Gå til innhold

Te

Gjest Mea Culpa

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg drikker mye te for tiden, en grei måte å håndtere søtsuget etter jula på :fnise: Det blir mye grønn te, enten "vanlig" eller med jasmin. Også har jeg fått litt dilla på oolong, som er en mellomting mellom grønn og sort. Utover det liker jeg litchi-te og yogi-te. Bortsett fra sistnevnte er alle i løsvekt. Er også nysgjerrig på hvit te, men har ikke sett det i butikkene, og gidder ikke bestille fra nettet.

tror hvit te skal være i noen helsekostbutikker ellernoe. kanskje helios har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvit te finnes også i større matvarebutikker

Gjest Badiane
Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i ceylon-te, og favoritten er English Breakfast Tea fra Clipper. I tillegg er jeg i likhet med mange andre her også fan av hvit te.

Av urteteer liker jeg veldig godt peppermyntete, nypete og roiboos. Og dessuten kamillete hvis jeg har problemer med å sove.

Endret av Badiane
Skrevet

Hvit te både ser ut og smaker som tørt høy....

Liker best svart te - men helst med smak.

Ellers er Earl Grey en slager. Den fra Dilmah er utrolig god.

Skrevet

Jeg liker bare Ahmad Te earl grey.Liker også å sette tmian inne i te.

Skrevet

Jeg liker best marokkansk myntete.

Og blåbærte (vet ikke hvilket merke) fra helsekostbutikk.

Er også glad i eplete, og grønn sitronte. :kaffekopp:

Skrevet

Sweet chili fra Yogi Tea! Mmmm :jepp:

Skrevet (endret)
Sweet chili fra Yogi Tea! Mmmm :jepp:

:jepp:

Forresten noen som vet om det er mulig å få denne teen billigere noe sted? Er så utrolig dyrt på helsekosten... Pleier å kjøpe litt i Sverige, men er jo ikke store forskjellen..

Endret av Munachimso
Skrevet

Det lønner seg forresten å hamstre te når man er i utlandet. Var i Praha i fjor, og gikk amokk i helsekostbutikkene der. Det er ofte mye mer smak i de utenlandske teene, åsså koster de ingenting!

Skrevet

Men så er jeg en tedrikker av klasse da.. :) Drikker MYE te! Det er kanskje ikke vits i å hamstre hvis man drikker to kopper i uka. Teen har jo også en holdbarhetsdato.

Skrevet

Jeg drikker te daglig, kan ikke være foruten. Men te har ganske lang holdbarhetsdato, har den ikke? Det er jo tørket.

Skrevet
Jeg drikker te daglig, kan ikke være foruten. Men te har ganske lang holdbarhetsdato, har den ikke? Det er jo tørket.

Titta litt på "lageret" mitt nå, og det er ganske forskjellig. Av alle teene fra hamstringa mi er det enkelte som går ut på dato om ikke så lenge, og andre i 2010. Er kanskje ikke så nøye med den datoen uansett når det "bare" er te. Vet ikke jeg. Drikker ihvertfall 4 kopper daglig jeg, så det er uansett ikke noe problem å få drukket den opp i tide for min del.

Skrevet

teen blir nok ikke farlig etter lang tids lagring, men smaken forringes!

Skrevet

Mango-te (selges ikke dette i butikker lengre ?)

Sitron

Blue-fruit

Peppermynte

Mint

Er favorittene :)

Skrevet
Mango-te (selges ikke dette i butikker lengre ?)

Jeg har i hvertfall kjøpt det for ikke så lenge siden :)

Skrevet
Jeg har i hvertfall kjøpt det for ikke så lenge siden :)

Husker du hvor ?

Skrevet
Husker du hvor ?

Er ikke helt sikker, men lurer på om jeg kjøpte det på OBS, hvis det var der så tror jeg den stod i den økologiske hylla.

Skrevet

Det er Bali Night som er favoritten for tiden.

Ellers liker jeg mint-te. Den er deilig nå i disse forkjølelsestider.

All grønn te drikker jeg ute sukker/suketter. Synes smaken blir rar dersom jeg har i søtningsmidler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...