Malama Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #921 Del Skrevet 5. mars 2008 Et viktig poeng der, hvordan vet man hvilke behov man har? Vel, altså... jeg ANTAR vi skal ut og gå tur. Sikkert på fortauene? Jeg anta vi skal putte den inn i bilen av og til, og noen ganger på togt kanskje, inn til byen, men tviler på at jeg skal jogge med den. Men seriøst, hva vet jeg? Dette er mitt første barn. Jeg må åpenbart legge om vanene, for vi pleier jo ikke gå tur, men det må vi vel begynne med. Vi blir sikkert å kjøre ikke færre ganger pr år på besøk til slekta i alle fall (men forhåpentligvis litt frre begravelser nå!!!) Men hvordan i all verden skal jeg sitte her og vite hvordan hverdagn min blir og hvilke behov jeg vil ha for vogna i permisjonstida f.eks, når jeg da vel aldri har vært i den situasjon før??? Jeg trenger ei babyvogn. Ja. Med hjul. Og bag. Og plass til god pose. Stabil så den ikke velter. Grei å trille. Ikke behov for å løpe mye tror jeg. fin. Men... ehh... det er mange som passer denne beskrivelsen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #922 Del Skrevet 5. mars 2008 Engasjert er hun i hvert fall absolutt! (Utbruddet første gang hun så meg i det som ble brudekjolen min (hun og Caos var med meg på brudekjolejakt) var altså "DET blir en lekker dåpskjole det!!!!" (Hva med å la meg bruke den som brudekjole først, mamma?)) og planer om å sy dåpskjolen har hun hatt siden tidelig i desember (sikkert lenge før også, men da ble det konkretisert, ettersom jeg kunne informere om baby på vei 1. desember) Mamma er engasjert som bare det hun, og gleder seg til å bli mormor. Men det er jo flott det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 #923 Del Skrevet 5. mars 2008 Ja, hjul og bag er en fordel til barnevogner har jeg hørt! Men jeg skjønner godt det er vanskelig altså! Er nok mye lettere for flergangsforeldre å tenke seg ut hva de vil ha, hvilke behov de har osv.. Jeg ble iallefall skremt av at jeg en eller annen gang skal velge ut noe slikt! :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 5. mars 2008 #924 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) :hoho: Måtte flire av moren din :hoho: Hun hadde tydeligvis en helt annen reaksjon enn mamma hadde når jeg prøvde brudekjolen min Dåpskjole ble ikke nevnt ved den anledningen, og brudekjolen skal heller ikke brukes til det. Har et par dåpskjoler i familien, så blir nok til å bruke en av dem... Ellers når det gjelder vogn. Vår går vel an å jogge med, men at den kommer til å brukes til det anser jeg som ganske usannsynlig... Jeg kan godt gå tur, og forestiller meg å tusle rundt på lysløypene i skogen bak her. Men jogging... Jogger jeg ikke nå så begynner jeg nok ikke min joggekarriere med barnevogn for å si det sånn Endret 5. mars 2008 av jente 79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 5. mars 2008 Forfatter #925 Del Skrevet 5. mars 2008 Det finnes forsåvidt et par dåpskjoler i min familie; den jeg (og caos, og de fleste andre av søskenbarna våre) er døpt i, og en som tanta mi sydde til sitt første barne barn, og antakelig sikkert minst en til. I mannens familie vet jeg ikke, han kjenner ikke til noe spesielt ialle fall. Når mamma da har lyst å sy en ny, til dette som blir hennes første barnebarn, og den brukes videre til i alle fall hennes barnebarn, og muligens andre sine, så er jo det en ting hun skal få lov til, tenker jeg. Vognverden og det der finner vi vel ut av tenker jeg... Etterhvert. Nå strikker jeg, på babyteppet, det blir så fiiiiint så. Hadde du noen gang trodd det, Caos, at JEG skulle strikke babyteppe? Det siste strikkeprosjektet jeg hadde var den blå jakka jeg strikka til dukka di for sikkert 15 år siden... den var langt mer avansert enn dette teppet da, med rette og vrange masker og mønster i flere farger, dette er bare rett frem og tilbake i en farge og ingen vrange masker eller noe som helst... Men det er sånn passe avansert for meg. Det er nok leeeeenge til det er ferdig, men det er 5 måneder til babyen er ferdig også, så det går nok greit, det er blitt litt stort da, sikkert ca 20 cm "høyt". Men nå er det lalletid for meg. Malama er trøtt og sliten, og lengter etter senga. Natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 5. mars 2008 #926 Del Skrevet 5. mars 2008 Wow! Du er flink du! Jeg kan IKKE å strikke, samme hvor lyst jeg har.. Kjøpte inn strikkepinner og satt med ned på en internettside som hadde strikke-skole.. Men nei, etter at strikkepinnene ikke ville sammarbeide ble jeg bare sint og gav opp..! Hekle derimot, det er artig, men desverre mange ferre oppskrifter, og 90% av de er ikke noe fin.. Men nå driver jeg å hekler et lyseblått teppe, som voffs skal få inni buret sitt. Det ble mykt og godt, men er gått tom for garn nå, så må kjøpe mer en dag.. Men må si du er flink! Også ekstra kjekt å ha noe som du lager til babyen i ventetiden da! sikkert kjekt å se tilbake på! Natta Caos hopper også til køys! Burde gjort det for lenge siden..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. mars 2008 #927 Del Skrevet 6. mars 2008 God morgon Malama! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #928 Del Skrevet 6. mars 2008 Takk for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. mars 2008 #929 Del Skrevet 6. mars 2008 God morgen, Malama Er flere dåpskjoler i vår familie også tror jeg... Mener det er en i omløp som jeg ble døpt i, sammen med min søster, alle mine søskenbarn+++ Er litt usikker på om den fortsatt finnes, men tror det var min bestmor som ordnet den i sin tid. I tillegg vet jeg at min svigermor kjøpte en dåpskjole når første barnebarnet hennes ble døpt. Så den er forsløpig kun brukt to ganger, og begge gangene til gutter. Så regner med at det blir et av de to alternativene for oss. Men litt usikker på hva vi velger... Har heldigvis god tid!!! Tror ingen har noen planer om å sy noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #930 Del Skrevet 6. mars 2008 Det er jo kjekt å bruke en som brukes på alle barnebarna i en familie f.eks, men denne vesle gutten vår er første barnebarn på begge sider han. Sikkert litt derfor mamma tenkte å lag en ny, pluss at hun elsker sånne ting. Men dette er ikek noe som haster å tenke på enda nei. Lenge til babyen kommer enda. Ikke sååååå lenge til din da, bare 3 måneder jo! Tida flyr! Ikke mer enn ca 2 måneder til Linn3c si lille jente kommer. Og jeg som synes vi "nettopp" fikk vite om det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. mars 2008 #931 Del Skrevet 6. mars 2008 Ja, det er det som blir litt vanskelig... På en måte hadde det vært fint å bruke samme som jeg brukte i sin tid og som da antagelig store deler av mine besteforeldres oldebarn også har brukt. Det vil si hvis denne fortsatt finnes... Men hadde jo vært moro å bruke den samme som våre to nevøer har brukt også... Er første barnebarnet til mine foreldre, så dermed ingen tradisjon sånn... Og hvis søsteren min noen gang får barn så er jeg slett ikke sikker på at de blir døpt... Pluss at hvis hun får barn med nåværende samboer (ikke godt å vite, hun har en tendens til å bytte de ut) så er han katolsk. Vet jammen ikke hva slags tradisjoner de har... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #932 Del Skrevet 6. mars 2008 Livet er fullt av små og store utfordringer å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caos Skrevet 6. mars 2008 #933 Del Skrevet 6. mars 2008 Men du Malama, det er ikke sååå lenge til deres baby kommer ut heller! Tiden flyr jo, og påske kommer og går, så 17 mai og sommer og vips så er babyen deres ute! Koselig å tenke på? Men jada, du skal få tid til å fikse alt som må fikses!! Dåpskjole ordner seg nok, tante kommer til å kose seg med den!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #934 Del Skrevet 6. mars 2008 Ja, tenk på det, når påskeferien er over, da er jeg halvveis i svangerskapet! Og påske er det jo snart! Tida har gått kjempefort sålangt, så jeg må nok bare henge i og strikke teppe, og så må vi igang med å kjøpe små babyplagg, vogn, stelleplass etc. Og ommøblere litt på soverommet og se om vi får plass til vugga pappa laget til meg når jeg ble født ved siden av senga vår... Og helst da samtidig fortsatt skal kunne komme oss inn i kleskapet... Alternativt må vi se oss om etter ei lita babyseng som ikke tar like stor plass... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 6. mars 2008 #935 Del Skrevet 6. mars 2008 Og fortere vil det nok gå. synes tida etter 20 uker har gått utrolig fort. Da merker en liv, magen vokser og det blir på mange måter litt mer virkelig. Gled deg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 6. mars 2008 #936 Del Skrevet 6. mars 2008 Ja, gled deg! Du går mot lysare tider, større mage, og då går tida fortare også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #937 Del Skrevet 6. mars 2008 Gleder meg for hver dag jeg. Og er konsekvent på å strikke frem og tilbake på teppet noen ganger hver dag, så det skal bli ferdig! Jeg får jo så lyst å begynne på små plagg og sånn, litt mer avansert, men jeg skal bli ferdig med dette først, så jeg er sikker på at det blir ferdig, så skal jeg vurdee om jeg skal våge meg på noe mer (eller i alle fall ei lita lue, sånn som det er oppskrift til på det arket med teppet, den tror jeg er nusselig, og dessuten ganske så lett) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #938 Del Skrevet 6. mars 2008 Da er jobben min lyst ut. Vikariat altså (1 år, tilsetting snarest) med helt generelle vendelag for oppgaver da, men det visste jeg, ettersom det er planlagt en vis sånn refordeling av oppgaver uansett, når det kommer to nye personer inn i denne gruppen som består av tre (en vikar for meg, og en ny for en som er vikar, med andre ord bare sjefen igjen, og han skal også ha perm i løpet av dette året....) Det blir spennende å se hva de får til... om de får kvalifiserte søkere, det har jo vært et problem her i det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. mars 2008 #939 Del Skrevet 6. mars 2008 Krysser fingrene for at de får en kvalifisert til jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #940 Del Skrevet 6. mars 2008 Håper det ja, jeg har lite lyst på en hjemmekontoløsning, eller en "jobbe med babyen på ryggen"-variant, ved tertialoppgjør etc... (Selve dag-til-dag og månedsavslutnigner tror jeg garantert de skal finne NOEN som klarer, det er det med "når det oppstår problemer", "når vurderinger må tas" etc, somregel ved tetial og årsoppgjør, at det trengs noen med litt faglig bakgrunn...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg