Malama Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #1841 Del Skrevet 23. juni 2008 Takk for det Og til opplysning, halvfrossen marsipankake, delvis tint i stekoven, er høyst spisbart, om enn noe spesielt. Tenk, et helt år som gift allerede! Og over halvparten av det året, med en baby i magen, som snart er klar til å komme ut til oss. Et innholdsrikt år har gått, fort. Og et enda mer spennende og innholdsrikt år ligger forran oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. juni 2008 #1842 Del Skrevet 23. juni 2008 :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 23. juni 2008 #1843 Del Skrevet 23. juni 2008 Gratulerer med dagen! :love: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. juni 2008 #1844 Del Skrevet 24. juni 2008 Gratulerar med gårsdagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 24. juni 2008 #1845 Del Skrevet 24. juni 2008 Gratulerer med den første bryllupsdagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. juni 2008 #1846 Del Skrevet 25. juni 2008 Æsj, det er kjedeleg her når du har vikar på opplæring.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #1847 Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, ikke mye aktivitet på dagtid når jeg har opplæringsuke nei, kan jo ikke lære henne opp i at KG er en ok dagaktivitet da (bare snike meg inn nå når hun er et annet sted et lite øyeblikk, for å se hva som skjer i KG-verden) Og i tillegg var jeg opptatt en del i går ettermiddag også, så det ble ikke så mye rabling da heller. Jeg var innom og leste da, men la ikke igjen så mange spor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. juni 2008 #1848 Del Skrevet 25. juni 2008 Nei noen "bedriftshemmeligheter" må du holde for deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 25. juni 2008 #1849 Del Skrevet 25. juni 2008 Gratulerer med 1 års bryllupsdag Tenkte på deg, men rakk ikke innom med 33 uker Begynner jammen å nærme seg nå. Ha en fin dag :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #1850 Del Skrevet 25. juni 2008 Noen "bedriftshemligheter" holder jeg for meg selv ja, sånn typisk altså da gjerne KG-tid og sånn Og ja, 33 uker. 33+2 i dag. Dvs 7 uker til termin. Fra 4 til 9 uker til lillegull er ventet, sånn i forhold til å være regnet som fullbåren og ikke overtidig. Det er faktisk eksakt 2 måneder til overtidsdatoen som ble satt på UL-skjemaet (12 dager etter termin, mandag 25. august) så seriøst, om 2 måneder er det absolutt mest sannsynlig at jeg har fått den lille gutten ut av magen! Vi bestemte oss for stellebord i dag. Dessverre hadde de det ikke på butikken (sikkert om vi hadde dradd til en annen "avdeling", vi var på Reflex på Åsane vi, og de lagerfører ikke det vi valgte, har bare et stående utstilt, men bestiller det fra "søsterbutikken sin" sa de, så jeg antar det betyr at de bestiller det fra Reflex på Nordås? Vi kunne sikkert fått det med oss hjem om vi dro dit med andre ord, men det var litt lite aktuelt i kveld. De ringer oss når de har fått det til butikken, så kommer vi og kjøper det da. De regna med å ha det i løpet av neste uke. Jeg gleder meg, hadde aller helst håpet jeg fikk det i dag, men jeg skal holde ut. Når stellekordet, som altså er en kommode, kommer i hus, kan jeg jo begynne å vaske babyklær og bleier og putte oppi der, og få litt oversikt over hva vi har, og se om vi tror vi klarer oss (forventer jo at lillegutt får en og annen gave også...) til vi evt kompleterer med det vi føler mangler etter at han er kommet ut. Ja, jeg mangler litt på bleiefronten da, har vel snart nok bleier, men mangler litt sperrelag/bleiebukser, og evt brillebukser. Men avventer med shopping av dette til jeg har en plass å gjøre av det. Som altså er når stellebordet kommer i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. juni 2008 #1851 Del Skrevet 25. juni 2008 Ja, då blir det vel enten Nordås eller Barnas Hus i Åsane dei meinar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #1852 Del Skrevet 25. juni 2008 Viu var på barnas hus også da, men der så vi ikke det vi valgte oss, så jeg kan ikke tro det er der de skal få det fra, siden det ikke var utstilt der engang... Men, det kommer nok levert til dem, så ringer de til oss, så kommer vi og kjøper det. Fikk med bleiebøtte fra dem også da, så nå har vi det også... Sånn til gjester og sånn, som mannen sa, vi skal jo ikke putte bleiene til mini oppi der. Rispapirene da kanskje, etterhvert, men slike brukes stort sett ikke den første tiden uansett, da det er såpass flytende, ifølge det jeg har lest... Men jeg gleeeeeder meg til å få det i hus, selv om det ikke ble helt slik jeg hadde trodd. Jeg trodde nemlig vi skulle ende med en kommode, og en badebalje hver for seg, men her har vi valgt oss en stellekommode med balje. Men baljen kan stå utenfor selve kommoden. Man kan putte den oppi om man vil, men den har altså egentlig plass ved siden av stellebordet, på et uttrekkbart stativ. Så antakelig bruker vi alle skuffene på kommoden, og lar ham bade ved siden av stellebordet, og setter heller baljen vekk oppi badekaret vårt eller noe når den ikke er i bruk (siden det blir for trangt på badet å ha det utrrekkbare badestativet stående slik hele tida, tror jeg) Det er teoetisk mulig å sette baljen på gulvet og bade i den også da, men den har ikke noe "skliføtter" under, så vi får se om han får en annen balje når han blir eldre. Men den er dypere og har mer rette kanter enn de fleste andre slike kommodebadekar vi har sett på, så den sånnsett fungerer til eldre barn som sitter, ikke bare de små som ligger, men det er jo snakk om hvor lenge det er "forsvarlig" å bade dem i høyden, før det bør settes på gulvet, og om denne står stødig på gulvet, om vi evt setter den på en sånn antisklimatte, vi får tenke på det når den tid kommer. Uansett, nå begynner ting å komme på plass, og jeg kooooooser meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. juni 2008 #1853 Del Skrevet 25. juni 2008 Det høres ut som du koser deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 25. juni 2008 Forfatter #1854 Del Skrevet 25. juni 2008 Det er jo kjempekoselig å nærme seg terminen, se at ting begynner å komme i hus, oppleve at ting ordner seg (å ha fått en vikar på jobb, selv om det selvsagt ikke var mitt problem at de ikke hadde noen til å gjøre jobben min, så er det jo greit å ha fått en vikar på plass, og til og med få lære henne litt opp) og egentig se at ting rett og slett faller på plass. Og jeg gleeeeeder meg til å vaske babytøy og bleier og sånn og putte det på plass i kommoden så det er klart til bruk. (sjefen og kona hans plukket frem kassene og begynte å vaske på tøy ei uke før terminen de, med sitt barn nummer to, og jeg vet at Linn3c som var absolutt mer "avslappet" på dette enn meg, men jeg liker å få ting i hus, og tanken på å ha det klart) Vi har fått vogga inn på soverommet vi... Ja, det er ikke laget til oppi den da altså, men den er satt på plass. Delvis rett og slett fordi en plass måtte den jo stå... men det er veldig koselig. Når jeg våkner midt på natta, og synes det er ubehagelig at jeg må på toalettet, enda jeg er så trøtt at jeg ikke har det minste lyst å åpne øynene, men så gjør jeg det... og der ser jeg at det står ei vugge ved siden av senga mi... ja, da er det liksom greit... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 25. juni 2008 #1855 Del Skrevet 25. juni 2008 Nåååe :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 25. juni 2008 #1856 Del Skrevet 25. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. juni 2008 #1857 Del Skrevet 25. juni 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. juni 2008 Forfatter #1858 Del Skrevet 27. juni 2008 (endret) Så er det fredag og snart helg. Bare en dag igjen av vikaropplæringa. Og det blir nok ikke en så veldig lang en heller, så jeg får prioritere strengt hva hun skal lære i dag. Dagen i dag innleder jeg jo med en legetime, så derfor kommer jeg sent på jobb. Hos legen 8.40 er 9.20 det tidligste toget jeg kan rekke, og 9.50 ikke helt utenkelig. Dette er hos den "nye" legen min, som egentlig er den gamle/egentlige legen min, men jeg har ikke vært på kontroll hos ham før, så jeg aner ikke hvor lang tid han bruker på det da. Satser på at han "frikjenner" meg og slipper meg ut og på jobb i alle fall Han tappa jo en del blod av meg da jeg var der for forlenget sykemelding, for han mente det var ikke normalt at jeg skulle bli så sliten "bare" av å være gravid, så vi får nå se om han har funnet noe der... Tviler egentlig, men for all del, veldig greit at det blir sjekket, absolutt, jeg vil gjerne vite det OM det er noe galt, som vi kanskje kan gjøre noe med... Endret 27. juni 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 27. juni 2008 #1859 Del Skrevet 27. juni 2008 Håper det gikk fint hos legen i dag og at du nå sitter trygt på toget til jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. juni 2008 #1860 Del Skrevet 27. juni 2008 God helg, Malama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg