jente 79 Skrevet 18. april 2008 #1301 Del Skrevet 18. april 2008 Vogn er ikke det letteste :-D Her løste det seg veldig greit. Mannen trillet rundt på en i butikken og falt pladask for den. Jeg likte den også, så da var vi enig. Men var faktisk han som var mest bestemt på den vogna :-D Lykke til på kontroll. Hørtes ut som mye toging, men dagen går i hvert fall fort. Får håpe dere får tid til å kikke litt på utstyr også :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1302 Del Skrevet 18. april 2008 Ja, litt mye toging. Men for all del, toget bruker 7 minutter gjennom fjellet (hele togturen er en lang tunnel egentlig) og jeg kjører fra et stopp til det neste stoppet, ingen andre stasjoner. Jeg har månedskort på toget. Det er derved ikke noe stort problem akkurat, jeg bruker lenger tid på å gå fra kontoret til togstasjonen i sentrum, enn togt bruker på å kjøre meg gjennom fjellet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. april 2008 #1303 Del Skrevet 18. april 2008 Greit da, i hvert fall hvis toget har for vane å komme til tida... Det synes jeg ofte er veldig ymse her... Dermed veldig glad for at jeg slipper å bruke tog til jobb egentlig... Hadde jeg ikke vært gravid kunne jeg vel snart funnet fram sykkelen :-D For all del, jeg kan sykle som gravid. Problemet er bare at jeg tror jeg hadde tatt knekken på meg selv hjemover. Er ca 4 km hjemmefra og på jobb. Det meste er bakker. Nedover til jobb, oppover hjem... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1304 Del Skrevet 18. april 2008 Toget vårt har absolutt en tendens til å komme i tide. Det er et lokaltåg som bare kjører mellom disse to stasjonene. Eneste gangene det er forsinka er dersom andre tog er forsinka (bare et spor i tunnelen) eller ved strømstans og sånn. Det skjer ikke ofte, så jeg satser på stabilt tog fem minutter over hel og halv fra sentrum, og ti minutter på hel og halv til sentrum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. april 2008 #1305 Del Skrevet 18. april 2008 Så greit :-D Da går det absolutt an... Her i byen er det en del som pendler til hovedstaden. Tar jo tid hvis alt går etter planen, men er jo stadig noe som ikke går etter planen... Da er jeg veldig glad for å ha kort vei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. april 2008 #1306 Del Skrevet 18. april 2008 Søte, rare mannen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1307 Del Skrevet 18. april 2008 Og så var jeg vel kontrollert. blodtrykket er ok (125/75) og SF-målet er visst ca 20-21 cm, rett over den røde streken, midt i det grønne området. Urinprøven er bra, og alt står bra til. Fikk med meg en brosjyre om amming, og i samråd med jordmora fikk jeg flytta legetimen min to uker frem. Siden det er 6 uker til min opprinnelige legetime, og jeg skal gå til kontroll hver 4. uke nå etter planen, særlig siden min mor hadde alvorlig svangerskapsforgiftning. Derved skal jeg til legen 15. mai. Får en del personer å forholde meg til med disse kontrollene... Jeg visste at legen jeg har gått til siden jeg ble gravid er vikar for min egentlige fastlege. Fastlegen kommer tilbake 1. juni, så da blir det "ny" lege. Jeg har vært hos ham en gang før da, før jeg ble gravid. Og i dag fikk jeg vite at det også kommer ny jordmor fra 1. juni. Hvorfor det vet jeg ikke, men det gjør det altså. Hun har visst lang og god erfaring som jordmor, også fra fødeavdelinga, så det går nok bra. Men altså 2 leger og 2 jordmødre å forholde seg til gjennom svangerskapet. Ikke noe stort problem for meg altså, det går nok bra. Nå får jeg jobbe litt til frem til det er lunsj, og så er det ikke så lenge til det er helg Mannen snakket om at vi kanskje kunne ta frem grillen (jeg sa jo i går at det hadde vært godt med grillmat, men jeg orka ikke hente opp grillen selv) så vi får se hva det blir til... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. april 2008 #1308 Del Skrevet 18. april 2008 Så bra at alt var som det skulle. Men litt kjedelig at det blir bytte av både jordmor og lege da... Grilling hørtes ut som en veldig god idè. Har lyst på grillmat i løpet av helga selv. Er jo endelig vår!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 18. april 2008 #1309 Del Skrevet 18. april 2008 Så bra at alt ser fint ut! :-D Åååå, grillmat høres bare såååå godt ut! Tror vi må grille litt neste gang vi reiser hjem - ikke så lett å grille når man må ut et sted for å gjøre det Ha en kjempefin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. april 2008 #1310 Del Skrevet 18. april 2008 Så bra at alt ser fint ut! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1311 Del Skrevet 18. april 2008 Så bra at alt ser fint ut! :-D Åååå, grillmat høres bare såååå godt ut! Tror vi må grille litt neste gang vi reiser hjem - ikke så lett å grille når man må ut et sted for å gjøre det Ha en kjempefin helg! I know. Der vi bodde før hadde vi ingen uteplass, så det var et av mine krav når vi skulle kjøpe hus. Så nå har vi stooooor og trivelig veranda, som vi kan grille på. så det blir nok grilling, enten i dag eller i løpet av helga, håper jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. april 2008 #1312 Del Skrevet 18. april 2008 Åh! Grille! Det har eg òg lyst til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1313 Del Skrevet 18. april 2008 Åh! Grille! Det har eg òg lyst til! I dag er vel litt kort frist, men om dere ikke har planer på søndag, kanskje dere kan komme en tur? (satser på at været holder seg da, og vi spiser inne om det ikke er spesielt varmt...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1314 Del Skrevet 18. april 2008 Da er grillsesongen innledet. Med 12 varmegrader (i skyggen da, varmere på verandaen i sola) valgte vi å spise inne, utemøblene har ikke kommet ut enda, men vi grilla mat ute. Vi laga enkle grillspyd.. dvs, grillspyd med kjøtt og pølse, så grilla vi grønnsaker i alu-folie i stedet for å ha på spydet, og kutta poteter i småbiter som vi hadde i alu-folie med litt smør og krydder, som også fikk stå på grillen. Jeg er ikke så begeistra for varme grønnsaker av alle slag, jeg foretrekker tomatene mine kalde, men noen litt oppkuttede cherrytomater til for min del, gjorde susen. Det var kjempegodt! Pølsene ble litt svidd, så jeg vurderer å bevege oss enda lenger bort fra typiske grillspyd (som jo også pleier å ha grønnsakene på spydet, men mannen foretrekker å få dem grillet for seg selv, ellers blir de gjene svidd de også, og går bare i stykker på spydet (minimaisen knakk da han prøvde tre den på et spyd, først var tanken nemlig et eget grønnsaksspyd)) Vurderer spyd med ulike kjøttsorter, noen pølsebiter rett på grillen, til de er ferdige, og altså grønnsakene i alu-folie. Da tror jeg ikke retten kan kalles grillspyd lenger men da vil vi få pølser som er varme, ikke svidd, grønnsaker som ikke går i stykker, og kjøtt som likevel er gjennomstekt (hvilket er litt viktig når man er gravid... og mannen er meget påpasselig om at kjøttet jeg skal få er stekt skikkelig, derav at pølsene altså ble litt vel godt stekt) Vi laga jo slett ikke mat av alt han hadde kjøpt inn, her hadde vært mat nok til å ha gjester, så det blir nok mer grilling i nær fremtid ja. Grillmat er deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1315 Del Skrevet 18. april 2008 Men vogntittinga valgte mannen at vi heller skulle ta i morgen (stå opp tidelig og dra til Åsane før trafikken blir for ille kanskje? Jeg er jo våken klokka sju likevel ) Greit nok det, det var for hans del jeg tenkte vi kunne ta det i dag, siden han ikke liker butikker, særlig ikke når der er mange folk inne i dem, og travelt på parkeringsplassene og kø på veiene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. april 2008 Forfatter #1316 Del Skrevet 18. april 2008 Da er det lalletid for meg. Jeg våkner jo tidelig uansett, og mannen har lovet meg vogntittetur i morgen, i tillegg til ordinær handling, og litt rydding og sånn da, siden vi får besøk på søndag. Hmm, kanskje finne frem trappegrinda, men vi får jo bare til grind på trappa ned, og det holder vel ikke helt... *tenke* Vel, jeg skal sove nå først. Jeg er trøtt jeg, så det føles lurt det. Blitt A-menneske, enda mer enn tidligere... Våkner tidelig selv om jeg har fri, og er trøtt på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 18. april 2008 #1317 Del Skrevet 18. april 2008 Det er nok med grind ned, me ser han jo stort sett heile tida. Koss er det på terassen, viss det er varmt nok til å vera der? Er det mulig å detta ned ei trapp der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. april 2008 Forfatter #1318 Del Skrevet 19. april 2008 På terassen finnes ingen trapp, det er absolutt ingen mulighet til å falle ned med mindre han klatrer over kanten, og det gjør han ikke uten at vi oppdager det, så det går nok bra. Om sola er god, så kan det være behagelig å sitte litt ute, men det er jo ingen sterk varme enda, så det er ofte en kjølig trekk lengst ut fra huset. Vi kan jo håpe på fint vær og lite vind Nå skal vi straks dra av sted på seriøst vogntitting! Gleder meg. Vi er slett ikke helt sikre på hva vi vil ha, men finner vel ut av det kanskje... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 19. april 2008 #1319 Del Skrevet 19. april 2008 Har dere funnet ut av noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. april 2008 Forfatter #1320 Del Skrevet 19. april 2008 Vi har kjøpt vogn til babyen!!! Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt meg, men vi er veldig godt fornøyd. Det ble en emmaljunga city cerox 360, og en citybag (hardbag altså så det blir duovogn). Og vi fikk dem med oss hjem. Vogna var på tilbud fordi fargen var fra i fjor. Bagen er da ikke i samme farge, men det gjør da ingenting for de skal jo ikke brukes sammen. Vi er kjempefornøyde og jeg synes det er kjempekjekt å ha kjøpt vogn, det er den første STORE tingen, ellers har vi bare kjøpt litt klær og bleier og sånn. Det blir litt sånn REELT at vi skal få en baby, når vi har ei vogn i gangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg