Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

For det første: GRATULERER med symaskin!

Det er kjempe kjekt å sy, å faktisk få det til! Noen ide om hva du skal lage som begynner-prosjekt da?

For det andre: Ååå, jeg vil se magen din "live" har fått sett noen bilder hos tante, men det blir liksom ikke det samme! :ler: Den er nok nydelig, å tenk, om 1,5 mnd kan det egentlig skje når som helst! Nyyyt siste tiden som gravid! (det vet jeg vel allerede at du gjør!) :)

Og ting nermer seg ja, så bil er kanskje kjekt å begynne å tenke litt mer seriøst på! Er det noen spesielle dere har sett dere ut? Synes det er vanskelig å skulle velge ny bil jeg, det er så mye å tenke på! Lykke til i valget iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ta deg noen dager fri fra jobbinga og ta en tur til Bergen i sommer da, sånn ikke så altfor sent på sommeren ;)

Jeg tror nemlig ikke vi har planlagt oss på noen flere langturer nå før vi skal vise fram lillegutt, antakelig en tur til høsten for å vise ham frem til alle de som ikke kommer hit på slutten av sommeren i år.

Vi har ikke tenkt sånn veldig konkret på bil, men etter råd fra min bror har vi bl.a sett på toyota avensis (tror jeg det var) Han sa egentlig et bilmerke til, men det husker jeg ikke, og jeg måtte spørre ham om hvilket "etternavn" han hadde sagt, for jeg husket bare "toyota" jeg...

Han spurte jo en gang han var her hva slags biler jeg liker... og jeg svarte "mørkeblå". Så hvordan i all verden skal jeg kunne klare å huske hva bilene heter? Jeg vet ikke hva biler heter, jeg vet hvilken farge de har. Din er gul. Hva den heter vet jeg ikke, men det hadde ikke sagt meg så mye likevel. For meg beskrives biler utfra farge. Og størrelse. Vi skal ha en litt større bil nå, ei stasjonsvogn med stort nok baggasjerom til barnevogn og litt annet stæsj, sånn til den visningsturen til høsten. Og til juleferien og alle julegavene lillegutt får... Enn så lenge klarer vi oss med den bilen vi har, men til høsten trenger vi en større. Og det er antakelig enklere rent praktisk å ordne dette mens lillegutt enda er INNI magen, derfor altså på tide å titte på biler nå.

Vi har slett ikke låst oss på en bestemt bil, vi ser etter en relativt ny, men brukt bil, i god stand (men det er de jo når de er såpass nye som det mannen tenker seg) og med god plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe med fargen på bilen ja! Det blir ofte enklere sånn! :jepp:

Vi har jo desverre MANGE biler.. og jeg har brukt de tre som er i kjørbar stand på jobb.. ungene forklarer de slik:

Den bittelitte søte gule bilen.

Den stilige røde uten tak

Og den kjedelige røde med tak!

:ler:

Den kjedelige røde er samme type som foreldrene dine, og jeg elsker jo den bilen, og synes det er trist vi skal selge den.. men neida, den er kjedelig må vite! :ler: Skulle gjerne beholdt den, men min bedre halvdel som har peiling sier den har gått alt for langt for å være så ny, så det er bare å kvitte seg med den.. :ler:

Men over til noe annet, nå som det faktisk bare er 1,5 mnd til vi kan forvente at lillegutt vil ut, har dere tenkt på navn? Du trenger naturligvis ikke røpe det om dere har gjort det, men jeg ble bare nyskjerrig på om dere tenker på det! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt å tenke.

Men vi har ikke kommet i mål. Så vi vet fortsatt ikke hva han skal hete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir spennende!

Nå har jeg fått i meg mat igjen, så nå skal jeg ut i hagen å plukke stein! Vi får forhåpentligvis et lass med mold om ikke så mange dager, å da vil jeg gjøre "klart"

Det tar nemmlig LANG tid å lage til en hage... spesielt når min kjære jobber overtid, g vi begge er sliten etter jobb! :ler:

Men jeg gleder meg innmari til vi ser fremskritt der ute! :juhu:

Ha en fin dag Malama! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er som gjør noe med hagen...

Vi har jo en liten moseflekk bak huset, som vi tenkte å gjøre noe med en gang... men enn så lenge er den ikke prioritert. Akkurat nå er den en moseflekk med en god del løvetann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne syverdenen egner seg ikke for utolmodige sjeler...

Jeg kjøpte et veldig søtt babystoff i dag, som jeg tenkte å bl.a lage sengetøy av til lillegutt, synes det passet til det, med søte små bamser på skyer på motivet, noen av dem sover på skyene etc. Søtt.

Men selvsagt, stoff skal vaskes før det skal sys av, må vite. Og dumme meg satte ikke på vaskemaskina med en gang vi kom hjem heller, for dette tenkte jeg ikke på før jeg satte meg ned nå.... men NÅ er det i vasken da, men sy sengetøy får jeg KANSKJE gjøre i morgen, dersom det er tørt. Grunnet regnvær er det dårlig klestørk ute, så jeg får tørke det inne, men det er ikke bare-bare å henge opp tre meter stoff til tørk da...inne...

Så skulle jeg sy borrelås på ei bleiebukse jeg har strikka i stedet da... helt til jeg åpner pakken og innser at jeg ikke har kjøpt en rull med borrelås, men en rukk med den halvparten av borrelåsen som har haker, men jeg mangler den myke halvdelen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil er en ting som jeg overlater til kjære. Vi har en toyota corolla stasjonsvogn i dag. Den er mindre enn avensisen. Er grei nok, men den blir liten når vi skal på langtur. Så planen er en ny bil etterhvert. Kjære kikker, jeg bryr meg egentlig veldig lite om det. Selv om det er jeg som kommer til å kjøre den...

Ha en fin helg, Malama :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må nesten bry meg litt da.... ettersom det bare er en i vårt hus med sertifikat... og det er meg... Så om jeg ikke har peiling på bil, så har ikke min mann noe mer peiling i alle fall, og enhver form for prøvekjøring er det jeg som må foreta... (tviler på de lar os prøve bilen med en L på :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en liten oppdatering:

Begynner fargekode jeg, inspirert av det Linn3c gjorde.

Blått er på plass, rødt mangler. Og fordi jeg har en del ting sånn delvis, lilla er delvis på plass... :ler:

På soverommet:

Vogge - Kommet i hus

Sengetøy - Et sett kom sammen med vogga. Et sett er kjøpt. Og jeg har tenkt å sy et sett til.

Sengekant - Kom sammen med vogga.

Madrass - Kjøpt og tilpasset

Overmadrass - kjøpt

Dyne - Kjøpt

Kosebamse - fått en i alle fall

Uro til å henge over senga

Tisselaken (beskyttelseslaken til sprinkelseng OG til dobbeltsengen, gjerne også i ukene før fødsel om vannet går om natten...)

På badet;

Badebalje (med stativ?)

Stellebord (eller annen stellemulighet?)

Stellematte

Vaskekluter

Våtservietter

Myke håndklær

Salver

Kremer

Oljer

Bleier - Har noen i alle fall. Og kjøpt litt flere.Bleiebøtte/wetbag

I bilen;

Bilstol

Vinterpose til bilstolen?

Solskjermer

Utenom;

Vogn KJØPT

Elastisk bæresjal - kjøpt.

Meitai - Planer om å sy...

Lekegrind(?)

Reiseseng - Kjøpt

Vognpose - kjøpt

Lammeskinn

Krabbeteppe (Hva er dette? Er det denne "trimmatta" vi har?)

Ammepute

Babycall

Tåteflasker

Smokker - Har bare en. Med Brann-logo på.

Smekker - Har et par i alle fall

Klær:

FORSLAG TIL HVA BABYEN VIL TRENGE OM SOMMEREN

6–8 langermede bodyer i bomull (eventuelt trøyer og brillebukser)

6–8 kortermede bodyer i bomull (eventuelt trøyer og brillebukser)

3–4 sparkebukser/sparkedresser

Sokker i bomull

2–3 jakker i bomull

2–3 pyjamaser i bomull

1–2 luer i bomull KJØPT

1–2 helsetepper KJØPT

Har også litt klær innkjøpt, men mangler nok noe.

EKSTRAKLÆR OM VINTEREN

2–3 bodyer i ull

2–3 strømpebukser i ull

1–2 bukser og jakker i ull

1 dress i vindtett stoff

Votter uten tommel

Sokker av ull

1–2 luer i ull

Lue i vindtett stoff

Til oss selv i tiden etterpå;

Bind - Kjøpt

Amme-BH

Ammeinnlegg -køpt

Sårsalve til brystvortene - kjøpt (og testet på underamen at jeg ikke er allergisk mot lanolin)

Brystskjold

Brystpumpe

Litt mer på plass, men fortsatt mye som gjenstår... Jeg som skulle ha alt på plass til juli, sånn just in case jeg ikke var i form til mer shopping etterpå, eller at lillegutt skulle slekte på (den eldste) onkelen, har det i så fall travelt de neste par ukene... :ler:

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men badet er ektremt lite ustyrt... bilen også.. ja, også har vi ikke BILEN i seg selv heller da... :ler:

Men det ordner seg nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var egentlig ganske enkelt.

Med en grei steg-for steg-oppskrift, og et søtt stoff, så var det ikke så vanskelig å få den fin. Det mangler noe å lukke den med bak da, jeg har ikke trykkknapper eller borrelås i hus, men det skal jeg ordne i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...