jente 79 Skrevet 18. februar 2008 #701 Del Skrevet 18. februar 2008 Vanene blir nok endret når dere har en liten en som våkner tidlig Mannen din må vel uansett lære seg å kjøre. Blir litt styrete om du må ha med ungen hver morgen for å kjøre han til toget når du har permisjon... Det ordner seg nok. Så lenge jobben er fleksibel så tror jeg man kan få til det meste... Prioriteringene blir bare litt annerledes... Får satse på at det ikke er bekkenet... Men fortsetter det er det kanskje greit å få det sjekket... Greit å ikke la det gå for langt i hvert fall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #702 Del Skrevet 19. februar 2008 Hva nå enn det var, så ga det seg, og i dag merker jeg ikke noe til det. Kanskje kroppen som syntes jeg styra litt mye? Prioriteringene blir nok litt annerledes ja, og før eller siden må mannen lære seg å kjøre, men han kan ta bussen eller gå, slik at jeg slipper pakke ungen ut i bilen for å kjøre ham til stasjonen. (Det blir ikke aktuelt på daglig basis nei, det blir for mye styr) Joda, før eller siden skal han lære seg å kjøre, men om han tar bilen på morgenen... så har jo ikke jeg noen bil. Med mindre vi kjøper ny bil, og beholder denne vi har nå i tillegg da. Vi har egentlig ikke parkeringsplass til mer enn en bil, i garasjen, men det er jo mulig at en kan stå utenfor, slik min bror parkerte i går. Det er ikke til hinder for andre i tunet det. Mye å tenke på. Vesla vår får brunt Nøstebarn-teppe av mormor. Knerten har natur-kvitt. Men mormor finn ikkje att opskrifta... Nokon som har den liggande og kan skrive ned maskene og sånn til meg....? Ikke enda, men mannen nevte at vi kunne ta en babyshoppetur på lørdag, og dra innom nøstebarn så jeg får den oppskrifta og garn, og tykke/lange nok pinner (Jeg er jo helt fersk i strikkeverden, så jeg kjøper tstort sett nye strikkepinner til hver ting jeg kal strikke, for jeg har ikke et utvalg av strikkepinner i alle tykkelser og lengder jeg, slik de som har strikket i mange år har) så antakelig har jeg den på lørdag, om det er tidsnok... Om ikke noen andre som er innom her har den før da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 19. februar 2008 #703 Del Skrevet 19. februar 2008 Vesla vår får brunt Nøstebarn-teppe av mormor. Knerten har natur-kvitt. Men mormor finn ikkje att opskrifta... Nokon som har den liggande og kan skrive ned maskene og sånn til meg....? Jeg kan sende den på PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #704 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvem hadde noen gang trodd at MIN dagbok skulle fungere som formidler av strikkeoppskrifter? Jeg som inntil testen lyste mot meg at jeg venter en baby hadde 3 strikkeprosjekter bak meg. Noe som skulle bli et skjerf da mamma lærte meg å strikke, det ble istedet trekk til en kleshenger, lenger ble det aldri... En bamse vi strikket på skolen (strikket sikekrt ca 10*30 cm, brettet dobbelt og sydde i sidene, stappet med vatt og sydde igjen enden, knyttet en tau rundt som delte den irkopp og hode, og pyntet) Og ei dukkejakke, mitt stolthetsprosjekt, strikket med rett og vrang og mønster med flere farger! Denne var en gave til min kusine for sikkert snart 15 år siden. (Den kusina mi som var forloveren min i bryllupet vårt.) Og nå har jeg to halvferdige bleiebukser. Nesten ferdige, det gjenstår å feste tråder og sånn, pluss at jeg ikke er enig med meg selv om jeg skal strikke ben på eller ei, og ikke fornøyd med sømmen i skrittet på den ene, må ta oppigjen tror jeg, og prøve igjen. Og så skal jeg ta fatt på et digert teppe??? Og har fått tilsendt oppskrifter på små plagg. Jeg som fortsatt ikke egentlig kan strikke, og nok ikke har fått til dette med strikkefasthet, (innbiller meg at om jeg bruker rett tråd og pinne, så skal det bli rett, men jeg vet jo egentlig at man skal strikke en prøvelapp for å se hvor stort det man strikker blir, eller noe sånn? Det har jeg bare aldri gjort) For å si det sånn, jeg tror ikke de to bleiebuksene i størrelse nyfødt passer på en nyfødt, men vi får nå se. Det skal nå bleie inni også, men likevel... synes de ser store ut. Merkelig nok, jeg som egentlig ikke kan strikke, har jo LYST å strikke... og skal ta fatt på et digert teppe. I den teori at det er jo bare frem og tilbake, og således mye lettere enn å strikke små klær... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. februar 2008 #705 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg begynte på det der babyteppet når minstemann var 2-3 mnd. Tror det nå er ca 10 cm "høyt". Jeg er elendig på å strikke, men hadde jo så store planer. Jaja. Det får bli en gave til kommende barnebarn - eller oldebarn ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #706 Del Skrevet 19. februar 2008 Hehe, det er derfor jeg har sagt til mannen at jeg trenger tråd og oppskrift NÅ, så jeg får begynt. (Innbiller meg det er lettere å finne tid til det der før det kommer ut en baby om jeg bruker tiden på...) Jeg kommer til å trenge noen måneder for å komme i mål, derfor må jeg begynne nå, det er jo faktsik under et halvt år til babyen kommer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. februar 2008 #707 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg sliter med nakken i tillegg da, så det blir dårlig med strikking i vonde perioder. Men det går da sakte men sikkert hos meg også. Har litt lyst til å spørre om mamma kan overta, men det blir jo et "nederlag" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #708 Del Skrevet 19. februar 2008 Det er litt holdningen jeg har til et broderi jeg har hatt liggende i noen år.... Jeg kommer nemlig fra et hjem hvor man broderer, ikke strikker. Derfor har jeg langt flere broderitimer bak meg, enn strikketimer. Og jeg kjøpte et broderi da jeg flyttet til Bergen, det måtte jeg jo ha, til alle de lange kveldene og sånn.... Så fikk jeg internett på hybelen... og vips så var det ikke noen lange kvelder... (eller, jo, for all del, SENE kvelder, men ikke tid til å brodere...) Så et har ikke gått så fort fremover med det... mamma har tilbydt seg å overta det, og sier at jeg burde begynne på noe mindre og mer oppløftende, dette er et ganske stort bilde med mye detaljer. Men, det er jo nederlag om hun gjør det ferdig, så jeg SKAL klare selv, om det så bli ferdig til 70-årsdagen min... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #709 Del Skrevet 19. februar 2008 Absurd? Jeg? Her sitter jeg, og skal lage årsoppgjør, men hva gjør jeg? Surfer på kommunens nettsider om barnehager, og vurderer hvilke vi skal søke.... Og presterer å stresse med at "jammen, søknadsfrist 1. mars rekker vi jo ikke når babyen ikke kommer før i august", helt til jeg kommer på at dette var for hovedopptaket i 2008, og vårt barn skal da ikke i barnehage før ved barnehagestart høsten 2009! (tidligst!) Jadda, hodet under armen, og armen i bind, og slett ikke fokusert på jobb nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. februar 2008 #710 Del Skrevet 19. februar 2008 *ler* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #711 Del Skrevet 19. februar 2008 Du kan le du, men du skjønner... egentlig skulle jeg bare se, for sjefen sa noe om... om du tenker på en som er "xxx" så meld dere inn snarest (sånn der privat foreningsom driver barnehager og som prioriterer medlemmers barn) så da måtte jeg sjekke opptakskriteriene for de aktuelle (fant ingen der jeg måtte melde meg inn i noe, så kan slappe av på den biten) og vips, så såden jeg søknadsfristen, og feilkobla FØDT i 2008 og BARNEHAGE i 2008, pluss at jeg som sitter med årsoppgjør stort sett arbeider i 2007, og derfor anser 2008 som "neste år" enda, da er det lett å bli forvirra Kanskje jeg skal forholde meg til å strikke pledd, og lite andre avanserte saker fremover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 19. februar 2008 #712 Del Skrevet 19. februar 2008 Spennendes å lese om deg Malama! Ser at vi er ganske like i termin også... Jeg skulle også ønske jeg kunne strikke!! Og brodere! Foreløpig nøyer jeg med å drive litt med scrapbooking.. Vil lage et fint baby-album til den lille :rødme: Ha en fortsatt fin tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. februar 2008 #713 Del Skrevet 19. februar 