Malama Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #801 Del Skrevet 27. februar 2008 Hormonell, jeg? Først overhører jeg noen som snakker om en "voksen kvinne som hadde tatt så mye sjokolade på" og når noen hadde kommentert det hadde hun svart at hun måte jo få kjenne smaken. Noe det hadde vært reagert på.Dette er ikke folk jeg jobber sammen med, men sitter i nærheten av dem. Blandet meg ikke inn i samtalen, men gikk til lunsj. Jeg biter i meg kommentaren til jeg har lukket døra bak meg, men sier da "la nå for pokker folk så spise det de vil!" Jeg lurte litt på hvorfor jeg reagerte så sterkt, men fastslo at jeg er lei av å få kommentarer om hva jeg spiser i lunsjen selv. Når jeg drakk sjokomelk eller kakao var det fastslått at det vr da for søtt til å drikke til mat! Greit, jeg rusler videre ned trappa for å spise lunsj. Setter meg til med maten, som denne uka er husmann knekkebrød, med jordnærsyltetøy på. Og hva er førtekommentar fra denne damen uten sosiale antenner? "Er det ikke for søtt å spise syltetøy hele tiden????" Inni meg brenner det "la meg da for pokker så fpise det jeg vil, og ikke legg deg opp i dette!!!" men jeg svarer pent "neida. Og jeg spiser da ikke syltetøy hele tiden, men nå har jeg ikke lyst på mat, og noe må jeg jo spise" (Etterpå kom jeg på at jeg kunne sjo også svart at forrige uke spiste jeg skinke og tomater, and so what?) Hva pokker har andre med hva folk spiser? Om HUN synes kakao er for søtt til mat, so what? JEG syntes ikke det, midt på vinteren, det var kaldt, jeg drikekr ikke kaffe og te, men hadde lyst på noe varmt. Om HUN synes syltetøy er for søtt, so what? Denne dama har jo også allerede for flere uker siden klådd på magen min. Som, seriøst, slett ikke bar preg av at det var noen baby hun kunne ta på! Babyen er fortsatt så langt nede at det er tarmene mine det klås på. La nå tarmene mine være i fred, og la meg nå spise syltetøy om jeg har lyst på syltetøy. (visste hun forresten at jeg knasket en halv boks med cherrytometer i går? er det også galt kanskje, for... rødt? Eller for sløsete, siden jeg spiste dem uten brød under?) På jobb spiser jeg gjerne det samme i en periode. Fordi jeg kjøper inn pålegg og har på jobb. Da spiser jeg det, til det er tomt, så kjøper jeg noe annet, så spiser jeg det. Bortsett fra syltetøyet da, det holder seg en stund, så etter en ukes tid kjøper jeg sikkert noe annet, som jeg spiser. Men hvorfor skal det være "for søtt" å spise syltetøy? Ikke "for søtt" å spise yoghurt med masser av sukker i, som andre gjør. (eller for ikke å si, ikke "for frekt" å spørre om andre har tenkt å spise opp all paprikaen de har skåret opp og lagt på fatet sitt sammen med rundstykker og ost, fordi hun vil ha...) Hva med "for bittert" å drikke kaffe, eller hva med det søte med å spise vafler med rømme og syltetøy? Eller "for kjedelig" med brunost hver dag (eller for ikke å si hun som har spist makterll i tomat hver dag i et ÅR) Jeg er voksen. Jeg kan vel bestemme selv hva jeg vil ha på matpakken min? Greit at jeg er gravid og ikke skal spise for mye sukker, men så spiser jeg da heller ikke syltetøy hele dagen, bare på knekkebrødene mine til lunsj denne uken. Jeg er på langt nær overvektig, og trenger faktisk åpenbart en del kalorier, siden jeg ikke går opp i vekt selv om magen vokser (spent på om det er noe registrertbart på fredag) Og om så var, at jeg hadde spist loff med sirup på, og drukket kakao til, er det egentlig hennes sak? Egentlig? Hun har jo ved tidligere anledninger kommentert at brødet mitt var for fint (ja, tenk, det var utsogt på butikken da vi kom, vi hadde valget mellom vacuumpakket grovbrød i skiver, eller et loffbrød, og da tok vi loffen, og laget ostesmørbrød, men det ble altså noe av den som matpakke også...) og at jeg er for tynn og må spise mere (jaaaah, men åpenbart ikke hva som helt...) So? Jeg er ikke på en slankekur. Jeg spiser det jeg har lyst på. Jeg varierer fra tid til annen, på jobb går det mye i skinke og tomat, ettersom jeg ikke spiser spekemat for tida. Men av og til er jeg lei v kjøttpålegg, og lei av brød, og da er det godt med knekkebrød med syltetøy på. Tenk. Det er det jeg vil ha, og da spiser jeg det. Så får jeg heller veie opp for det da, med en salat til middagen, og noe relativt fornuftig kjøtt, så får jeg vel de proteinene og vitaminene jeg trenger. Og knekkebrødet ga meg i alle fall masse god fiber. Jeg er sikkert hormonell. Men dette at hun legger seg opp i hva jeg spiser eller har på meg ("er ikke den genseren der litt kort? Det må jo bli kaldt her" (hvorpå hun legger iskalde fingre på den lille hudstripen som kommer til syne akkurat når jeg bøyer meg over bordet... resten av dagen dekket genseren all hud ned til buksa)) eller andre ting. Min kropp. Min mat. Mine klær. Og min baby. (som nei, gjett hva, det er ikke mine gener som avgjør om det blir gutt eller jente, det er fra mannen min. For gjett hva? Nei, jeg er jente jeg, så da har jeg ikke Y-kromosomer, for, ja, faktisk, det er bare menn som har dem!!!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #802 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Så det så (endret fordi det egentlig kom dobbelpost av siste innlegg) Endret 27. februar 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 27. februar 2008 #803 Del Skrevet 27. februar 2008 Å jeg hadde blitt sint!! At det går an å legge seg oppi slike ting! Nei, da har de jammen meg lite å finne på! Folk gjør vel som de vil! Altså, jeg synes det er veldig godt med syltetøy på knekkebrød jeg og min kjære spiser alltid det på knekkebrød hvis han har det - og det har aldri falt meg inn å kommentere det... eller at det i det hele tatt var noe å kommentere! Nei, noen folk kan rett og slett ikke helt "oppføre" seg blant andre folk!! Kos deg med middagen - med eller uten salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #804 Del Skrevet 27. februar 2008 Har knasket resten av cherrytomatene nå... og nå drar jeg hjem og lager middag, med eller uten salat avhengig av hva vi velger å lage... så det så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 27. februar 2008 #805 Del Skrevet 27. februar 2008 Den dama hadde GARANTERT irritert meg noe så grenseløst! Makan til å plante nesa si der den ikke hører hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 27. februar 2008 #806 Del Skrevet 27. februar 2008 Herregur for en oppførsel tror jeg hadde blitt mer enn bare litt irritert... Jeg spiser det jeg vil spise. Og ser ingen grunn til at folk skal klå meg på magern bare fordi jeg er gravid. Det er min mage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 27. februar 2008 #807 Del Skrevet 27. februar 2008 Åååååh, kjenner at det brenn litt inni meg på dine vegne no ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #808 Del Skrevet 27. februar 2008 Lurer på om jeg på pur F skal spise knekkebrød med syltetøy i morgen også, eller om jeg skal spise tomat på skivene mine. Eller bare droppe felleslunsj forresten ja... siden jeg bare skal jobbe til lunsj i morgen, for da kommer mine to tenpringssvigerinner på besøk, så jeg skal ha en halv dag med vinterferie jeg i morgen. Weeee, jeg slipper å spise lunsj sammen med henne, og derved slippe jeg å lure på hva som viser henne mest hvor dum hun er... Jeg liker jo ikke denne kvinnen fra før da, hun har en egen tendens til å *ikke respektere intimsoner, *ikke eie sosiale antenner *legge seg borti alt mulig hun ikke har noe med. Jeg regna med hun skulle klå på magen min etterhvert. Men til tross for at hun har vært mer nærgående enn jeg liker før, hadde det ikke falt meg inn at hun skulle gjøre det i uke 12-13... Jaja, fire knekkebrød ga meg mye fiber. Litt syltetøy på, ga meg litt sukker. Jeg overlever det. OG jeg spiste et kjeks med sjokoladebiter nettopp... det er vel ALTFOR søtt til å spise, eller hva? (Jeg spiste bare ett da, for jeg er på vei i seng...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. februar 2008 #809 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Neeeiii, Malamaaa daaa! Tenke seg til å spise noe så søtt som kjeks med sjokoladebiter. Blir du ikke kvalm av sånt? Makan til kjerring. Tror det hadde tiltet for meg om det var min mage hun hadde klådd på. Jeg hadde hvertfall trukket meg kjapt unne i ren refleks, for jeg hater at andre tramper inn i min intimsone uten at jeg synes det er ok. Endret 28. februar 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #810 Del Skrevet 28. februar 2008 Denne dama har altså klådd på meg før. Det var henne jeg nesten klabba til i refleks da hun stakk de iskalde fingrene sine i sida mi, for å vise at geneseren min var for kort, det viste hud når jeg bøyde meg over bordet... Jeg er KILEN, og var absolutt veldig ikke forberedt på at noen skulle kile meg når jeg piste lunsj på jobb, så det var svært nært at refleksene slo inn... hun ble svært fornærmet da jeg fortalte hvor nær hun var å bli truffet av en refleksbevegelse..... Det var henne som var så begeistret for øredobbene jeg fikk i bursdagsgave av mine foreldre i sommer også. At hun kommenterte dem tre ganger på en dag, og kom ene og alene opp i min etasje om inn på kontoet mitt for å kommentere dem er greit nok, men at hun tok på dem når jeg var helt uforberedt overtrådte også de intimgrensene jeg har for folk jeg ikke liker, de satt jo fast på ørene mine! Så at hun skulle klå på magen overrasker heller ikke. Så lite som hun åpenbart vet om svangerskap trodde hun sikkert at hun kunne kjenne den også. Hun forventet jo at jeg hadde kjent den, at jeg visste hvilket kjønn det var, og at jeg hadde "guttegener" inni meg, i tillegg til jentegenene, ble helt sjokkert når jeg sa at kjønnet kommer fra mannen (husj, hun måtte sikkert tenke på hvordan babyer lages, at en mann er involvert såpass nært, det var nok bedre å tenke at det var meg som skulle ha baby ja, enn at mannen min hadde noe med dette å gjøre... ) Og maten min hat hun altså brydd seg med før. Så hun overrasker meg ikke lenger. Men irriterer meg fortsatt... Jaja.. skal jeg være syndig nok til å innrømme at jeg jeg ikke spiser leverpostei og makrell i tomat til frokost heller da... (Jeg liker ingen av delene...) Jaja... både jeg og babyen min lever nok i beste velgående likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. februar 2008 #811 Del Skrevet 28. februar 2008 Godt at de lever og har det bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #812 Del Skrevet 28. februar 2008 JEG gjør i alle fall beviselig det, pulsen min er fin og sterk i magen fortsatt.... Noe livstegn fra babyen mangler jeg, men regner med den har det bra, og får det den trenger, SELV om jeg spiste syltetøy på knekkebrødene mine, OG et kjeks med sjokoladebiter på kvelden... Syntes egentlig jeg er "flink" når jeg spiser knekkebrød jeg, fullkorn med 15% fiber. Fiber skal jo tarmene mine i alle fall ha godt av nå om dagen... Kombinert med vannflaska jeg alltid har på pulten, burde jo dette være bra for fordøyelsen i alle fall. Og sorry altså, men jeg er ikke så glad i brunost at jeg orker spise det på 3-4 knekkebrød. I mine yngre dager pleide jeg spise det myyye søtere enn en snik med syltetøy, da smurte jeg tykt på med smør, før jeg smurte enda tykkere med sjokade... da koste jeg meg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Veronica Mars Skrevet 28. februar 2008 #813 Del Skrevet 28. februar 2008 Det var henne jeg nesten klabba til i refleks da hun stakk de iskalde fingrene sine i sida mi, for å vise at geneseren min var for kort, det viste hud når jeg bøyde meg over bordet... Jeg er KILEN, og var absolutt veldig ikke forberedt på at noen skulle kile meg når jeg piste lunsj på jobb, så det var svært nært at refleksene slo inn... hun ble svært fornærmet da jeg fortalte hvor nær hun var å bli truffet av en refleksbevegelse..... Hvis folk tar meg i siden hyler jeg høyt og slår uten å ha noen kontroll over meg selv (har vært utrolig flaut i enkelte sosiale sammenhenger ). Du burde faktisk ha klabbet til henne, jeg har ikke sansen for at folk tar seg til rette på den måten, uansett om det faktisk skulle være en baby å klå på der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #814 Del Skrevet 28. februar 2008 (endret) Det var slett ingen baby der til å klå på den gangen, det er over et år siden det, og eneste grunn til t hun tok på meg da, var å vise at jeg hadde en for kort genser. Merkelig dame, rett og slett. Min løsning har siden den dagen vært å så langt jeg kan, unngå å sitte i nærheten av henne i lunsjen. Ettersom hun lenge hadde en tendens til å komme ettter at folk hadde satt seg, og be dem flytte seg et hakk inn for å få sitte der hun ville ble det litt vanskelig av og til, men ved å sette meg i helt andre enden av boret enn hun likte å sitte, løste jeg mye... Endret 28. februar 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #815 Del Skrevet 28. februar 2008 http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528193.html Mannen som satt i den andre bilen er gift med min kusine. Av og til får man seg en støkk over hvor skjørt livet er, og at vi aldri har noen garantier for å få leve til våre barn blir store (de har to små gutter under skolealder). "Vår side" var jo ufattelig heldig, utfra det mamma fortalte meg, så beholdt de ham for observasjon, men fysisk sett er han visst helt fin, ikke engang brukket rma slik de først trodde. Psykisk er nok en annen ting, å se en mann dø mellom hendene på deg uten å kunne gjøre noe, er vel enhver bilførers mareritt. Men familien til de i den andre bilen har det jo mye verre. Vi er lettet over at det gikk bra, fikk oss en støkk over livets finurligheter, men letta. De er i sorg, mistet en mann, kona ligger hardt skadd på sykehuset. Livet er ikke rettferdig, og livet kommer ikke med noen garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 28. februar 2008 #816 Del Skrevet 28. februar 2008 Jeg liker jo ikke denne kvinnen fra før da, hun har en egen tendens til å *ikke respektere intimsoner, *ikke eie sosiale antenner *legge seg borti alt mulig hun ikke har noe med. Synes historien din illustrerte det ganske godt ja... At det går an Så at hun skulle klå på magen overrasker heller ikke. Så lite som hun åpenbart vet om svangerskap trodde hun sikkert at hun kunne kjenne den også. Hun forventet jo at jeg hadde kjent den, at jeg visste hvilket kjønn det var, og at jeg hadde "guttegener" inni meg, i tillegg til jentegenene, ble helt sjokkert når jeg sa at kjønnet kommer fra mannen (husj, hun måtte sikkert tenke på hvordan babyer lages, at en mann er involvert såpass nært, det var nok bedre å tenke at det var meg som skulle ha baby ja, enn at mannen min hadde noe med dette å gjøre... ) Mangler ganske mye grunnleggende kunnskap da ja... Greit at ikke en kan alle detaljer, men de fleste skjønner jo at du sjelden vet kjønnet før du er et stykke på vei... Jeg har måttet flere gangen forklare at når jeg ikke har vært noe særlig kvalm enda så blir jeg sannsynligvis ikke det. Siden det er noe man er i begynnelsen av svangerskapet. Så når jeg er 4/5 måneder på vei så er det ikke for tidlig å være kvalm Men skjønner jo at folk ikke vet sånt. At mannen styrte kjønnet trodde jeg alle visste... http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/27/528193.html Mannen som satt i den andre bilen er gift med min kusine. Av og til får man seg en støkk over hvor skjørt livet er, og at vi aldri har noen garantier for å få leve til våre barn blir store (de har to små gutter under skolealder). "Vår side" var jo ufattelig heldig, utfra det mamma fortalte meg, så beholdt de ham for observasjon, men fysisk sett er han visst helt fin, ikke engang brukket rma slik de først trodde. Psykisk er nok en annen ting, å se en mann dø mellom hendene på deg uten å kunne gjøre noe, er vel enhver bilførers mareritt. Men familien til de i den andre bilen har det jo mye verre. Vi er lettet over at det gikk bra, fikk oss en støkk over livets finurligheter, men letta. De er i sorg, mistet en mann, kona ligger hardt skadd på sykehuset. Livet er ikke rettferdig, og livet kommer ikke med noen garanti. Godt det gikk bra med han. Hadde en bilulykke i vår familie også for noen år siden. Utrolig hvor fort ting kan skje... Det gikk bra med han også, men han var hardt skadet og sliter fortsatt med senskader. Livet kan være veldig urettferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. februar 2008 #817 Del Skrevet 28. februar 2008 Fekk du sms'en min? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #818 Del Skrevet 28. februar 2008 'Lete frem mobilen... 4 uleste sms... Har vært ute av kontoret ei studn, og ikke hørt mobilen på bunnen av veska... *lese* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #819 Del Skrevet 28. februar 2008 Lest. Nå vet ikke jeg hvor den veien er... men vi har allerede sett vogna på den btuikken borte ved togstasjonen... babykos? Er totalt helt komplett i villrede, så å gå på flere butikker er nok lurt, takk for tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. februar 2008 #820 Del Skrevet 28. februar 2008 Veit du kor politistasjonen i Arna og Åsane er? Eller Expert Bonus? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg