Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir moro å få vugga i hus da :-D

Jeg begynner å få veldig lyst til å reie opp lillegutts seng. Bare for å se den ferdig oppredd :-D

Koselig med utstyr.

god helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det.

I dag skulle jeg SOVE UT, siden jeg var så trøtt etter et par sene kvelder i går. Kom meg i seng i rimelig tid, halv 11 eller noe sånn, men hvem våknet 7 i morges da? (Forresten, våken 4 også, nå var det slutt på evnen til å sove til det nærmet seg morgen før jeg måtte tømme blæra...) Klarte å sove litt til, til nesten halv åtte, men så var det bom slutt. Nesten så det firister å sove middag eller noe, for jeg er trøtt nå jeg. Men jeg har jo ikke spist middag :ler: Og er egnentlig sulten nå, så det er nok på tide med noe mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Det er lov å hvile middag selv om man ikke har spist middag :ler: Tror det har mer med tidspunktet å gjøre ;)

Ha en fin kveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er dumt å sove middag når man er sulten og det egentlig er lurere å spise middag...

Jeg har halvsovet litt på sofaen etter middag, det hjalp.

Og nå har vi kost oss med litt ost og kjeks (ikke noe problem, jeg liker ikke myke oster likevel, så jeg spiser mini babybel jeg, det er en fast ost, så den er vel så vidt jeg vet lovlig.) og jeg koser meg videre med strikking av babybody.

Syntes det var litt rart at den bare skulle strikkes 25 cm fra skrittet til halsen, og bestemte meg for å titte i boka oppskrifta (jeg har oppskrifta i et blad jeg) om de hadde skrevet feil, om det skulle være 35? (for andre, sydde, bodyer jeg målte på var mer i den størrelsen...) Det viste seg at det skulle stå "til arbeidet måler 25 cm ETTER ØKNÌNGEN", de siste to ordene var ikke med i bladet. Totalt lengde på plagget skal bli ca 38 cm det.

Mannen syntes jeg hadde bladd så mye i boka, at jeg burde kjøpe den (jada, jeg hadde tenkt å låne den på biblioteket, men den var utlånt i alle eksemplarer, så jeg tenkte jeg kunne tjutitte i en bokhandler...), så vips, jeg har fått meg ei bok med oppskrifter på babystrikkegreier jeg... Jeg, som egentlig ikke kan strikke. I alle fall ikke kunne det før jeg ble gravid. Da hadde jeg ikke strikket noe som helst siden jeg strikket jakke til dukka til Caos for over 15 år siden... Men dette er ei bok med noen relativt enkle oppskrifter (og noen litt vanskeligere) slik at det er mulig jeg kan klare en sak eller to (eller sette ut på anbud til slektninger, som mannen foreslo. Det er jo begrensa med tid igjen til lillegutt kommer, og muligens ikke like lett å finne tid til å strikke etterpå?)

Men hvem skulle tro at JEG skulle kjøpe ei bok med babystrikk? Og ikke gi den bort som gave... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ost og kjeks :sikle: Det savner jeg...

Men jeg savner mykostene også da... Eller spesielt mykostene og kanskje et godt glass rødvin... :sikle:

Må nok bli ost og kjeks i løpet av sommeren :jepp:

Virkelig blitt bitt av strikkebasillen du. Så morsomt å strikke til lillegutt da :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg spiser ost og kjeks på samme måte nå som før jeg.

Jeg drikker ikke vin, så jeg drikker brus til, og det kan jeg gjøre som gravid også.

Jeg liker ikke mykoster (eller smøreoster for den del) og bruker derfor stort sett dinne babybel-ostene, av og til også litt norvegia, og det kan jo også spises som gravid.

Og salte kjeks, det er også lov.

Så vips, ingenting å savne...

Men ja, strikkebasillen er jeg bitt av. Jeg som trengte dropsdesig sin strikkeskole for å huske hvordan det var man strikket, og egentlig fortsatt trenger den for å legge opp (vel, den første masken. De neste får jeg til) Og nok hadde trengt den litt for dette med å øke maskeantallet også, begynnelsen av den lua jeg strikker bærer preg av det, det ble hull for hver maske jeg øket, fordi jeg gjorde det litt feil... Så der er en liten hullrad på et vis... for jeg hadde jo ikke med pc på legekontoret. Slet veldig med opplegget også, tilslutt ga jeg opp og lot den første være litt juks, og la opp de neste, for det kom en dame og satte seg ved siden av meg, og kommenterte at det var en søt oppskrift, hvor hadde jeg fått den fra? Da "turte" jeg ikke sitte der og ikke få til å legge opp, og det funket jo på den måten også... :ler:

Men det er gøy, det er jo det. Tanken på å få kle min egen lille baby i noe jeg har strikket selv! Og at jeg klarte det store teppet, og ble ferdig med det! Dette går mye saktere da, med pinnestørrelse 3, teppet var på 6, men så hadde teppet 170 masker da, bodyen skal jeg øke opp til 58 masker (kommet til ca 55 nå) og deretter altså strikke i 25 cm, så det er jo mye kortere pinner da, selv om det trengs flere pinner for å få arbeidet en cm lenger, så vokser nok centimetrene likevel raskere enn på teppet. (også litt mer utfordrende, dette strikkers i ribbestrikk, to rett, to vrang, mens teppet var bare rette masker hele tiden) Men jeg koser meg. Det er rett og slett gøy. Det hadde jeg ikke trodd, om meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, blir det samme da... Jeg har ikke spist ost og kjeks siden jeg ble gravid. Nettopp fordi jeg ville savnet MYE av tilbehøret.

Gjør jo ikke så mye om ting ikke er helt perfekt da. Det viktigste er jo at du har laget det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den heter "Myk start - strikk til babyen"

Jeg hadde ikke egentlig tenkt å kjøpe den. Jeg hadde nok med den bodyen, og de oppskriftene jeg har fått på mail om jeg skulle bli ferdig med denne bodyen noen gang. Men, mannen likte ikke at jeg tittet sånn i den (sjekka opp oppskrifta på sokkene som står i bladet også, for der var det også utelatt en del...), og der var jo noen søte ting da, så jeg lot meg overtale. Sikkert kjekt å ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus

Den boka er kjempekjekk å ha! :juhu: Jeg holder på med endel ting inni der - og bodyen som du strikker har mamma laget mange av som hun har gitt til et sykehus i Ukraina og de er sååå godt mottatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal prøve meg på å lage MANGE i første omgang, men klarer jeg en skal jeg være stolt :)

Men der var mange søte ting ja, så det er lett å bli fristet til å ha lyst til mange ting. Vi får se hvor mye jeg rekker, avhengig av hvor lang tid denne bodyen tar...

Mannen er oppmuntrende da, han har nok skjønt det... Jeg holdte opp og sa "har jo vokst litt i dag?" og han svarte "synes den har vokst masse jeg" God oppmuntring ja :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pysepus

En er mer enn nok :) Var bare det at den er god å ha :) Tipper du snart blir ferdig jeg :) Har du laget knapphull i den? Mamma sier den er bedre med knapphull enn trykknapper... men gikk fint med også altså ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slett ikke kommet så langt at det er aktuelt med knapphull, de er på fremstykkene de. Jeg har tenkt å strikke knapphull dersom jeg finner ut av hvordan man gjør det, tror jeg skal klare det, men har aldri laget hull (med vilje) før jeg... Ordner seg vel, men det er ikke akttuelt i dag akkurat... det er et stykke igjen.

Men jeg tror det blir en deilig og god body ja.

Om det ikke er foooooooor krevende å strikke den, så er det jo mulig at jeg kan strikke flere, ved en senere anledning, det kan jo kanskje være en fin barselsgave, i stedet for å gå på butikken og kjøpe noe til de små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Pysepus

Knapphull lager du slik at du strikker to masker sammen og tar et kast - hvis du vil ha små knapper eller feller av to masker og øker de igjen omgangen etter :) Du klarer det :)

Og folk blir alltid kjempeglade for hjemmestrikkede ting når jeg gir det iallfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, altså, poenget mitt er at dette med "kast" er noe jeg aldri har prøvd meg på. Men jeg skal øve litt når jeg kommer så langt, så får jeg nok til noe knapphull tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pysepus
Vel, altså, poenget mitt er at dette med "kast" er noe jeg aldri har prøvd meg på. Men jeg skal øve litt når jeg kommer så langt, så får jeg nok til noe knapphull tenker jeg :)

Du bare slenger tråden over pinnen :) Sånn at du får en ekstra maske med tråden liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...