Gå til innhold

Te


Gjest Mea Culpa

Anbefalte innlegg

Gjest Mea Culpa

Jeg har aldri vært særlig glad i te, har alltid funnet det litt kjedelig og smakløst. Men når man bor i England må man jo nesten drikke te! Og for en frysepinn som meg er det godt med noe varmt i kroppen.

Fikk fire forskjellig typer te til jul, og en av de var denne. Den er utrolig god, så løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Skikkelig Rooibos te er herlig men her i Norge kommer de ofte med smak og da blir den ganske pyton. Jeg ble introdusert til rooibos te da jeg traff min Sør-Afrikanske kone så vi får stadig forsyninger fra Johannesburg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Liptons grønne te med mint er favoritten, men til søndagsfrokosten er det godt med Earl Grey eller English Breakfast :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

te med smak av kanel og eple liker jeg best... smaker som eplekake

Helt enig, men så er jeg en svoren kaffedrikker, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mango teen som de selger på Kremmerhuset er veldig god, men jeg er mest glad i frukt te og earl grey.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad ordinær svart te med melk og sukker! Bryr meg mindre om diverse frukt-teer (bortsett fra mangote som kan være godt), og tåler ikke te med bergamott (earl grey). Også glad i grønn te en gang i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigartner

Jeg er aller mest glad i svart te, og gjerne de ganske klassiske som Earl Grey.

Ellers liker jeg godt Twinings sin grønne eplete, pluss en del av fruktteene fra London herbs. Favoritten blant disse er en med sitron og ingefær. Den har jeg ennå ikke funnet her i Norge :(

Selv har jeg vent meg til å drikke teen min uten sukker og melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker aboslutt hvit te (som jeg sitter og drikker nå btw :ler: ), deretter grønn, enten plain eller med ris. Ellers har jeg en urtete jeg liker veldig godt, husker ikke hva den heter. Kamillete liker jeg og myntete.

Jeg drikker uten sukker og melk ( :eeeh: ) og kan ikke fordra svart te ( :eeeh: :eeeh: ). Liker ikke rooibos heller. Foretrekker sølvte (kokt vann) fremfor svart te og rooibos.

Endret av Rainbow Brite
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest Raptuza

Også ein lidenskapeleg tedrikkar....!! Den teen eg kjøper igjen og igjen er Voyage Brazil-teen frå Twinings med smak av vanilje, kokos og kakaobønne. Nam!

Ellers blei eg introdeusert for ein ny te hos ei venninne: Tranebærte! Den var så god at eg måtte kjøpa den på te-butikken i byen. Deilig! Ikkje sur, svart te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig glad i te fra Yogi Tea!

Ellers liker jeg hvit te veldig godt, og er også glad i genmaicha (grønn te med ris).

Drikker veldig mye grønn te, foretrekker økologisk. Også stor fan av ingefærte.

Eneste jeg absolutt ikke drikker er vel sort te.

Endret av Munachimso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker mye te, noen år i England gjør sitt på ens teforbruk ;) Er ikke så veldig glad i svart te, men liker gode gamle Yellow Label, går mest i forskjellige typer grønn te, Yogi tea har mange gode (elsker lemon ginger teen, men alle jeg har prøvd derfra har vært veldig gode), nypeteen de har på Coop er nydelig, chai er godt, indian masala er utrolig godt i kulda... I det hele og det store så er te godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker mye te for tiden, en grei måte å håndtere søtsuget etter jula på :fnise: Det blir mye grønn te, enten "vanlig" eller med jasmin. Også har jeg fått litt dilla på oolong, som er en mellomting mellom grønn og sort. Utover det liker jeg litchi-te og yogi-te. Bortsett fra sistnevnte er alle i løsvekt. Er også nysgjerrig på hvit te, men har ikke sett det i butikkene, og gidder ikke bestille fra nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...