Gå til innhold

Noen som vet?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Jeg er en jente på 24 år som går gått fra samboeren min, vi har en datter på 1 år sammen.

Jeg gikk fra han på grunn av vold.

Nå vil han ha delt foreldre rett, har han rett til dette når vi kun har vært samboere, er livredd for at han skal få delt omsorg, da han er voldelig, han har ikke gjort henne noe, men.

Noen som vet? Han har en rekke anmeldelser og dommer på seg for vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet, er det bare hvis man er gift at far får automatisk delt foreldreansvar med mor. Er man samboere el lign, får mor foreldreansvar alene dersom partene ikke blir enige om noe annet.

Dette ville jeg imidlertid ikke bekymret meg for i første omgang. Han kan nemlig få samværsrett selv om han ikke har foreldreansvar. Og slik jeg forstår deg, er det der du føler problemet ligger.

Familieavdelingen (eller hva det nå heter) hos fylkesmannen vet alt om slike ting, og jeg råder deg til å ta kontakt med dem.

Og en ting til; IKKE gi opp selv om systemet du møter kan virke tungrodd. Var selv i en lignende situasjon, og fikk overhode ikke støtte fra det offentlige selv om det var åpenbart farlig for barnet å være alene hos far (av ulike årsaker). Heldigvis forsto far selv dette, så vi ordnet en løsning oss imellom med samvær under tilsyn av hans foreldre.

Ta kontakt med fylkesmannen, KREV svar og ikke finn deg i å bli avspist Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krusedull

Tror du skal ta det med ro, han vil ikke få delt foreldrerett eller foreldreansvar, han vil få samværsrett, og den kan også bli innskrenket på grunn av hans voldelige adferd.

Det blir ikke tilrådet at barnet sover over hos far før det er 2-3 år.

Dette er ikke noe jeg finner på, jeg fikk selv vite det av megleren som barnefaren og jeg gikk til. Grunnen for det er at tilværelsen for den lille blir så snudd på hodet når mor og far går hver sin vei også om ungen sover hos far i 2-3 dager så skal det plutselig hjem igjen. Ungen skjønner ikke hvor det bor hen om det skal flyttes hit og dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...