Saeria Skrevet 3. august 2008 #2121 Del Skrevet 3. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 3. august 2008 Forfatter #2122 Del Skrevet 3. august 2008 Takk, takk, alle sammen Dette er en noe annerledes brusdag enn jeg er vant med, med bare meg og min mann tilstede, litt... tomt. Men det er helt greit, jeg skjønner at folk heller kommer på besøk for å se den nyfødte babyen om noen uker, enn å se meg, 29 år gammel og ikke spesielt spennende... Vi har hatt en rolig morgen, jeg fikk pakke og i lå på senga og skrvla, så laga vi frokost, og så har jeg skravla masse i telefonen med mamma etterpå. Og nå styrer mannen på kjøkkenet og lager creme brule (etter improvisasjon... han har sett på en basisoppskrift da, men gjør ting litt annerledes...litt kanel oppi mente han ville være godt...) som vi skal kose oss med senere i dag. Vi skal lage god middag (Biffstrimler (i strimler blir jo biff gjennomstekt uten å bli tørr... en god biff er ikke helt det samme nå som jeg må spise gjennomstekt kjøtt...) som sikkert blir med ris og kanskje peppersaus? Evt noe salat. Eller stekte poteter? Vi får se.) og kooooose oss. Kanskje overtale mannen til å se en "jentefilm" i kveld? Rolig bursdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 3. august 2008 #2123 Del Skrevet 3. august 2008 Kose deg uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 3. august 2008 #2124 Del Skrevet 3. august 2008 Planen var å ringa deg, men med to grinete unger som var vanskelege å legga, var det lettare tenkt enn gjort. For å vera ærleg, sovna eg då eg skulle vogge E i søvn, og då eg vakna igjen, var det for seint... Men uansett, håpar eg at du fekk ein superduper bursdag og kosa deg masse, på den siste bursdagen før du blir mamma (og bursdagen gjerne ikkje betyr like masse for deg lengre... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 4. august 2008 #2125 Del Skrevet 4. august 2008 Gratulerer så masse med dagen som var! :blåse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2126 Del Skrevet 4. august 2008 Oppdatert tippeliste: 1. august: Trulselinemor (4. august: Linn3c) 7. august: Fakse og Caos 9. eller 15. august: Saeria 10. august: monja 2. eller 14. august: Pysepus 17. eller 25. august: Linn3c ombestemmer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2127 Del Skrevet 4. august 2008 39 uker. Nå er det ikke lenge igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2128 Del Skrevet 4. august 2008 Så var det dagens arbeidsliste da: Starte vaskemaskikna Dusje Spise frokost Oppdatering på pc Henge opp klesvasken Starte maskina igjen. Tømme kjøleskapet for gammel mat Fryse inn kjøttet jeg kjøpte på lørdag Lage meny for uka Lage handleliste Handle inn mat til uka (og frysefolie) Strikke ferdig bodyen Legge sammen/bort tørt tøy Hente posten Spise lunsj Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2129 Del Skrevet 4. august 2008 Planen var å ringa deg, men med to grinete unger som var vanskelege å legga, var det lettare tenkt enn gjort. For å vera ærleg, sovna eg då eg skulle vogge E i søvn, og då eg vakna igjen, var det for seint... Det er tanken som teller, vet du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2130 Del Skrevet 4. august 2008 Så var det dagens arbeidsliste da: Starte vaskemaskikna Dusje Spise frokost Oppdatering på pc Henge opp klesvasken Starte maskina igjen. Tømme kjøleskapet for gammel mat Fryse inn kjøttet jeg kjøpte på lørdag Lage meny for uka Lage handleliste Handle inn mat til uka (og frysefolie) Strikke ferdig bodyen Legge sammen/bort tørt tøy Hente posten Spise lunsj (Frysefolie hadde vi visst kjøpt) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 4. august 2008 #2131 Del Skrevet 4. august 2008 Får man faktisk kjøpt frysefolie fortsatt? Sånn aleminiumsfolie med blå plast på ene sida? Har sett etter det i butikkene, men ikke funnet. Men kanskje det egentlig bare er nærbutikken min som ikke har det i utvalget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2132 Del Skrevet 4. august 2008 Man får åpenbart kjøpt et ja, for jeg har en tom pakke, og en full i skuffa mi... (skal kaste den tomme ja!) Men, første butikken jeg så i da den var tom, hadde ikke i utvalget. (Derfor trodde jeg ikke at jeg hadde, men vi har visst handla et annet sted også, for jeg har en uåpnet pakke i skuffa) Så se på en annen butikk du, for det finnes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2133 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Så var det dagens arbeidsliste da: Starte vaskemaskikna Dusje Spise frokost Oppdatering på pc Henge opp klesvasken Starte maskina igjen. Tømme kjøleskapet for gammel mat Fryse inn kjøttet jeg kjøpte på lørdag Henge opp klesvasken (Hadde glemt dette punktet, men andre vask må jo også henges opp) Lage meny for uka Lage handleliste Handle inn mat til uka (og frysefolie) Strikke ferdig bodyen Legge sammen/bort tørt tøy Hente posten Spise lunsj (Frysefolie hadde vi visst kjøpt) Endret 4. august 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. august 2008 #2134 Del Skrevet 4. august 2008 39! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. august 2008 #2135 Del Skrevet 4. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2136 Del Skrevet 4. august 2008 (endret) Så var det dagens arbeidsliste da: Starte vaskemaskikna Dusje Spise frokost Oppdatering på pc Henge opp klesvasken Starte maskina igjen. Tømme kjøleskapet for gammel mat Fryse inn kjøttet jeg kjøpte på lørdag Henge opp klesvasken (Hadde glemt dette punktet, men andre vask må jo også henges opp) Lage meny for uka Lage handleliste Handle inn mat til uka (og frysefolie) Strikke ferdig bodyen Legge sammen/bort tørt tøy Hente posten Spise lunsj (Frysefolie hadde vi visst kjøpt) Ikke mer enn 3-4 cm igjen på den siste arma på bodyen nå, frister mer å strikke ferdig det enn å legge sammen tøy egentlig... Meny for uka er i mål, dvs et forslag. Men jeg får meg ikke helt til å handle inn alle greiene for middagene mot slutten av uka, sånn i tilfelle... Basisvarer er greit, men jeg får heller ta en hndletur til i løpet av uka for detaljer for slutten av uka. Just in case. Mannen dro tiiidelig på jobb i dag (6:43-toget) så hn kommer hjem nå på 15:05, så jeg skal dra om et kvarters tid for å hente ham, og handlelista ble så koooort (vi har jo faktisk en del mat i huset som jeg basrte menyen de første dagene på) så handleturen tar vi på vei opp igjen. Derved ser det ut til at dagens liste kan bli gjennomført, det er ikke myyye tøy å legge sammen (fordi det er ikke mye som er tørt enda) ogå altså ikke mye igjen å strikke heller. Så har jeg jo sånnsett mer jeg småpusler med utover kvelden da evt, for resten av dagens klesvask blir sikkert tørr, og det er jo mer smårydding å gjøre og sånn da... (og mamma mener jeg og mannen er to merkelige personer, som FORTSATT har barnevogna på stua... Men altså, seriøst, jeg aner ikke hvor vi skal gjøre av den... jeg ANER IKKE. Sportsvogndelen skal vi sette vekk da, det kunne vi gjort for lenge siden (men stolen den står i ville være like opptatt likevel, for oppi sportsvogna er den store hundebamsen lillegutt fikk av min bror... og den kan vi jo ikke stue vekk...) men selve vogna som skal brukes... jeg ser jo for meg at i ksal bruke baggen som dag-soveplass i begynnelsen, men om han sover på fremsida av huset, eller på verandaen, eller om vi tar baggen inn i stua, avhenger vel av været og solforholdene og sånn (jeg vet jo ikke når på døgnet han skal sove ute (for, ehh, jeg aner ikke hvor mye han skal sove ute heller...) og derved vet jeg ikke hvor det da er skygge...) og hva vi faktsik skal gjøre med vogna har vi ikke helt funnet ut av vi.... så derfor står den borti et hjørne av stua der den ikke er i veien for oss. Men mamma synes visst dette er rart, vi burde visst ha rydda den vekk for lenge siden...) Endret 4. august 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 4. august 2008 #2137 Del Skrevet 4. august 2008 Me har også vogna i stova Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 4. august 2008 #2138 Del Skrevet 4. august 2008 Gratulerer med dagen i går 39 uker!!! Ha en fin dag :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 4. august 2008 Forfatter #2139 Del Skrevet 4. august 2008 Så var det dagens arbeidsliste da: Starte vaskemaskikna Dusje Spise frokost Oppdatering på pc Henge opp klesvasken Starte maskina igjen. Tømme kjøleskapet for gammel mat Fryse inn kjøttet jeg kjøpte på lørdag Henge opp klesvasken (Hadde glemt dette punktet, men andre vask må jo også henges opp) Lage meny for uka Lage handleliste Handle inn mat til uka (og frysefolie) Strikke ferdig bodyen Legge sammen/bort tørt tøy Hente posten Spise lunsj (Frysefolie hadde vi visst kjøpt) Bodyen er FERDIG! Montert og med knapper på, klar til bruk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 4. august 2008 #2140 Del Skrevet 4. august 2008 Skal si du får mye gjort, og grattis med ferdig body! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg