Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har lest det. Og tror jeg skal klare det. Jeg må bare prøve, for jeg har virkelig ikke prøvd, og ser ikke for meg hvordan det funker, og blir hull. Men jeg antar det skal gå helt fint når jeg prøver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting skal jeg i alle fall si om denne sangen som vant GP... den er "kjent". Jeg tenkte det med en gang jeg hørte den, jeg synes jeg hørte "denne" på radioen for et år eller to siden jeg, en sånn som var spilt masse... ikke pokker om jeg klarer å komme på hvilken sang det er, men den minner meg veldig om en sånn sang som jeg har hørt mange, mange ganger.

Men nå er det natta, tenker jeg. Har halvsovet meg gjennom deler av dette, men nå skal jeg finne senga, og sove skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn. :)

Jeg også så grand prix, men kan ikke ta igjen vinnersangen. Men jeg hører lite på radio, så kanskje det har noe med saken å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste vil sette pris på om du begynner å gi bort hjemmestrikkede plagg i barselgave :jepp:

Jeg synes i hvert fall at det er kjempekoselig med de tingene noen har strikket til lillegutt :-D

Er jo så fine også :-D

Ha en fin søndag, Malama :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting skal jeg i alle fall si om denne sangen som vant GP... den er "kjent". Jeg tenkte det med en gang jeg hørte den, jeg synes jeg hørte "denne" på radioen for et år eller to siden jeg, en sånn som var spilt masse... ikke pokker om jeg klarer å komme på hvilken sang det er, men den minner meg veldig om en sånn sang som jeg har hørt mange, mange ganger.

Cat Stevens "Wild World" kanskje? De har bare senka tempoet på den russiske låta litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noen skrev "unbreak my heart" en plass i går også, og jeg tror muligens det er den jeg tenkte på, men ikke helt sikker.

En kjent sang var det i alle fall, de sanket vel noen stemmer på det, i tillegg til alle utbryterstatene som stemte på dem da, selvsagt.

Jaja. I dag er det søndag, deilig søndag. Nydelig vær. Vi har grillet flintsteik og spist på altanen. Så satt vi der og koste oss etterpå, jeg strikket på bodyen til lillegutt, og det vokser da litt, strikketøyet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi glodd kamp på tv'n ja, og vært mer eller mindre uenig med kommetnatorene og deres fotballfaglige kompetanse... (mannen i alle fall, jeg bare synes de sier dumme ting jeg :ler: )

En fordel med at disse tv-kampene er bortekamper er at da ser vi dem på tv, når de er poå stadion er vi jo der, og da hadde vi ikke vært hjemme på en time enda. Nå har jeg, godt påminnet av mannen, spist kveldsmat, så nå er det bare å ta kveldsrunden her, plukke sammen og rydde inn i oppvaskmaskina etter maten min, og så er det natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er ganske masse rart som blir sagt av kommentatorane til tider, ja.. Hehe. Skuffa over Opdal som glapp inn det målet, men når Brann fekk det "flaksemålet", så var det vel berre rett og rimeleg at Viking også fekk seg eitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tida går fort!

29 fullgåtte uker, og lillegutt vokser stadig. Og bare en ukes tid til han er så gammel som min bror var da han ble født.

Jeg visste at min bror var "stor for alderen" når han kom, det har mamma sagt. (Absolutt en fordel, når man er prematur) men jeg trodde han var tung jeg. Det henger jo fint "på greip" med at mamma hadde svangerskapsdiabetes da hun gikk med ham (det hadde hun forsåvidt da hun gikk med meg også, men da hadde hun også svangerskapsforgiftning, som kan gi noe mindre barn pga at babyen ikke får all den næringen den skal når blodtrykket blirså høyt. Jeg var helt normal jeg, 3450 gram, førdt 11 dager på overtid) Så jeg trodde at han var stor betydde at han var tung. Det var han ikke. Jeg bladde over til neste uke, der står det 35 cm og 1600 gram. Min bror var 1500-og-noe. Men han var 42 cm! Det er 7 cm lenger enn de gjennomsnittelig skal være på den tiden det! Men ikke tyngre, så følgelig absolutt mager da (ikke noe rart pappa fikk gifteringen sin helt opp på overarmen hans, når de fikk ta ham ut av kuvøsa etter en stund)

Det ruller nå i bakhodet mitt dette her... jeg satser på at lillegutt holder seg inni magen mange uker enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går nok så bra så. Du har jo førebels eit heilt sunt og fint svangerskap, så det er jo ingenting som tyder på at du skal føde i løpet av dei nærmaste vekene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antatt antall arbeidsdager til permijsonsstart: 40!

Hallo, det var sannelig ikke lenge! Må sette opp fokus på dette med rutineskriving og sånn, slik at hevm nå enn som skal gjøre jobben min når jeg ikke er her, ikke trenger å ringe meg så mange ganger om dagen for å spørre om hvordan ting funker....

I går når vi hadde spist middag sier mannen "hvor har du Ikea-katalogen?" Jeg hadde nå den rett under bordet jeg (Hadde jo tittet på, og vist ham, litt sånn med stellebord og sånn i helga) Han blar litt, og så sier han at når vaskemaskina er ferdig og klesvasken hengt ut, så drar vi en tur til Åsane, han vil ha noe greier...

Kryptisk... vel, jeg fikk da vite hva han tentke på, og det var jo ingen dum ide.

Så nå har vi fått oss et par sånne expedit-hyller, sånne bokhyller som er opprutet. En med 4/4 ruter (150*150 i størrelse) på soverommet, og en med 2*4 ruter som skal stå på gjesterommet, vi har bare ikke fått ryddet plass og montert den enda. Med noen plastbokser i nien av hullene, skapdør på et par av dem, to små skuffer i et par av dem, og åpne hull som bokhylle i noen av dem.

Rett og slett utvide litt lagringsplass, det trenger vi nemlig. Og merkelig nok, det var plass til den store greia, og LIKEVEL er det plass til vugga. Ja, den er ikke så stor vugga. Men som jeg sier til min kjære, det er sannelig ikke babyen som skal ligge oppi heller. Når madrassa er 80 cm lang, så ser ikke det så tort ut på gulvet mellom bokhylla og nattbordet, men så er jo ikke ungen mer enn 50 cm da, så den har faktsik god plass på en så liten madrass, og det tar litt tid før de har vokst 30 cm...

Lille knøttet i magen, som underholdt oss godt i gårkveld. Aktiv type, som ifølge faren forsøkte å bygge ut for å få litt bedre plass... Han fikk i alle fall magen til å bule skikkelig, og presset mot veggen. Dro en eller annen kroppsdel langs livmorveggen så vi så det som en "bølge" bortover magen min på utsiden. Det er litt snålt å oppleve, men veldig koselig også da. Også kiler det litt av og til, så jeg begynner å le, og hele magen rister... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 40 dager igjen til permisjon :hakeslepp:

Dette går unna. Er nok greit å få mest mulig klart. Deilig å slippe telefoner når permisjonen er i gang. Jeg synes i hvert fall det er godt med en skikkelig pause fra jobb!!!!!!!!

Morsomt med bevegelser :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...