Malama Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #1621 Del Skrevet 22. mai 2008 Linntc driver "har et liv-lusking"ja... jeg driver nok ofte "jobb-lusking" jeg... pleier ofte å titte innom kg i løpet av arbeidsdagen, men bare i små posjoner, så ofte "henger" jeg i den tråden jeg sist var innom... Strikker nå videre på denne hvite lua i dag jeg. Og skal kjøpe pinner i størrelse 3 så jeg kan strikke body. Helt hva jeg gjør med lua er ikke 100% sikkert, men jeg må snart bestemme meg. Det er nemlig forskjell på gutte og jente-utgaven, og et alternativ er jo å gi den bort, og bare halvparten av babyene i verden er gutter... og en av de aktuelle vet jeg ikke hvilken sort er engang (men jeg synes gutter kan bruke "jentelua" som bare har en avrunnet front, mens guttelua med spiss i panna ikke er så fin til jenter...) Og nå er jeg vel bare 4-5 pinner unna å begynne på panna, så da må jeg bestemme meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 22. mai 2008 #1622 Del Skrevet 22. mai 2008 Tror ikke det har noe å si på den fronten om du har den med eller ikke altså Jeg har strikket mange uten front til gutter og med til jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. mai 2008 #1623 Del Skrevet 22. mai 2008 Så flink du er med strikkinga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #1624 Del Skrevet 22. mai 2008 Strikkefingeren min trenger pause... Den pekefingeren som brukes på spissen... Jeg har jo strikket hele babyteppet, med åpenbart ikke så spisse bambuspinner, i tykkelse 6. Nå strikker jeg babylue på 2,5 og body på 3, spisse metallpinner... Men babylua (med "jentefront", synes den er mest unisex, siden jeg ikke har bestemt meg for om jeg skal beholde den selv eller gi den bort til noen, og i så fall hvem...) er halvferdig strikket faktisk, og jeg er altså igang med bodyen også. Litt snålt å ha to prosjekter på en gang, men litt kjekt å veksle litt også. Lua kommer jo til å bli fort ferdig, sammenligna med bodyen, men det er nå helt naturlig da. Og jeg, som egentlig ikke kan strikke, og ikke har strikket noe særlig på evigheter, strikker altså på to prosjekter etter å ha blitt ferdig med babyteppe, jeg er helt "sjokkert" over meg selv jeg... Så mens fingeren har strikkepause, så blir det litt KG. Egentlig burde jeg rydde litt da, men jeg er alene hjemme og litt lat... (mannen spiser middag sammen med kolleger i kveld, så det er uklart hvor sent det vil bli) Ser på nyheter og følger med på streikenyhetene. Ikke at jeg er tatt ut til streik, men det er altså så godt som alle mine kolleger, så det vil bli merkbart på jobb i morgen dersom det blir streik, så det er jo litt spennende da. Dessuten er det jo også min lønn det gjelder dette her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 22. mai 2008 #1625 Del Skrevet 22. mai 2008 Så flink du er :-D imponert over dere som frisker opp igjen kunnskapene. Her snylter vi på andres kunnskap Spennende om det blir streik da... Får håpe de finner en løsning uten å ty til det... Kan vel bli ganske kaotisk for deg da... Men ganske store forskjeller fra kommune og stat til privat bransje. Får håpe dere får dekket opp litt av gapet i hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. mai 2008 Forfatter #1626 Del Skrevet 22. mai 2008 Ja, litt dekking av lønnsgapet er ikke meg imot. Men noe sier meg at telefonen ikke står stille dersom vi er 5 av de fast ansatte på jobb på min avdeling. I tillegg til at jeg derved ikke kan få avlastning fra mine oppgaver fra sjefen, siden han er i streik, og det dessuten er såpass flytende grenser mellom mine og hans oppgaver på en del områder, at det fort kan bli mye for meg å gjøre. Som om jeg ikke allerede har nok, med min begrensede arbeidstid. Men, da er det faktsik godt at jeg er sykemeldt, for derved har jeg ikke LOV å opparbeide plusstid, så da kan jeg ikke jobbe mer enn jeg skal. Så jeg kan ikke jobbe lange dager. (Blir stressa bare av tanken på å få gjort alt det jeg sikkert må, uten å kunne jobbe ekstra da, men...) En ting jeg oppdaga i dag: Jeg har kynnere uten å merke dem i det hele tatt! Satt på jobb og la utn å tenke på det hånda på magen mens jeg lente meg tilbake og leste gjennom det jeg hadde skrevet og sjekket at det så ut som det stemte. Og hva merket jeg? Magen var knallhard! Jeg hadde ikke merket noe som helst i magen som jeg kan huske, bare merka det når jeg tok på den! Og det amme gjentok seg nå i ettermiddag, jeg la hånda på magen, og oppdaga at den var knallhard. Knallhard mage/livmor, det er jo det som er kynnere, sant? Det er slik den blir når jeg har kynnere ellers i alle fall. Men da merker jeg dem. Greit nok at kynnere ikke skal være vonde, men jeg trodde man MERKET dem, uten at man tilfeldigvis tok på magen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 23. mai 2008 #1627 Del Skrevet 23. mai 2008 Blir gjerne mye på andre under streik ja... Godt du er sykemeldt så ingen kan forvente at du tar i for mye. husk å ikke la deg stresse. Kynnere har jeg veldig liten greie på. Kan ikke si jeg har merket en kynner enda... Så kan godt hende jeg også har sånne man ikke merker. Har jo kjent magen er hard noen ganger. Men nå er det jammen ikke lett å vite om det er lillegutt jeg kjenner eller noe annet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1628 Del Skrevet 23. mai 2008 Jeg har konkludert med: Et hardt punkt: antakelig lillegutt. (der jeg oftest hadde kjent et hardt punkt, fastslo legen at hodet til babyen var, på forrige kontroll) Litt koselig, noen ganger kan jeg kjenne en liten hard sak, som ikkert er en fot eller en arm eller noe, som jeg kan leke litt med... Hele magen hard: antakelig kynner, for han kan da ikke presse ut over alt samtidig.... Greit å være sykemeldt ja, så kan jeg ikke jobbe ekstra. (Å jobbe for mye ekstra fordi det er så mye å gjøre fordi andre streiker er vel på grensen til streikebryteri også....) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 23. mai 2008 #1629 Del Skrevet 23. mai 2008 Ja, din lillegutt har nok foreløpig litt bedre plass enn min har... Her er det ikke harde punkt, det kjennes mer ut som har stikker hele rumpa eller ryggen ut i sida på magen min noen ganger... Men som sagt, aner ikke om jeg har hatt kynnere en gang. Men så lenge de ikke gjør vondt skal det jo være helt greit. Ja, det blir vel sett på som streikebryteri. Er ikke så inne i det der, har aldri vært streik der jeg har jobbet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1630 Del Skrevet 23. mai 2008 Har aldri vært streik en plass jeg har jobbet heller... Håper at det ikke blir det nå heller, men... Hvorfor i all verden forhandler de fortsatt, 11 timer på overtid, dersom avstenden mellom partene er så stor at de ikke ser mulighet for noen løsning? De må vel fortsatt håpe på en løsning, når de ikke har brutt enda? Småskummelt synes jeg, her sitter de og skal bestemme lønna mi, en gjeng mennesker som ikke har sovet på 2 døgn, lettere rusa på koffein for å holde øynene åpne.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 23. mai 2008 #1631 Del Skrevet 23. mai 2008 Kanskje det slår positivt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. mai 2008 #1632 Del Skrevet 23. mai 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1633 Del Skrevet 23. mai 2008 Ja, vi snakka om det i lunsjen, dette er sånn der utholdenhetsprøve... den som sovner først, har tapt. Om arbeidsgiver er den som sovner da, så svarer de sikkert "ja" uansett hva, men om vår organisasjon sover, så er det verre med... Nei, vi får nå se. Når de jobber så lenge på overtid, så må de jo ha håp om å klare noe da, ellers hadde de vel dratt hjem for å sove? ("nei, de har vel overtidslønn", var det en som foreslo, så de forhandler sikkert hele søndagen også før de bryter... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 23. mai 2008 #1634 Del Skrevet 23. mai 2008 Hehe, overtidsløn, ja - garantert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 23. mai 2008 #1635 Del Skrevet 23. mai 2008 Ikke bare overtidsbetalt, men FETT overtidsbetalt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1636 Del Skrevet 23. mai 2008 Men jeg lurer på hva denne riksmeklingsmannen gjør på resten v året jeg... nå på våren mekler han støtt og stadig døgnet rundt. Når alle lønnsoppgjørene er i havn sover han sikkert en uke. Men så da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 23. mai 2008 #1637 Del Skrevet 23. mai 2008 Kanskje han går i vinterdvale Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 23. mai 2008 #1638 Del Skrevet 23. mai 2008 Kanskje han går i vinterdvale Det hørtes lurt ut Stakkar, han ser kjempetrøtt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 23. mai 2008 #1639 Del Skrevet 23. mai 2008 I`m back! :juhu: Og det var forresten artig å lese dagboken din nå, med meninger om riksmeklingsmannen og hva han gjør på! Hvordan går det med lillegutt og formen din? Håper alt er bra hos dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. mai 2008 Forfatter #1640 Del Skrevet 23. mai 2008 Lillegutt har det bra, og så lenge jeg ikke jobber mer enn 70% er formen min også bra. Neste helg kommer mamma og pappa, det blir kjekt, få vugga i hus og sånn. Hun sier den ble fin nå som den er lysegul. Gleder meg. Og jeg, merkelig nok, har blitt rene skjære strikkemennekset... satt på legekontoret og strikket i to timer! Strkket på toget hjem! Har TO strikkeprosjekter på en gang! Men jeg er trøtt. Det har blitt veldig sent i seng et par dager denne uka, så i kveld skal vi legge oss tidelig, og helga skal nytes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg