Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #821 Del Skrevet 28. februar 2008 Politiet har jeg aldri sett behovet for å finne annet enn i sentrum (for å bestille pass) men jeg fatter at dette er Åsane, og min mann vet det nok Han er bedre lokalkjent, og kjenner navnet på veier og sånn han... Snart "vinterferie" Bare en halv dag, men likevel... det er da i alle fall litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. februar 2008 #822 Del Skrevet 28. februar 2008 Kan bestille pass på politistasjonen i Åsane også, men antar at det er enklare når ein jobbar i sentrum og berre ta det der. Om du kjører gamlevegen frå Storsenteret mot Ikea, via dei fargerike husa, er det den første vegen til høgre etter dei nevnet fargerike husa. Og så er det innover den vegen, du ser Simobutikken like etter det første krysset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. februar 2008 #823 Del Skrevet 28. februar 2008 Kose dåke masse med svigerinnene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #824 Del Skrevet 28. februar 2008 Kan helt sikkert bestille pass der også ja, men når vi nå engang måtte gjøre dette midt i arbeidstida var det enklere å gjøre det i sentrum, absolutt Utfra den beskrivelsen finner i alle fall mannen veien (jeg erhåpløs på veier når jeg eri Åsane, men har lært meg veien opp til dere da!) så vi kan nok dra dit en gang. Men denne helga skal vi kose oss med svigerinnene ja, så det blir ikke noe babyshopping da. Men strikke litt på teppet så det vokser, kanskje? Myyye tråd igjen til det er ferdigstrikket... men det er jo kos da. Nå går jeg fra jobb, og tar min halve vinterferiedag. Ha en fin dag, alle om måtte lese dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. februar 2008 #825 Del Skrevet 28. februar 2008 Kose deg med litt vinterferie. Det er deg vel fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 28. februar 2008 #826 Del Skrevet 28. februar 2008 Innom med en torsdags- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2008 #827 Del Skrevet 28. februar 2008 Såpass lite kunnskaper om graviditet og allmenn genetikk altså. *sjokka* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #828 Del Skrevet 29. februar 2008 Vel, de lærte sikkert ikke sånne "skumle" ting som hvordan babyer lages på skolen i hennes generasjon? Hun har ingen barn selv (ei heller noen mann) så det har vel bare ikke vært naturlig for henne å få det med seg kanskje... Huner jo ikke den jeg vil beskrive som den skarpeste kniven i skuffen med den største interessen for å lære seg ting. Men har det sikkert fint med seg selv likevel... Og i dag har jeg skiver med skinke og små tomater til lunsj i dag, for det hadde jeg lyst på etter at vi kjøpte fersk skinke i går. Men da er vel brødskivene min for tynne dag i dag... (Ja, jeg spiser tynne brødskiver. Og i dag ble de litt ekstra tynne fordi jeg "kløna" litt med brødet som var skåret på skrå fra toppen og ned, slik at alle skivene ble enda tynnere enn jeg hadde tenkt meg, men det gjør meg absolutt ikke noe, men sist det skjedde, hade hun en kommentar på det også. Jaja, noe må hun vel ha å tenke på hun også... Fredag. Snart helg. 17 fullgåtte uker. 4 dager til ultralyd. Livet er ikke så ille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 29. februar 2008 #829 Del Skrevet 29. februar 2008 17 uker God helg og gled deg til ultralyden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 29. februar 2008 #830 Del Skrevet 29. februar 2008 Eg trudde du hadde fri i dag også eg, at du var heima med småsvigerinnene.. Men då har eg visst misforstått? Gratulerar med 17 veker! Syns det har gått kjempefort, eg! (Trur det er 11 veker sidan me fekk vita at de var gravide no, og det er så lenge det er igjen for oss, nei forresten, det har jo gått ei veke til her også, så då er det berre TI veker igjen for oss! Men tilbake til poenget; når dei vekene har sust avgarde så fort, så er det jammen ikkje lenge til eg har Putlo i armane!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #831 Del Skrevet 29. februar 2008 Neida, svigerinnene er alene hjemme i dag. Og ja, tida flyr fort av sted, tenk 17 hele uker allerede for meg, og slett ikke lenge igjen til veslesøster kommer ut til dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 29. februar 2008 #832 Del Skrevet 29. februar 2008 Ja, om eg held tempoet til ~Capricorn~, så er det berre 7 veker igjen til Putlo kjem... Oi! Ja, dei er heima åleina, ja. Store jenter dei, gløymte det i farten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #833 Del Skrevet 29. februar 2008 De er 15 og 17 år gamle, og fyller år om et par måneder begge to, så de klarer seg nok noen timer ja Ukene flyr fort, og før du vet ordet av der er du tobarnsmamma! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. mars 2008 #834 Del Skrevet 1. mars 2008 3 dager til ultralyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 1. mars 2008 #835 Del Skrevet 1. mars 2008 Innom og oppdaterer meg litt. Oi, snart UL jo! Og over 17 uker allerede. Tida går! Spennende med ultralyd. Vil dere vite kjønnet? Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #836 Del Skrevet 2. mars 2008 Så går helga mot slutten, og besøket har dradd hjem, og det er bare meg og mannen her. Stille og rolig. Neste uke er det UL på tirsdag, og legen på fredag. På en måte så gleder jeg meg ikke til UL jeg... delvis fordi jeg ikke helt har klart å komme til en konklusjon om dette med å vite kjønn eller ei, og delvis fordi jeg tenker på... hva om de finner noe galt? En jeg kjenner går og venter på "oppfølgings UL" etter at de fant noe som ikke var helt som det skulle på den første. Ei i terminklubben min på et annet forum var på UL før helga og fikk vite at tarmen til babyen er utenfor magen dens. (Ok, det er ikke det verste som kunne skje, ifølge legen er det "om du skulle velge noe galt, så er det dette", de tar keisersnitt noe før termin (Ikke ideelt å bli født med tarmer på utsiden, det tåler de nok ikke så godt nei) og tar et snitt i buken, stapper dem inn, syr igjen, og så er det ingen grunn til å regne med varige men etterpå, visstnok. Men likevel....) Jeg regner med at babyen lever, selv om jeg ikke kjenner livstegn, og jeg regner med at alt er bra med den, det er jo tross alt stort sett det, men jeg tenker nå på det likevel... UL er ikke til for at vi skal få se babyen og kose oss, eller finne ut kjønn, men for å sjekke om ting ser ut som de skal, at organer er på innsiden, hjerne er tilstede, rett antall armer og ben... Jeg gleder meg selvsagt på et vis likevel, å få se at babyen har det bra. Men, egentlig så er det hele litt uvirkelig. Jeg har på en måte utsatt tanken på det, fordi jeg ikke klarer å bestemme meg for dette med å vite kjønn, og uansett hva jeg velger er det feil... Om jeg trumfer gjennom at vi ikke skal vite det, så tvinger jeg min mann til noe han ikke vil. Om jeg "gir meg" og får vite det, sånn som jeg har litt lyst til, så vil jeg kanskje føle at jeg "jusker" og snytes for den delen av opplevelsen som jeg har sett for meg, å ikke få vite det før babyen fødes. Uansett hva vi gjør, blir det med andre ord veldig feil, og dette er en tanke jeg ikke helt klarer ta innover meg, så vi har utsatt det "til senere", men nå er det bare to dager igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. mars 2008 #837 Del Skrevet 2. mars 2008 Skjønner godt du er litt bekymret. Var nok lettere for meg som hadde sett en liten krabat med to armer og bein på ultralyd tidligere. Tenke ikke så mye på alt som kunne være galt. Hadde en familiesvakhet som jeg var spent på, og lettet når det så ut til å være bra. Men hadde ikke vært noen krise om det ikke hadde vært i orden heller... Det går sikkert bra. Angående kjønn er det vanskelig... For meg var det veldig enkelt å gi meg. Var spent på selv. Synes på en måte det er lettere å snakke om lillegutt når jeg vet det er en gutt, og tror ikke det å vite kjønn ødelegger opplevelsen av fødselen på noen som helst måte... Men samtidig så har jeg aldri tenkt så mye på det, eller hatt de store forventningene. Så det blir annerledes. får håpe alt er bra med h*n. Er nok sikkert det, og tenk hvor deilig det er hvis alt er i orden å vite det etterpå... Selv om vi ikke tar UL for moro skyld så er det jo også høyst frivillig. Så stort sett er det vel i orden. Jeg hadde kjent liv før jeg var på UL. Klart det var en lettelse. Men jeg var jo også over 2 uker lenger når jeg var på UL. Tror jeg kjente liv når jeg var omtrent like langt som du er nå. Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #838 Del Skrevet 2. mars 2008 Vi har vel bestemt oss for å få vite kjønn da. Vi snakka om det, og mannen kom til at dette var en umulig sak, så han ville gi seg. Men jeg begynte å tenke litt... han gir seg på det meste når jeg kommer med min mening, men her har han faktsik holdt på sin mening fra første gangen vi snakka om det. Selv om han ikke klarer komme med noe som helst logisk argument for hvorfor det er viktig, egentlig, så ER det åpenbart viktig for ham, ellers hadde han "gitt seg" på dette allerede i desember, i stedet for å utsette avgjøreslen... og siden jeg jo egentlig er litt nysgjerrig, og har vinglet mye frem og tulbake, er det egentlig logisk at jeg derfor skal "gi meg". Det viktigste er nå uansett at alt er bra med den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 2. mars 2008 #839 Del Skrevet 2. mars 2008 Samme prosess som vi var igjennom... Blir nok like spennende uansett :-D Spent på referat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #840 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg skal jo til UL litt tidelig egentlig, så det er ikke så rart at jeg ikke har kjent liv enda. Legen mener jo at jeg er 18+0 i morgen da, og altså 18+1 når jeg er til UL, det er det det står på papirene mine, men jeg har valgt å forholde meg til min termin (utfra EL) frem til jeg får UL-termin, derfor anser jeg meg som å være 17+4 når jeg drar til UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg