Linn3c Skrevet 21. mai 2008 #1601 Del Skrevet 21. mai 2008 Så bra at du låg på normalen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1602 Del Skrevet 21. mai 2008 Jepp, en ting mindre å tenke på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2008 #1603 Del Skrevet 21. mai 2008 Så bra at alt var ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1604 Del Skrevet 21. mai 2008 Aktiv drømmeverden. I natt drømte jeg at lillegutten vår var kommet. Han var kommet før termin, for han var kommet nå, og jeg var slett ikke klar. Han var veldig liten, antakelig omtrent på den størrelsen han er nå, han var i alle fall ikke så mye over 30 cm nei, men veldig søt da, og ikke så tynn som han nok er inni magen min, bare veldig kort. Men vi hadde ham hjemme, han var ikke i kuvøse eller noe, han var helt ok, bare altså veldig liten, så det var litt vanskelig å holde ham. På et tidspunkt mista jeg ham i gulvet, han glapp ut av hendene mine rett og slett. Gråt litt, ble så stille, og jeg blåste og titta og sjekka, og han så helt ok ut, selv om jeg hadde tidenes dårligste samvittighet, og våkna med den også, for å ha mistet sønnen min i gulvet!!! Men det jeg styra mest med, det var bleier. Han kom hjem fra sykehuset med papirbleie på, og det var greit nok, og jeg hadde fortsatt å bruke det, for tøybleiene var ikke vasket enda. Men så sto jeg der, papirbleiene var oppbrukt (vi hadde bare hatt et par, uvisst av hvilken grunn) og jeg lurte på hva jeg skulle gjøre, for tøybleiene var ikke vasket! Kunne jeg ta på ham en uvasket bleie? Vel, i første omgang tok jeg lillegutt med i badekaret sammen med meg, og han fant det for godt å bruke badevannet som bleie han... Vel, ute av vannet, og vasket, så tok jeg på ham en uvasket brettebleie, og ei bleiebukse jeg har strikket. Den var akkurat som den er pr i dag; trådene er ikke festet, og den er naturlig nok ikke lanolisert enda. Men det var ikke det største problemet... man kan jo tenke seg, jeg er redd denne bleiebuksa nok er litt for stor til nyfødt. Så, se den for seg på en 30 cm lang baby? Den gikk over ansiktet på ham, stakkar. Han ble helt borte i bleien sin, rett og slett, liten som han var. (Jeg tror det var da jeg glapp ham i gulvet...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 21. mai 2008 #1605 Del Skrevet 21. mai 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 21. mai 2008 #1606 Del Skrevet 21. mai 2008 Bra at alt var i orden!!!!! Hva man kan drømme.... Godt det bare var en drøm :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 21. mai 2008 #1607 Del Skrevet 21. mai 2008 Livlig fantasi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2008 #1608 Del Skrevet 21. mai 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1609 Del Skrevet 21. mai 2008 Dere kan le dere, det var ganske desperat når jeg ikke hadde bleier å ha på lillemann, og ikke hadde lyst å ta på ham en uvasket bleie, man vaske jo ALT man har på babyer, så da ville jeg jo vaske bleiene også ja! Og den ekle, vonde følelsen, av å ha mista ham ned på gulvet, skjønne, lille gutten min! Våkna med to følelser, den ene var samvittigheta for å ha mista ham selvsagt, den andre var tanken om at det var på tide å begynne å vaske bleier og babytøy, så det er klart... Men, jeg vet jo at jeg har god tid da egentlig. OM han mot formodning skulle bli født nå, så blir ham jo på sykehuset lenge nok til at vi rekker å vaske, og om han slik forventet blir inni magen i ca 3 måneder til, så rekker jeg nok å vaske. Har bestemt meg for å vente med å vaske babytøy og bleier til jeg har fått på plass en plass å gjøre av dem når de har blitt rene, en kommode tenker jeg. Planen er å finne ut om vi får plass til en kommode på badet, med stelleplass oppå. Har bare ikke kommet så langt enda. Men, på den postive side: Babyteppet er ferdig! Og jeg er godt igang, over 1/3 på ei lita babylue. Det eneste er, jeg hadde tenkt å strikke blå lue til lillegutt, samme fargen som kanten på teppet. Men jeg var ikke ferdig med heklekanten i morges, og jeg tenkte at om jeg skulle ta glukosebelastning (var jo ikke helt sikker på om det var bare en blodprøve, eller belastning jeg skulle ta) så trengte jeg noe å gjøre på, så jeg tok med det lille hvite nøstet i stedet, resten av selve teppe-nøstet. Og altså oppskrift på lua, og strikkepinner. Jeg ble jo sittende der i to timer, så det var kjekt å ha, og jeg kom godt igang. Bare litt usikker, siden jeg egentlig ville lage denne blå. Og en blå omslagsbody jeg fant oppskrift på i "Gravid"-bladet. (dvs, altså, i bladet er den hvit, men jeg tenkte å strikke den blå) Har så smått begynt på bodyen, men så sto det "bytt til pinnestørrelse 3", og ved nærmere undersøkelse fant jeg ut at jeg nok har 2,5 og 3,5 men altså ikke 3. Noe pinnemål har jeg dessverre heller ikke, men er ganske sikker på at det er 3,5 jeg har (Selvsagt er det akkurat den pinnen jeg mangler posen til da, de andre har jeg...) Så jeg får kjøpe pinnetykkelse 3 i morgen. I mellomtida strikker jeg videre på lua jeg ikke er helt sikker på om jeg har lyst til å lage i denne fargen... Hvor mange tynne, strikkede ull-luer trenger en liten baby sin første vinter? Den er jo ikke på noen måte tykk, strikket i det tynne garnet fra nøstebarn, på pinne 2,5. Det er jo myk merinoull (fra ikke-lemlestede sauer) så den er vel lun, men sånn innmari varm er den vel ikke. Men hvor varm lue trenger han nedi vogna da, f.eks? (Eller inni sjalet evt?) Alt jeg ikke vet... Ikke helt bestemt meg for om jeg skal strikke bodyen i 0-3 eller 3-6 måneder heller. Mannen stemmer for 3-6, for da har jeg bedre tid på meg, og det er et godt argument, for det kommer til å ta meg ganske lang tid, på tynne pinner og med mønster som må følges. Men, får jeg strikket noe som helst etter at babyen er født da? er det noe vits i å ha tre måneder ekstra å gjøre det på, når det er de første tre månedene som mamma? Det er kaldere også, på den tiden, sier han. Det er det jo. Er det mest på vinteren de trenger strikkelde omslagsbodyer i ull, tro? Må vel ha noe utenpå da... bukse i alle fall. Den er langarmet, men bukse må vel gutten ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 21. mai 2008 #1610 Del Skrevet 21. mai 2008 Gratulerer med ferdig teppe! :juhu: Jeg hadde nok strikket bodyen i str. 3-6 mnd. Den kan nok passe en stund før uansett, mens 0-3 fort kan bli for liten! Og når det gjelder luen - skader nok ikke å strikke to stykker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1611 Del Skrevet 21. mai 2008 Heller mot den løsningen ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1612 Del Skrevet 21. mai 2008 Lovet dere jo bilde av teppet, så her kommer det. Babyteppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 21. mai 2008 #1613 Del Skrevet 21. mai 2008 Lovet dere jo bilde av teppet, så her kommer det. Babyteppe Kjeeeeeempefint! :-D Lillegutt kommer til å få det kjempefint inni det teppet der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2008 #1614 Del Skrevet 21. mai 2008 Grattis med ferdig teppe! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #1615 Del Skrevet 21. mai 2008 For øyeblikket er det pappa'n som har det fint inni der. Han låner teppet til lillegutt, og "ser fotball", men synes sannelig han laga sovelyder jeg, har i alle fall lukkede øyne, men svarer når jeg snakker til ham da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2008 #1616 Del Skrevet 21. mai 2008 Søte mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 21. mai 2008 #1617 Del Skrevet 21. mai 2008 Så fint teppe :-D Kjempeflink er du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2008 #1618 Del Skrevet 21. mai 2008 (endret) Nå har jeg sett på teppet, og på at Linn3c har lusket her i "evigheter" , og jeg må si at teppet var kjempefint! Endret 21. mai 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 21. mai 2008 #1619 Del Skrevet 21. mai 2008 Luskar eg? Har berre vore her medan eg har amma, bytta bleie, sett fotballkamp, bada snuppa, bytta ei bleie til og ja... berre slappa av.. Men pleddet vart kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 21. mai 2008 #1620 Del Skrevet 21. mai 2008 En ordentlig "Jeg er litt opptatt og står tilfeldigvis i dagboka til Malama-lusk" ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg