Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2003 #1 Del Skrevet 23. april 2003 Er det noen som vet hva snitte for å komme seg inn på handelshøyskolen i Berger er? Hvordan er miljøet og rykte til skolen? har tenkt å søke meg inn der neste år (høsten 2004)-- :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 24. april 2003 #2 Del Skrevet 24. april 2003 Heisann! Eg gjekk på NHH 98-99, men ikkje på siviløkonomi, eg gjekk eittårig fransk for næringslivet. Korleis miljøet mellom siv-økane er, veit eg ikkje, men det verka som om det var godt! Mykje av det sosiale dreier seg om Klubben, uteplassen i kjellaren. Der kan det gå villt for seg, håper du likar Hansa øl, Klubben på NHH er Hansa sin nest største enkeltkunde..... Der er det mange konsertar, alltid folk, og, naturligvis, billig øl. Ellers er det masevis av kor, korps, idrettslag og anna du kan vere med på, det einaste eg sakna mens eg var der var et symfoniorkester. Direkssjonsmusikken, eit brass-band eller kva det heiter, er NHHS si store stoltheit. Studentane der ute blir kanskje litt isolerte fra resten av studentmiljøet i bergen, skulen ligg jo et par kilometer fra byen. "Det gyldne triangelet" er ruta mellom NHH, Rema ( som har 1% av landets omsetning av Grandiosa, det er ganske så mykje!!) og studentboligane på haugen over skulen. Det gjer at miljøet blir tett og det er lett å bli kjent med folk. Ein reiser ikkje inn til byen kvar dag om ein bur der ute. Bussforbindelsane er gode, treng ikkje å sjekke bussruta før ein går til buss-stoppet. Eg vil anbelfale deg å søke bustad i nærleiken av skulen, ein blir kanskje litt uttafor om ein ikkje bur i gangavstand til skulen. Må berre få sagt at året på NHH var det artigaste og mest sosiale et nokon gong har hatt! Gled deg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Noldus Skrevet 24. april 2003 #3 Del Skrevet 24. april 2003 Prima rykte! (hilsen arbeidsgiver) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
belinda Skrevet 25. april 2003 #4 Del Skrevet 25. april 2003 Er det slik at arbeidsgivere heller ansetter en persom som har gått handelshøyskolen framfor en som har tatt samme studium ved en annen skole?? Det kan virke slik på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2003 #5 Del Skrevet 26. april 2003 Hva er sintte for å komme inn der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Labella Skrevet 26. april 2003 #6 Del Skrevet 26. april 2003 Opptakskrav for 2002 finner du på denne siden i Søkerhåndboka til Samordna opptak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anne Lill Skrevet 1. mai 2003 #7 Del Skrevet 1. mai 2003 Til gjest Kommer du inn på Handelshøyskolen til høsten kan du bare begynne å glede deg Er sikker på at du kommer til å trives! Selv valgte jeg å studere på NHH fordi siviløkonomstudiet er så allsidig, i tillegg kjente jeg flere som gikk der + skolen er anerkjent. Nå er jeg snart ferdig utdannet siviløkonom og har ikke angret en dag på at jeg begynte her. Når det gjelder det faglige, så synes jeg fagkombinasjonen på siviløkonomstudiet har passet meg perfekt. Selvsagt er det noen fag/ forelesere man liker bedre enn andre, men alt i alt synes jeg de fleste foreleserne har vært dyktige med gode forelesningsnotater. I tillegg får du velge valgfag og spesialiseringsretning etter egen interesse + det er gode muligheter for å reise på utveksling et semester.. For å gi et tips, så bør du som førstekullist forsøke å få deg hybel nær skolen. Det skjer nemlig så mye her, og du har vel ikke tenkt å gå glipp av noe...? Førstekullsuken er viktig å få med seg, her får du mange nye venner; i tillegg er det lurt å bli med i noe av det som skjer i studentforeningen - det er flust å velge mellom ! Lehmkullhallen (helt ny idrettshall)ligger rett ved siden av skolen, glimrende når du vil trene aerobic, squash, spinning osv. Vår kjære Klubben må også nevnes; i kjelleren på skolen finnes nemlig et eget utested/bar som er åpent både på ukedager og i helger. I helgene er konserter/ store arrangementer i aulaen på NHH som bare må oppleves + at 3 barer og 2 diskoteker holdes åpne i kjelleren - de 1200 billettene blir fort utsolgt.. Lykke til med studiestarten til høsten! Hilsen NHH-studine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2003 #8 Del Skrevet 1. mai 2003 Nå er jeg snart ferdig utdannet siviløkonom og har ikke angret en dag på at jeg begynte her. Kan jeg spørre om du allerede har fått jobb, evt hvilken jobb du tar sikte på å få? Hørte at blant studentene på 4. avdeling siviløkonom ved Handelshøgskolen i Bodø var det bare 5-6 stykker som hadde fått jobb i begynnelsen av april. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå