Malama Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #1701 Del Skrevet 30. mai 2008 Tidelig morgen. Frokosten er allerede inntatt. Bare spise opp resten av bananen, og rydde av bordet. Her starter vi tidelig ja. Det er fordi jeg skal ha min mann trygt levert på Flesland til klokka er sju, han skal til Oslo på møte i dag han. Blir vel litt lite KG på meg i helga (annet enn at jeg må jo følge med på jente79, så jeg håper egentlig hun får gutten sin sånn nå før lunsj, da har jeg tid til Kg (ehh, ja, jobbe..?) men så kommer jo mine foreldre, og da blir det litt lite pc-tid da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 30. mai 2008 #1702 Del Skrevet 30. mai 2008 Ha en fin fredag og kose dere sammen med foreldrene dine i helga. Kan tenke meg det blir moro for dem å se deg igjen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 30. mai 2008 #1703 Del Skrevet 30. mai 2008 Håpar du får ei fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 30. mai 2008 #1704 Del Skrevet 30. mai 2008 IKEA har symaskin til 495kr nå tror jeg. Vurderer nesten å kjøpe en for å ha til å legge opp bukser etc. Men vet ikke hvordan kvaliteten på en maskin til den prisen er? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #1705 Del Skrevet 30. mai 2008 (endret) Jeg har konkludert med at dersom jeg først skal ha ei symaskin, så skal jeg ha ei skikkelig ei. Selv om jeg ikke egneltig ser for meg at jeg syr så mye, så er det jo greit å ha ei skikkelig likevel. Kvaliteten på de så billige pleier ikke være noe å hoppe i taket for... Mamma har hatt si maskin i over 30 år, og den fungerer fortsatt utmerket. Har vært på service av og til, men ellers ganske så perfekt, og den har sydd mange mil. Noe inni meg får meg litt til å tvile på at 500 kroner fra ikea varer sånn... Jeg er glad i ikea for mye rart, vi har seng, sovesofa, tv-benk, gardiner, kleskap, stueskap (3 stk), spisebord, bokhyller og mye annet rart derfra. Men... det er grenser... og akkurat symaskin tror jeg at jeg kjøper på en symaskinbutikk... Endret 30. mai 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 30. mai 2008 #1706 Del Skrevet 30. mai 2008 Satt og oppdaterte meg her ganske langt tilbake, og så det du hadde skrevet om kynnere du ikke kjenner.. slik har jeg det også, og jeg har lurt på det samme som deg - kan det være kynnere?? :klø: Jeg får også, som deg, endel kynnere når jeg går. Spesielt i oppoverbakke. Men det er også ofte når jeg sitter på jobb etc at jeg kjenner på magen, og hele magen er fullstendig steinhard. Og det kan jo ikke være babyen som ligger over hele, nei. Så jeg har vel også tenkt at det er kynnere.. Ha en fin helg sammen med foreldrene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #1707 Del Skrevet 30. mai 2008 Det høres ut som det jeg kaller kynnere jeg ikke kjenner ja. Babyen KAN jo ikke være overalt! Han prøver, det virker som om han styrer overalt av og til, men kan kan da ikke gjøre hele magen steinhard, og hans "presspunkter" pleier jeg å kjenne. Og knallhard mage, det er jo det som karakteriserer kynnere, ikke sant? Så da har jeg fastslått at det nok er det. Selv om jeg ikke kjenner dem med mindre jeg tilfeldigvis tar på magen. Dette med kynnere når jeg går har heldigvis roet seg ned. Så lenge jeg ikke går fort/langt/i motbakke da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 30. mai 2008 #1708 Del Skrevet 30. mai 2008 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #1709 Del Skrevet 30. mai 2008 Takk for det. Jeg er igang med den siste innsatsen før mine foreldre kommer nå. Ta siste rest av oppvasken, rydde litt i gangen (der er uhorvelig mange sko...) og denslags. Men jeg unner meg små pauser, for det er måte på hvor shinet jeg orker prøve å få huset, det er som det er, jeg blir sliten. Og jeg forsøker å unngå å provosere ryggen, som småprotesterer litt på enkelte bevegelser. Jeg antar de kommer om en times tid, utfra siste melding om hvor de var, men litt småpjask kan jeg jo få unna. Bære ned støvsugeren og moppen som står her fra vi tok stua i går og sånne ting, så ser det jo litt bedre ut i alle fall. Selv om vi likevel har barnevogn og gass til grillen på stua, og en del rot her og der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 30. mai 2008 Forfatter #1710 Del Skrevet 30. mai 2008 Sånn, da tenker jeg her er så presentabelt som det har planer om å bli, rett og slett. De kommer vel snart, jeg vet ikke helt når, antakelig 15-30 minutter, med mindre de har stoppet siden sist jeg snakka med dem da. Nå slenger jeg meg på sofaen med litt kaldt vann og strikketøyet mitt, og tar livet med ro. For det har jeg fortjent, synes jeg Det skal bli kjekt å se dem igjen. Mamma har jeg ikke sett siden jul. Pappa har jeg jo sett en liten time en gang i vinter, men det er jo kjempekjekt med besøk da. Og om 2,5-3 timer lander forhåpentligvis flyet med min mann (det har en egen evne til å være forsinket det flyet, så vi får nå se. Det er ikke oppgitt forsinkelsestid på det enda i alle fall, det pleier ofte være det allerede når han kommer til flyplassen, men det er jo halvannen time til det skal lette da, så fortsatt en stund igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. mai 2008 #1711 Del Skrevet 30. mai 2008 Kose deg i helga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 31. mai 2008 #1712 Del Skrevet 31. mai 2008 Regner med dere koser dere masse og at tante og onkel er helt i hundre etter å se "lille" jenta med stor mage!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #1713 Del Skrevet 1. juni 2008 Sånn ca ganske nøyaktig det ja. Mamma begynte bare å le når hun kom inn døra og ga meg en klem. "Magen traff meg først!" utbrøt hun. Ja, det er jo den som stikker lengst frem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. juni 2008 #1714 Del Skrevet 1. juni 2008 Søte mammaen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 1. juni 2008 #1715 Del Skrevet 1. juni 2008 Kan tippe det er rart for mammaer spesielt å se "lille" jenta si gravid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #1716 Del Skrevet 2. juni 2008 Det er nok sikkert det ja. Litt rart for mamma, at lillejenta hennes skal bli mamma... Nå er jo ikke magen min spesielt stor, men det er nå faktisk den som stikker lengst frem på kroppen min likevel, så vidt det er... Vi har hatt ei koselig helg, og det var bare såååååå koselig å se vogga på soverommet (vi måtte bare se at det var plass til den. Det var det heldigvis selv om jeg hadde feilberegnet litt på hvor lang den er...) Takket være at mamma skal spise hver 3. time (men hun lar enkelte av de måltidene være et knekkebrød og en frukt da, mens jeg jo er klar for mat og spiser et par brødskiver jeg...) har jeg klart å krabbe opp i vekt også (vel, muligens ikke bare mamma som er grunnen til det da, men vi HAR spist masse i helga. Og mye god grillmat) så nå har jeg i alle fall fått tilbake de kiloene som forsvant så plutselig, og en halvkilo til. Fortsatt under gjennomsnittsutviklingen som sier jeg skulle lagt på meg 10,3 kilo nå, mens jeg har altså gått opp ca 6, men jeg går da i alle fall oppover! Og i dag er jeg 30 fullgåtte uker!!! Tida flyr. I denne uken ble min bror født. Det er rart å tenke på det. Jeg satser på at lillegutt holder seg der inne en studn til ja. Men en ting fant jeg ut (snakka jo litt sånn svangerskap og fødsel med mamma i helga da...) Jeg har sett at hun skrev i babyalbumet mitt at fødselen tok 1,5 time. (1 time og 25 minutter tror jeg der står) Jeg antok det betydde at det hadde tatt lang tidå presse meg ut, at det var utdrivningsfasen (som somregel er over på en time) som tok halvannen time. Men neida. Det tok 1,5 time fra mamma kom til sykehuset, til jeg var kommet ut! Nå hadde hun vel og merke gått hjemme med først kynnere, som så ble til rier, men det er jo slikt alle gjør. Hun gikk nok ikke sånn unaturlig lenge hjemme, tror jeg. Når hun kom til sykehuset ble hun lagt på et rom og fikk beskjed om at hun kunne bare ligge der, det skulle ta mange timer enda, og de hadde et par andre som nok skulle føde før henne. Etter en stund ringte de på noen, og ved en undersøkelse viste det seg altså at, oida, her gikk det fort ja... De to som var "før henne i køen" fikk ikke sine babyer før flere timer etter jeg var født... *note to self* * Det er en halvtime å kjøre til sykehuset. * Jeg har ikke tenkt å kjøre selv, med rier. (og mannen har altså ikke lappen, og blir ikke ferdig med den på 2 måneder heller) * Det er ikke akkurat en taxisentral i umiddelbar nærhet (men det er vel en taxi som "holder til" i Arna da, i tillegg til de som har kjørt tur tid, også er det jo taxier i Åsane da) * IKKE VENT FOR LENGE med å ringe etter en taxi. Greit nok at jeg vurderer å prøve å føde med "naturlig smertelindring", dersom jeg klarer det, ikke mer "dop" enn jeg trenger i alle fall. ("Alt som har en virkning har en mulig bivirkning", og sånn) Men jeg kunne godt tenke meg å komme frem til sykehuset og være der i noen timer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 2. juni 2008 #1717 Del Skrevet 2. juni 2008 Det høres ut som en veldig lur slagplan det. Ikke vente for lenge når raske fødsler har forekommet i nær familie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. juni 2008 #1718 Del Skrevet 2. juni 2008 Gratulerer med 30 uker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #1719 Del Skrevet 2. juni 2008 Update: (Denne er for det meste klippet rett ut fra en liste, og bare helt minimalt revidert enda (mannen var visst ferdig i dusjen) så jeg får revidere etterhvert. Tar mer enn gjerne mot forslag fra dem som måtte ønske å komme med noen...) På soverommet: Vogge - Kommet i hus Sengetøy - Et sett kom sammen med vogga Sengekant - Kom sammen med vogga. Madrass - Kjøpt og tilpasset Overmadrass - kjøpt Dyne - Kjøpt Kosebamse - fått en i alle fall Uro til å henge over senga Tisselaken (beskyttelseslaken til sprinkelseng OG til dobbeltsengen, gjerne også i ukene før fødsel om vannet går om natten...) På badet; Badebalje (med stativ?) Stellebord (eller annen stellemulighet?) Stellematte Vaskekluter Våtservietter Myke håndklær Salver Kremer Oljer Bleier - Har noen i alle fall. Og kjøpt litt flere. Bleiebøtte/wetbag I bilen; Bilstol Vinterpose til bilstolen? Solskjermer Utenom; Vogn KJØPT Elastisk bæresjal - kjøpt. Meitai Lekegrind(?) Vogge/kurv (?) Reiseseng(?) Vinterpose Lammeskinn Krabbeteppe (Hva er dette? Er det denne "trimmatta" vi har?) Ammepute Babycall Brystpumpe Tåteflasker Smokker - Har bare en. Med Brann-logo på. Smekker Klær: FORSLAG TIL HVA BABYEN VIL TRENGE OM SOMMEREN 6–8 langermede bodyer i bomull (eventuelt trøyer og brillebukser) 6–8 kortermede bodyer i bomull (eventuelt trøyer og brillebukser) 3–4 sparkebukser/sparkedresser Sokker i bomull 2–3 jakker i bomull 2–3 pyjamaser i bomull 1–2 luer i bomull KJØPT 1–2 helsetepper KJØPT Har også litt klær innkjøpt, men mangler nok noe. EKSTRAKLÆR OM VINTEREN 2–3 bodyer i ull 2–3 strømpebukser i ull 1–2 bukser og jakker i ull 1 dress i vindtett stoff Votter uten tommel Sokker av ull 1–2 luer i ull Lue i vindtett stoff Til oss selv i tiden etterpå; Bind - Kjøpt Amme-BH Ammeinnlegg -køpt Sårsalve til brystvortene - kjøpt (og testet på underamen at jeg ikke er allergisk mot lanolin) Brystskjold Brystpumpe Hmm... på tide med en shoppingrunde etterhvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. juni 2008 #1720 Del Skrevet 2. juni 2008 Gratulerar så masse med 30 veker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg