Chiquita Skrevet 5. august 2008 #2161 Del Skrevet 5. august 2008 Det nærmer seg med stormskritt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 5. august 2008 #2162 Del Skrevet 5. august 2008 Er det i natt han skal komma då? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2008 #2163 Del Skrevet 5. august 2008 Nei, det er på lørdag, for det har Saeria sagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2164 Del Skrevet 6. august 2008 Ingen action i natt nei, jeg har sovet uten å vekkes av annet enn behov for toalettbesøk, altså ingen smerter. Her skjer det rett og slett ingen ting, men jeg fortsetter nå med mine "siste liten forberedelser", og lista for i dag er: Dusje Spise frokost Handle Starte vaskemaskina Henge opp klesvasken Legge sammen tørr klesvask Generell rydding: -kjøkkenet -stua -badet nede Strikke (ganske masse...) Gjøre klart "siste liten pakkinga" (dvs, liste over hva som skal være med, lett tilgjengelig, og vite hvor alt er) Spise lunsj Hente posten (og evt hente pakke på postkontoret) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 6. august 2008 #2165 Del Skrevet 6. august 2008 *følger med* anbefaler ihvertfall å pakke ned så mye som mulig i bagen, for ting kan skje fortere enn man tror! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2166 Del Skrevet 6. august 2008 Den er så godt som ferdig pakket, det er bare sånne ting som "papirene, lommeboka, kameraet og sånn" som er "opptatt andre steder", samt drikkeflaska mi (og til mannen, som ikke får noe på sykehuset, og kiosken er jo ikke oppe hele døgnet) som står i kjøleskapet. Men mannens ting er ikke pakket i det hele tatt, så det må fikses. (Sånn i tilfelle jeg får ligge på barselsloftet eller familierom) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2167 Del Skrevet 6. august 2008 lista for i dag er: Dusje Spise frokost Handle Starte vaskemaskina Henge opp klesvasken Legge sammen tørr klesvask Generell rydding: -kjøkkenet -stua -badet nede Strikke (ganske masse...) Gjøre klart "siste liten pakkinga" (dvs, liste over hva som skal være med, lett tilgjengelig, og vite hvor alt er) Spise lunsj Hente posten (og evt hente pakke på postkontoret) Har jo begynt på enkelte av de andre punktene også, men fikk ikke den effektive starten på dagen som jeg hadde tenkt meg. NÅR skal jeg lære å sette opp "2 timer i telefonen" sånn rundt klokka ti? Og få hodet mitt til å skjønne at å tro at jeg da skal få tatt oppvasken og vaska badet før klokka er tolv ikke er så innmari troverdig? Ikke når jeg sover til ni, så går i dusjen og så spiser frokost og sjekker rundt på nettet, og vips så ER jo klokka ti... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2008 #2168 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) Det må være klokkegnomen som dytter på viserne, for egentlig er klokka bare halv ni. Det kan nemlig ikke skyldes den vanntette planen din. Endret 6. august 2008 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2169 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg fikk en grei start i dag da, jeg sto opp en time før (fikk bare ikke sove mer) og fikk dusja og spist, oppdatert meg, og dro på butikken og var tilbake her halv 11 (men da hadde jeg ubesvart samtale på telefonen når jeg kom hjem...) Men mannen varslet at han sikkert jobber tik seks, så derved fikk jeg på en måte to-tre timer ekstra i forhold til normalt, så derved kan jeg jo late som om klokka ikke er så mye enda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2170 Del Skrevet 6. august 2008 (endret) lista for i dag er: Dusje Spise frokost Handle Starte vaskemaskina Henge opp klesvasken Legge sammen tørr klesvask Generell rydding: -kjøkkenet -stua -badet nede Strikke (ganske masse...) Gjøre klart "siste liten pakkinga" (dvs, liste over hva som skal være med, lett tilgjengelig, og vite hvor alt er) Spise lunsj Hente posten (og evt hente pakke på postkontoret) Pakken kom i postkassa, så jeg slapp å dra på postkontoret Endret 6. august 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2171 Del Skrevet 6. august 2008 Åpenbart at jeg ikke er vant til å strikke rundt og rundt (vant til frem og tilbake jeg) for jeg presterte å ha "snurr" på strikketøyet etter et par runder... Juksa litt og vridde det tilbake, tror det gikk greit siden jeg så det så tidelig, men så har jeg klart å komme i ulage med antallet masker også, så dette med ribbestrikk ser følgelig noe rart ut, jeg må finne ut hva jeg har gjort galt og fikse det, ellers må jeg bare begynne på nytt... Men jeg hadde ei maske for lite, nå har jeg økt med en, så det SKAL gå opp når jeg kommer rundt pinnen denne gangen da. Lager hullrad nå så det ser litt rart ut her likevel, så det er greit nok at jeg har bomma litt med rett over rett og vrang over vrang her antar jeg, får se på det når jeg har kommet rundt. Om det er helt riv ruskende galt får jeg heller bare begynne på nytt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2172 Del Skrevet 6. august 2008 Jeg fikk da orden på det. Det ser litt feil ut i ribestrikken de øverste par rundene midt bak, og er et lite hull midt forran, men hullet kan jeg greit sy sammen altså, og det midt bak... vel, det ble sånn. Nå trenger pekefingeren min strikkepause, men jeg har fått strikket en god del. Egentlig holde jeg jo på å lage lue, men begynte i stedet på bukse... hmm, spørs om jeg får fokusere på lua i morgen, den har jeg jo faktisk sjangs på å få ferdig... 140 pinner igjen, det er jo litt, men likevel... overkommelig. Buksa blir ikke ferdig denne uka i alle fall, så ideelt sett burde lillegutt holde seg inne i magen frem til termin, minst, så jeg blir ferdig med hele "hentesettet" hans... Men, han er nå velkommen ut før også, egentlig er jo det å å få møte ham viktigere enn hva jeg tar på ham når vi reiser hjem fra sykehuset... Det er jo ikke som om det er mange som ser det likevel... (poenget er egentlig mer at det hadde ært greit å ha det ferdig slik at det kan brukes etterhvert, for det bli nok ikke like lett å få strikket etter fødselen, derfor konsentrerer jeg meg en del om det nå. Innimellom rydding og sånn da. Men huset begynner å se greit ut, det er mest "vedlikeholdsrydding", så en kjapp runde på de mest brukte rommene, kjøkken, stue og badet nede, som også er de rommene besøkende i hovedsak kommer til å se, hver dag, så er det ganske levelig her, tenker jeg. Så derfor kommer lista for de kommende dagene til å se ganske lik ut dagens tenker jeg. Kjapp generell rydding, og en god del strikking. Litt klesvask, og ett og annet sånn her "før fødselen-prosjekt". (Resten av pakkinga, og pakking av mannens saker, er jo ikke utført.... men altså, jeg regner jo med at vi rekker det uansett, for det går jo somregel noe tid fra vondtene begynner, til man reiser til sykehuset. (som et minimum skal vi jo vente på taxi....)) Men nå er det vel på tide å begynne "kveldsforberedelsene". Litt mat i magen, rydde opp på bordet (glasset fra i kveld, restene etter tidligere nevnte kveldsmat, etc) og rusle på badet etterhvert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 6. august 2008 #2173 Del Skrevet 6. august 2008 Oi, her begynner det virkelig å nærme seg nå. Må få deg med på "mine innlegg" så jeg får med meg når det skjer noe Håper alt står bra til og formen er på topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 6. august 2008 Forfatter #2174 Del Skrevet 6. august 2008 Jada, formen er bra den. Det skjer minimalt, men det ER jo enda ei uke til termin da. (Bare satte igang litt sånne utolmodighetsfølelser når mini lurte meg til å tro han hadde tenkt seg ut i går... men det er greit, jeg har nok å gjøre på før han kommer, så jeg har ikke noe hastverk) Mini styrer på i magen, aktiv i dag og har dessverre funnet igjen blæra mi og bruker den som bokseball, etter å ha latt den være i fred ei stund (utfra bøkene skulle visst hodet presse på den på denne tiden, men det plager meg ikke mer enn normalt (muligens fordi han har lagt langt nede i bekkenet lenge?) men når han bokser på den blir det akkutt ubehagelig...) Men jeg har det jo flott. Tenk, jeg er høygravid, og har egentlig ingen plager jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2008 #2175 Del Skrevet 6. august 2008 Er ikke verst bare det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. august 2008 Forfatter #2176 Del Skrevet 7. august 2008 (endret) Slett ikke verst bare det nei. Og se, så har jeg stått opp "tidlig" i dag også. Jeg får ikke sove igjen etter at mannen har gått, og som han sier: PRØV å sovne, men klarer du det ikke er det ikke krise, da er du ikke trøtt nok. Og er jeg ikke trøtt nok, så TRENGER jeg det jo ikke... Hovedmålsetninga i dag er å strikke. Men jeg skal rydde litt også, OG legger inn i planen min at det går bort et par timer med skavling med mamma (tiden går innmari fort når man skravler...) Men altså, lista for i dag: Starte vaskemaskina Dusje Spise frokost Nettoppdatering (inkl jobbmail) Strikke (minst 15 riller (=30 pinner) på lua, og 5 cm på buksa, er målet!) Generell rydding: -Kjøkkenet -Stua -badet Henge opp klesvasken Legge sammen tørr klesvask Håndvask av penstrømpebukser Spise lunsj Hente posten Endret 7. august 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. august 2008 Forfatter #2177 Del Skrevet 7. august 2008 Jeg har da kommet 6 riller ivei på lua i alle fall. Da trenger pekefingeren min litt strikkepause igjen (Jeg strikker litt stramt, særlig den lua, buksa strikker jeg løsere, det er noe med at den er ribbestrikket mens lua er rettstrikket (rillestrikk, altå bare rette masker frem og tilbake), når jeg strikker rett og vrang om hverandre så blir det litt løsere...) Noen dreven strikker er jeg ikke, men jeg prøver da! Og får da til litt, jeg har siden jeg ble gravid strikket 3 ull"truser" (til bleiebruk) hvorav en er gitt bort. Jeg har også strikket det store, deilige teppet til lillegutt, og omslagsbody til ham. Og ei sånn lue som jeg holder på med, som er gitt bort. For meg som vel ikke har strikket siden jeg laga ei dukkejakke til Caos for rundt 15 år siden, er jo ikke det så ille! Nå ble det stille i kjelleren, det spørs om ikke det betyr at vaskemaskina er klar til å henges opp... Jeg får rusle ned og ta en titt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 7. august 2008 #2178 Del Skrevet 7. august 2008 Så flink du er i dag (òg) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. august 2008 Forfatter #2179 Del Skrevet 7. august 2008 Nåja, det avhenger jo av hvor mye på lista jeg gjennomfører... Finner ikke målebåndet, men har nok strikka en god cm på buksa tenker jeg, mens jeg skravla i telefon med mamma Men altså, lista for i dag: Starte vaskemaskina Dusje Spise frokost Nettoppdatering (inkl jobbmail) Strikke (minst 15 riller (=30 pinner) på lua, og 5 cm på buksa, er målet!) Generell rydding: -Kjøkkenet -Stua -badet Henge opp klesvasken Legge sammen tørr klesvask Håndvask av penstrømpebukser Spise lunsj Hente posten Egentlig kan jeg på et vis stryke det med å legge sammen også. Hadde ikke mye tørr klesvask da, bre to gensre og ei t-skjorte. T-skjorta er lagt på plass, men gensrene var faktsik ikke tørre de... så derved er de ikke lagt sammen, men jeg har jo lagt sammen det som var tørt Nå lager jeg meg lunsj, så får jeg ta en runde med "generell rydding" her og der, og litt strikking innimellom (fint for å sette seg ned og hvile litt, jeg merker at jeg blir fort sliten, og kjenner det i magen, får rett og slett kynnere av det, så det er godt å hvile litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 7. august 2008 Forfatter #2180 Del Skrevet 7. august 2008 Dette strikkekvarteret (setter meg ned og strikker i et kvarter, sånn for å ha et mål på ting) ga meg ikke like mye resultat som sist nei... rett og slett fordi: Jeg hadde strikket et par pinner, så merker jeg i øyekroken at pc'n, som sto litt på skrå, begynner å slik... jeg strekkermeg kjapt ut og redder den.... men trekker da ut pinnen... og bruker resten av kvarteret og vel så det på å plukke opp igjen maskene... og nå må jeg nok kontrolltelle for å være sikker på hvor langt jeg er kommet også, for jeg måtte rekke opp en pinne i tillegg til den halve pinnen jeg var kommet, for å finne nok hele masker etterhverandre til at det var mulig å plukke det opp... Kjipt! Jaja... skal nok bli lue på et vis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg