Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Jada, alt vel.

Gikk en tur på shopping etter jobb, trodde jeg skulle finne meg et dongriskjørt, og gjerne en sommerkjole. Med plass til ei lita jente med en voksende mage. Men det var ikke lett...

De HADDE etter lang tids leting dongriskjørt (Jeg har alltid et dongriskjørt, bruker det mye på jobb om sommeren, men av naturluge årsaker passer ikke det vanlige skjørtet mitt denne sommeren) Men de hadde det i to størrelser. L og XL. "mammaskjørt" med strikk så en kunne justere midjen, men man kan ikke justere den sååååå mye. Disse er jo laget for dem som er L og XL FØR de blir gravide... og jeg var altså S. Hadde de hatt det i M, så hadde jeg nok kunnet brukt det, for jeg er jo ikke så tynn som jeg engang var (Men tross alt, jeg har ikke gått opp mer enn 4-5 kilo så langt, og det aller meste av det er nok magen, så to størrelser opp er nok for mye, selv med strikk...)

Ikke fant jeg en kjole jeg likte heller. De hadde noen som var av den tettsittende varianten. Plass til mage, for all del, men det så ut som "pynte seg"-kjoler, ikke noe som passet å gå på jobb i og sånn. Og det er nå flere hverdager enn bursdagsfeiringer denne sommeren også, tenker jeg... De hadde et par dongrikjoler også, men så korte at man måtte ha tight under for å gå på jobb, og så bredt utringet at det nok var meninga man skulle ha t-skjorte under (for ingen forventer da vel at gravide går uten bh, eller med en laaav stroppeløs?) Og med to lag på overkroppen og to lag på underkroppen så forsvant mye av poenget med en SOMMERkjole som skulle holde meg kjølig i sommervarmen.

Lettere skuffa ja.

Dessuten trøbla ryggen med meg. Jeg kjente et ømt punkt i korsryggen når jeg gikk fra jobb. Og det ble ikke bedre av at jeg kledde av og på meg inne i det prøverommet sikkert ti ganger på en time, av og på med sko og buske for å gå på jakt etter nye ting å prøve, av og på med kjoler og skjørt som var gjennomsiktige, dårlig passform, rett og slett bare feil på et vis, etc.

(Forresten, hvorfor iall verden lager de skjørt, capribukser og kjoler som er gjennomsiktige, slik at en ser både form og farge på undertøyet?)

En irriterende greie i ryggen, som av og til kjentes ned gjennom høyrefoten, ned til kneet.

Det har heldigvis gitt seg nå tror jeg, men det plaga meg litt etter jeg kom hjem også. Dumme greier, slik skal jeg ikke ha noe av.

Men ellers så har vi det bra. Forsøker å få huset presentabelt, siden mamma og pappa kommer på fredag, sånn omtrent sånn i det jeg kommer hjem fra jobb, så det bør være klart i morgen. Det ordner seg nok. Det hjalp veldig å få ut pappen fra de bokhyllegreiene vi kjøpte tidligere i uka. De ble båre inn på stua, pakket ut og båret opp og ned trappa i stykker etterhvert som mannen monterte, og pappen ble liggende igjen. Papirinnsamlinga oppe i bosshuset er overfull, så vi har tatt det ut i bilen, så kjører vi en tur på sånn innsamlingspunkt og leverer det der. Tar med plastposen med glass fra kjøkkenet også, det blir så bra så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig å være på shopping når det er sånn. Men får håpe du finner noe fint etterhvert :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg nok. Det hjelper absolutt på garderoben min. Men jeg ønsket meg et dongriskjørt! Og uansett hvor mye shullstrikk og knapper der er til å justere livvidden, så er nok et skjørt i large for stort for meg :(

Jaja, jeg får se andre plasser. Men ikke i dag. Jeg fikk nok av shopping i går, det var slitsomt!

Og uansett hva andre sier om at magen min ikke er så stor (bortsett fra en kollega som mener at det er tvillinger inni der da. For om han absolutt må akseptere at UL har rett i at der er en gutt, så må der være tvillinger, for han kan bare ikke se for seg noe annet enn en liten minikopi av meg...) så er det noe med å se den i 3 speil fra ulike vinkler inne i et prøverom, da ser den ikke liten og søt ut i alle fall....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du kan så si...

Sånn egentlig synes jeg magen min er grei jeg altså, synes den er fin jeg, og er stolt av at den vokser, for det er en baby inni der. Men akkurat i prøveromlys med speil på alle kanter, da var det ikke såååå fint, og kjolene satt bare ikke pent på meg uansett hvordan jeg vender og vrir meg inni der....

Menmen, magen vokser da som den skal tenker jeg.

I går kveld når vi kjørte ned for å levere papp og glass på innsamlingspunktet, så fant vi en stoooor, tom parkerinsplass gitt... Derved fikk jeg min debut som ledsager ved øvelseskjøring...

Det gikk så bra så, mannen var flink, og jeg klarte meg tålelig bra jeg også. Ingen hjerteinfarkt, og jeg laga ikke heeelt hull i gulvet på jakt etter bremsepedaler.... (men jeg begynner å skjønne mamma som stadig bremser i gulvet der hun sitter på.... :ler:) Men jeg begynner å skjønne at jeg burde nok lese den teoriboka hans, for sannelig om jeg helt husker alt det der, så når jeg skal forklare hva jeg gjør og hvorfor så går jeg litt i stå... Pappa var nok mye flinkere kjørelærer enn jeg er... Jaja, vi skal vel klare oss, og han skal jo kjøre med en skikkelig kjørelærer også etterhvert da, vil bare ha litt grunntrening på plass først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant et fint dongeriskjørt på H&M her om dagen, med utvidningsmuligheter i siden. Men var kanskje det du også har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok det skjørtet jeg fant ja, men når de ikke hadde det mindre enn L var det ikek vits i å prøve engang, jeg holdt det forran meg og SÅÅÅÅ at det var altfor digert, selv med strikk. (Jeg har bukse fra hm med sånn strikkløsning, og det er genialt det, men den tar den ikke inn ti cm, og det så nesten så mye for stort ut)

Dessverre vet jeg bare om en hm her i byen som har mammaavdeling, derfor har jeg ikke fått sjekket om de kunne ha det på en annen butikk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaggu no herk å handle skjørt. Jeg sliter, og det uten gravidmage. :forvirret: Håper du finner et fint et som passer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har et dongeriskjørt også, som eg gløymte å ha oppi posen, men det er jo enten i L eller XL, så det hjelper lite... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat skjørt er litt vanskelige sånn ja, de faller jo ned... Topper er jo greiere, og litt sånn selebukser og sånn faller ikke ned (jeg fant et seleskjørt på butikken i går da, men det så en anelse snålt ut.... så det lot jeg være...)

Lille meg er av og til litt liten... før i tida hang da ting i det minste i livet/hoftene om jeg strammet det nok inn, men jeg har ikke midje lenger, og hoftene er ikke det punktet hvor jeg går lengst ut, så for å få et skjørt til å henge, så må det nesten passe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøverom er ikke det mest flatterende nei...

Har likt magen min og vært stolt av den hele veien jeg også. Men må innrømme at den har vært litt i veien på slutten.

Men nå er det heldigvis ikke lenge igjen.

Du prøver ikke å bestille skjørtet fra nettet da? Jeg syntes det var innmari greit når jeg ikke fant riktig størrelse i butikken. Er jo bare å sende det tilbake hvis det ikke passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner det ikke i nettbutikken deres, ellers hadde jeg nok gjort det før jeg i det hele tatt gikk i butikken :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde jeg også, men fant ikke noe der. Vurderte å lete opp en katalog, men husker ikke hvor jeg evt har den, så jeg gikk i butikken, uten at det altså hjalp. Får se på det neste uke, tenker jeg.

Ellers har mamma funnet ut at jeg trenger symaskin. For hun kommer hit, antakelig på fly alene, i november, ei ukes tid før dåpen eller sånn for å hjelpe meg, og da skal hun tilpasse bunaden min, og da trenger hun symaskin, men får ikke med seg sin på flyet (tørr ikke sjekke den inn, klarer ikke bære den) så jeg trenger visst en... Ja, jeg har jo tenkt at jeg gjorde det... før eller siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får satse på det :-D

Symaskin er sikkert greit å ha. Ikke det at jeg har det, og veldig sjelden jeg savner det. Men nå driver ikke jeg mye med håndarbeid heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg driver jo ikke med mye håndarbeide jeg heller da, for å si det mildt. Jeg har jo strikket litt i det siste, men det krever ingen symaskin.

Jeg har lekt med tanken på å sy en meitai, men der stopper det jo også. Så, det blir nok ikke en myyyye brukt symaskin tror jeg. Men sikkert greit å ha? Mamma har med sin hver gang hun kommer, og fikser på ett og annet. Vi får se hva løsningen blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner det hver gang jeg må legge opp ei buske eller gardiner... Men ikke så ofte det er en problemstilling gitt...

Hadde sikkert vært moro og sy sin egen meitai :-D

Tror ikke jeg skulle lånt mammas til noe sånt i hvert fall. Mammas er lite brukt de siste årene. Men er av typen rykk og napp maskin... Så går som bare rakkern en stund, så stopper den helt før det er full gass igjen... Lite egnet til pene sømmer med andre ord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner vel å kunne legge opp ei bukse hver gang jeg kjøper ny bukse...

Gardiner har jeg aldri sydd et sting på, men mamma har sydd alle gardinene vi har i huset, så de er tilpasset, derfor trenger de ikke opplegg. (Mamma syr dem tom litt for store, eller med et "legg" som kan tas ned, i tilfelle de skulle krympe når jeg vasker dem (ehh, når blir det tro?) Og det lar seg altså gjøres uten symaskin.

Men jeg har lyst å sy en meitai, jeg skrev jo om det for noen uker siden. Jeg ender vel opp med ei maskin etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...