2008 Men jeg forstår deg. Jeg henger igjen i 2007 enda, så når ting omtales som f.eks 3. mai 08, så tenker jeg at det er jo over et år igjen... Tiden flyr fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doratheexplorer Skrevet 19. februar 2008 #714 Del Skrevet 19. februar 2008 Kan være litt forvirrende av og til...er glad jeg er ferdig med årsoppgjøret Brodering er gøy, strikking også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 19. februar 2008 #715 Del Skrevet 19. februar 2008 Innom og oppdaterer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #716 Del Skrevet 20. februar 2008 Drømte så livaktig i natt. Jeg var på jobb, og fikk en mail fra en kollega. Hun dro på ferie, og skrev "gratulerer med babyen! Du har nok helt sikkert fått den før jeg er tilbake." Hun var nemlig dratt på ferie. Ja, tida går jo fort, tenker jeg, det er jo ikke lenge siden jeg ble gravid, ukene har løpt avsted. Hvor langt har jeg egentlig kommet nå? Og da kom sjokket, OI, jeg var kommet til termindatoen! Ja, babyen gjorde ingen tegn til å ha tenkt seg ut, og det var jo greit, men jeg burde kanskje begynt på permisjonen ja... Men hvor i all verden var ukene blitt av??? Våkna, litt letta over at jeg har noen uker igjen på å bli ferdig med forberedelsene, men tida går absolutt veldig fort, så før vi vet ordet av det, så kommer nok babyen ut til oss, så det er bare å begynne å forberede seg, strikke og finne ut av vognjungelen og alt sånn der. Og kooooose seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #717 Del Skrevet 20. februar 2008 Tid for dagens andre måltid. Og i dag ble det denne rett i koppen pasta bolognese-saken som har stått og fristet i noen dager, jeg var rett og slett sulten, og det er lenge til lunsj. Mat må man ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 20. februar 2008 #718 Del Skrevet 20. februar 2008 Rart hva man drømmer noen ganger... Ha en fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 20. februar 2008 #719 Del Skrevet 20. februar 2008 Rett-i-koppen rettene er kjempegode! De fleste av dem hvertfall... Ja, tida går fort! Men jeg syns ikke den går fort nok jeg da.. Har så lyst til å hilse på den lille NÅ! Men det er nok andre ting en skal gjennom først sånn som ultralyd, de første sparkene fra den lille og en mage som vokser seg større og større Ha en fortsatt flott dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #720 Del Skrevet 20. februar 2008 Rart hva man drømmer noen ganger... Ha en fin dag Ja, det er helt sikkert. Drømmer mye rart. Men jeg tror ganske sikkert at jeg skal klare å følge med tida såpass at jeg vet når det er på tide å gå ut i permisjon... Rett-i-koppen rettene er kjempegode! De fleste av dem hvertfall... Ja, tida går fort! Men jeg syns ikke den går fort nok jeg da.. Har så lyst til å hilse på den lille NÅ! Men det er nok andre ting en skal gjennom først sånn som ultralyd, de første sparkene fra den lille og en mage som vokser seg større og større Ha en fortsatt flott dag! Ja, gleder meg til babyen kommer ut jeg også, men har ikke noe hastverk, nyter å være gravid jeg, og vite at den er der inne. Litt rart, mitt fokus har gjennom prøvetiden ikke vært at jeg ville bli gravid. Jeg ville bli MAMMA. Hvordan ungen kom var mindre vesentlig, bare jeg fikk bli mamma. Å bli gravid var aldri målet, men å bli mamma. (den normalt sett enkleste måten å bli mamma på er jo dog å bli gravid, så det var jo det vi satset på å prøve i første omgang) Men når det nå har skjedd... jeg ble gravid... ja, jeg gleder meg til å bli mamma, men nå vet jeg at det kommer til å skje på en måte, så da haster det ikke, da nyter jeg ventetiden da. Vissheten om at det vokser en baby inni meg, som skal komme ut, som jeg skal få bli mamma til Voksende mage og spark ser jeg frem til, rett og slett fordi det er jo klare tegn på at den er der, og trives og har det bra. Og ultralyden bli nok kjekk ja. Og til sommeren, så kommer ungen. DET blir kjekt det Og ja, rett i koppen er godt. Hva skal jeg finne på nå da? To timer siden lunsj, så jeg er jo sulten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg