde jeg at det var slik det skulle være. Kjempe og krangle hver dag. Jeg ville aldri ha vært den erfaringen foruten. Fordi nå vet jeg at man kan ha det bra selv om motparten er en mann. Hadde jeg hatt et enormt behov for å fremheve meg, så hadde jeg ikke skrevet under anonym på forumet, og jeg hadde kanskje også brukt andre metoder for å fremheve meg, som å fortelle dette til alle jeg kjenner. Så spar deg kjære du, meg trenger du ikke å synes synd på. Ta heller vare på deg selv, ser du har behov for prøve å trykke ned andres behov for lykke. Kos deg heller med små gleder i hverdagen, med mann eller ikke

Jeg syntes det var flott at du var lykkelig, helt til du tok den nedlatende holdningen. De syntes ikke du var naiv fordi du "tror" at du lever i et lykkelig forhold, ingen tvilte på at du hadde det sånn. Naiv mente noen du var fordi du kanskje ikke ser at forhold forandrer seg og har perioder hvor man er lykkelig og perioder man ikke er fullt så lykkelig, og at noen faktisk har opplevd begge deler uten å skilles fra mannen av den grunn. Om jeg klager her inne på at mannen ikke gjør nok husarbeid så betyr ikke det at jeg er dypt ulykkelig og det beste hadde vært for min mann om jeg forlot han.

Fortsett med å være lykkelig, jeg unner alle det men jobb med holdningen din overfor andre og ikke ta andres meninger en nedgradering av din lykke.

Skrevet
Har du lest noe av det de andre her har prøvd å fortelle deg, lest det som de sier om å lufte problemer her inne for å få tips til hvordan man kan jobbe seg videre i forholdet? Du leser bare det som du føler er negativt rettet mot deg. Vi er ikke bare sure kjerringer her inne som ikke tør å forlate gubbene våre. Skal du forvente en positiv holdning til dine synspunkter så nytter det ikke å komme med en nedlatende holdning om misunnelse og sjalusi når noen prøver å komme med en mening som ikke er lik din.

Flott at du har det fint, og du har det sikkert like fint om 20 år og har funnet din måte å få forholdet til å fungere på. Andre har funnet sin måte, som kanskje ikke er lik din. Noen kvinner klager her inne over problemer, og får tips eller de bryr seg ikke om tips og fordi om de klager anonymt på et forum betyr ikke det at de ikke opplever kjærligheten.

Helt enig med deg!

Jeg har også brukt dette forumet til å "klage" og faktisk funnet ut at noe av det som var vanskelig i vårt forhold også gikk mye på meg selv.

Jeg fikk mye konstruktivt ut av de tilbakemeldingene jeg fikk her, som bidro til at jeg og min kjæreste fikk det bedre sammen.

Da jeg behandlet han "bedre" gjorde han det samme for meg.

Til TS viljeg si at det er kjempefint at du ikke legger ut om personlige ting om din mann til hvermannsen, men på et eller annet tidspunkt vil du sikkert føle for å få ut frustrasjon, bekymring, tanker og andre synspunkter i møte med konflikter med din mann, selv om det ikke trenger være problemer som gjør at du vil forlate ham.

Det er nok noen her på forumet som burde forlate de de er sammen med, men de har ikke kommet til den forståelsen enda, og da får de forhåpentligvis hjelp her til å ta rett avgjørelse.

Det finnes de her som sikkert kommer til å leve med mannen sin og ha et lykkelig forhold og fremdeles få hjelp her.

Jeg synes det er bedre å ha et sted å "klage" anonymt om det er noe jeg vil ha flere synspunkter på enn å utlevere kjæresten min til kjente.

Det er ganske hovent å si at vi andre ikke opplever kjærligheten, for hvordan i all verden kan du trekke den konklusjonen ut av det som blir skrevet her.

De fleste trenger ikke hjelp når de er lykkelige i forholdet, og faktisk enda da er det mange her som legger ut tråder for å fortelle hvor bra de også har det, og på de trådene er det mange som svarer og føler det likedan.

Du fikk ikke slike svar som jeg har sett i andre "jeg-er-lykkelig-i-forholdet", fordi du var en smule generaliserende, urettferdig og snever.

Skrevet
Heh, nesten trodde du snakket om min samboer... :fnise:

Er helt enig med resten av innlegget også! Det ER mulig å holde det hele oppe også. Jo da, vi har vært da sammen bare nesten 5 år, men det er jo bare avhengig av oss to til å holde det som det er i dag! Vi har klart å ha det så lenge, og vi kommer til å fortsette ;)

Hun snakker ikke om din samboer, men om min.. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...