Gjest veslo Skrevet 16. februar 2008 #681 Del Skrevet 16. februar 2008 Mannen min fekk Brann-MT av meg til jul, sydd av eit svart Brann-sengesett, med svarte stropper. Han syns den er dritkul, og gledar seg til å ha med seg knerten på kamp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #682 Del Skrevet 16. februar 2008 Ikke dumt. Jeg satt og titta på nøstebarn fordi jeg har lyst å strikke et sånt teppe, sånn som H sitt "koseteppe", og jeg hadde nå først trodd at det skulle strikkes i den helt sånne nøytralfargede tråden, helt til jeg oppdaget at det sto at de skule være 2 tråds merinoull, ikke 2 tråds lanolinull. Og da oppdaga jeg at den ulla kommer jo i mange farger (og ingen av dem så slik ut som H sitt koseteppe...) og jeg funderte på.. kan jo ikke lage rosa eller blå når jeg ikke vet hva som kommer, men.. gul? eller grønn? Eller den hvite, som heter natur og kanskje er sånn som H sitt, bare at den ser helt hvit ut på bildet... Mannen kommenterte at jeg kunne jo lage den RØD! Vel, til han fant ut at rød er jo en litt lite "avslappende" farge, så en mer nøytral farge er nok kanskje bedre... Inntil jeg oppdaga at den hvite heter natur, nevnte jeg at det kunne jo være rød og hvitstripet... Vi får se, en liten Brann-supporter skal vi helt klart oppdra, men mulig teppet skal være nøytralt likevel, sånn at det blir begagelig og rolig å se på... vi får se på fargene når vi er der. Jeg tror jeg snart må begynne om det skal bli ferdig, for jeg er ingen superstrikker... Har ikke turt å prøve meg på noen av de oppskriftene jeg fikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 16. februar 2008 #683 Del Skrevet 16. februar 2008 Vetlo skal få rosa av oldemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ballerina Skrevet 17. februar 2008 #684 Del Skrevet 17. februar 2008 Angående farger på teppe: vår lille nevø fikk skikkelig turkist teppe av oss til koseteppe og han elsker det! Eller, han elsket det (nå er det utslitt... men så er han snart tre år også, ikke så liten lenger visst ) han syntes det var herlig - brukte det når han sov og alt og ikke minst så likte han å se på det. Kunne ligge lenge og bare se for han likte fargen så godt Når nestemann kommer der så blir det nok rødt eller grønt - får se på humøret når jeg skal velge ut farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #685 Del Skrevet 18. februar 2008 Mandag morgen. Jeg liker ikke mandg morgen jeg, det er den tyngste i hele uka. Håpesult spurte jeg min mann, når jeg våkna i morges, "er det mandag, og jopbb i dag?" og håpethan skulle si at det var søndag. Jeg var ikke helt våkne, oghuska ikke helt hvor mye helg det hadde vært. Av og til hender det, og han sier det er søndg, det er deilige dager. Men neida, han bekreftet at det er mandag. Mandag er tung. Man draaar seg ut av senga, men vissheten om hele uka forran meg, gjør det ikke lett. Det er 4 ganger igjen, før det er helg! Tirsdag er litt lettere, da er det ialle fall tv-kvelden å glede seg til. Onsdag er man jo kommet halvveis i uka. Torsdag er det bare en gang igjen før et er helg. Og fredag er jo fredag, med "ny uke"-lesing, og vissheten om at når jeg bare har kommet meg opp... så er det siste gangen før det er helg! Mandag er den absolutt tyngste. Kombinert med lavt skydekke, tåke og regn, og "halve kontoret" er borte pga vinterferie, og resten lurer på hvorfor jeg ikke har vinterferie (hallo, jeg har da ikke unger i skolen, hvorfor skal jeg ha vinterferie denne uka? Muligens skal jeg ha minst en halv dag neste uke, siden vi da får besøk av mine svigerinner som har vinterferie neste uke fra torsdagen av, men hva skal jeg med vinterferie den uka "alle" kollegaene mine er borte, når jeg ikke har noen unger i skolen???) Sulten er jeg også, og burde ideelt sett vært en tur på butikken. Kjøpe tomater til lunsjen (har brødskiver og bokseskinke, men det friker opp med litt tomat) og noe sunnere som mellommåltid enn den rett i koppen pastaen som står her og frister... Men frister det å gå på butikken når det regner da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. februar 2008 #686 Del Skrevet 18. februar 2008 Mandag er kjipe dager ja Godt vi i hvert fall er i gang med mandagen, men gleder meg til arbeidsdagen er over... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #687 Del Skrevet 18. februar 2008 Det gjør jeg også. Mannen sa fra at han kommer til å jobbe lenge, så lenge at jeg bare skal dra hjem uten ham. Da frister det jo litt med en kort dag. Jeg har sånnsett mye å gjøre, men ingenting som HASTER, ingen frister denne uken... og da er det fristende med en "kort dag" (dra hjem i 3-4 tiden?), siden mannen sikkert jobber til 7-8. Når han jobber til 5-6, så gjør gjerne jeg også det, men til 8 gidder jeg ikke, når jeg ikke har noe som haster. Skal bli deilig å dra hjem, jeg kjeder meg på jobb i dag, mange ting å ta fatt på, og hver av dem er dørgende kjedelig og litt sånn uklart hvor jeg skal begynne, så absolutt frister det mest å dra hjem. Åhh, som jeg gleder meg til permisjonen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. februar 2008 #688 Del Skrevet 18. februar 2008 Synes en kort dag høres veldig fornuftig ut Greit å unne seg det av og til når en har mulighet... Gleder meg til permisjon jeg også. Gjøre noe helt annet et helt år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. februar 2008 #689 Del Skrevet 18. februar 2008 Like greit å ta en tidlig dag, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #690 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Synes en kort dag høres veldig fornuftig ut Greit å unne seg det av og til når en har mulighet... Gleder meg til permisjon jeg også. Gjøre noe helt annet et helt år... Blir nok ikke et helt år på meg da, mannen skal ha sin del, og med mindre jobbsituasjonen endrer seg, så blir det vel noen måneder til hm også, men i alle fall over et halvt år til meg. Til å være hjemme, og kose med babyen! For all del, det er jo arbeid som følger med en baby, og lite søvn og mye greier, men... det er likevel noe jeg absolutt gleder meg til! Kort dag i dag virker fristende ja. Lage meg noe mat, og kose meg. Sette på vaskemaskina, kanskje krabbe i badekaret, eller ta en dusj, eller scrappe litt, eller muligens være flink og legge sammen klær... Vi var så flinke og vaska mye klær i går, noe som medfører at det er mye som er blitt tørt i dag... Endret 18. februar 2008 av Malama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. februar 2008 #691 Del Skrevet 18. februar 2008 Her vil ikke mannen ha mer enn 6 uker + 4 uker ferie... Har prøvd å overtale han, men tror han er veldig usikker. Men vi får 2 uker sammen ved fødsel og sommerferie sammen ikke lenge etter at lillegutt er født. Det hjelper jo. Får heller se om det blir en annen løsning neste gang... Klart det er masse jobb å være hjemme et år. Men det blir en helt annen type jobb. Kan være godt og savne jobben etterhvert også... Synes det høres ut som en fin kveld :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #692 Del Skrevet 18. februar 2008 Min mann ønsker jo å være en del hjemme han. Vi må bare bli enige om hvor mye han "får lov til", for jeg vil jo gjerne ha mest mulig selv, og tror ikke jeg skal savne jobben et sekund. Med den ikke helt 100% barnehagedekningen, særlig ikke for barn under 3 år, og særlig ikke i den delen av byen vi bor, så er der jo en viss mulighet for at det kan bli aktuelt med noe ulønnet perm etterpå... hvilket jeg sånnsett ikke har noe mot, så lenge det går rundt økonomisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. februar 2008 #693 Del Skrevet 18. februar 2008 Ja, litt vanskelig det der... Jeg mener jo at jeg "fortjener" litt mer enn han. Både pga amming og det kroppen må igjennom. Dessuten synes jeg det virker mest morsomt på slutten av permisjonen når det blir litt mer action... Men synes godt han kunne tatt noen måneder da... Men kan jo ikke tvinge han heller... Her har de heldigvis skjerpet seg på barnehagedekning og nå skal det visst være full barnehagedekning her. Håper det holder seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #694 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg synes også at jeg "fortjener" mer, dessuten er det dette med amming. Men vi finner nok en løsning, og når han vil ha mer enn de 6 ukene, så synes jeg absolutt han skal få det. I tillegg kommer han antakelig til å ta mesteparten av sommerferien i år etter fødselen, håper vi at han får lov til i alle fall, noe usikkert pga flytteprosjekter på jobb etc, de flytter inn i nytt bygg omtrent akkutat når jeg hr termin..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. februar 2008 #695 Del Skrevet 18. februar 2008 Veldig positivt at han vil ha mer enn de 6 ukene Det jeg har prøvd å få mannen til også. Er jo tross alt like mye hans barn... Men skal innrømme at jeg gleder meg veldig til å ha et helt år Fint å ha masse ferie sammen når en akkurat har blitt foreldre. Tror det er viktig for faren å bli inkludert fra begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #696 Del Skrevet 18. februar 2008 fint med planer om en "kort dag". Helt til man begynner å se på et årsoppgjør man skal levere (første gang jeg skal levere årsoppgjør i år, har vært med på det før, men har ansvaret for et regnskap i år!) og blir oppslukt av avstemminger og konti som har vært i bruk og plutselig innser at det første toget man kan rekke er 1605, hvilket jo, ref forrige uke, ikke er så "tidelig" som jeg innbiller meg, da er jeg nemlig hjemme rett før halv fem, med andre ord, sånn i forhold til barnehagens stengetider, så er dette ikke en TIDELIG slutt på arbeidsdagen. Prøver å venne hodet mitt til at vi på sikt må inn i en slik verden, der barnehagens åpnings og stengtider er en del av vår hverdag... Og da er ikke dette en kort dag. Men, NÅ er det jo det, for siden jeg ikke kom før litt over halv ni i dag, har jeg faktisk ikke jobbet full dag før 16:25 så om jeg går nå 15:50, så har jeg jo jobbet kort dag! Det er vel muligens det med å komme seg ut av huset litt tideligere som kan bli utfordringen når den tid kommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #697 Del Skrevet 18. februar 2008 Liiiiiten endring i planene, for før jeg var halvveis i middagsforberedelsen mine ringte min bror, og lure på om jeg ville ha besøk i kveld... Han er ved sognefjorden nå, og kjører mot Bergen, skal jobbe her i morgen, så da kommer han hit. Derved blir det ikke dusj og scrapping, men rydding og støvsuging, ordne gjesterommet i stedet. Men desto enda kosligere senere i kveld da, når han kommer. Litt dumt at mannen må jobbe leeeeenge, menmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 18. februar 2008 #698 Del Skrevet 18. februar 2008 Barnehagehenting og kollektivtrafikk kan nok være en utfordring ja... Men har ikke dere ganske fleksible jobber? Min lille tanke om barnehagehenting her er at jeg begynner litt seinere enn jeg pleier i dag, mens mannen begynner tidlig på jobb. Dermed er han tidlig ferdig og kan hente lillegutt... På den måten får vi begge jobbet, mens lillegutt ikke får så lange dager i barnehagen... Må kanskje spise middag litt senere, men det er jo egentlig ikke det helt store problemet... Kose deg med besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #699 Del Skrevet 18. februar 2008 Vi har ganske så fleksible jobber ja, og kollektivtrafikken er jo grei den, toget går hver halvtime, står ikke i kø, og bruker 7 minutter gjennom fjellet. Det er nok mer det at vi har en tendens til å begynne sent på jobb, og drar samtidig, ettersom vi kjører til togstasjonen, og bare en av oss har lappen... Må nok endre på disse vanene, og gjerne få lært mannen å kjøre også... Kos med besøk ja, for mannen har fortsatt ikke gitt lyd fra seg om at han vil hentes, så han kommer nok seeent. Og, sånn på den lyse side, jeg fikk da rydda i huset, støvsuga og styra litt, så nå ser her jo koselig ut. Om jeg da hadde funnet ut av hvorfor jeg plutselig har fått vondt i ene hofta, med skytende smerter når jeg vred meg i en uheldig stilling... Skal ikke ha noe av noe bekkenplager, og slett ikke enda i alle fall! Bare så det er klart! Men kos med lillebror på besøk da, absolutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest veslo Skrevet 18. februar 2008 #700 Del Skrevet 18. februar 2008 Vesla vår får brunt Nøstebarn-teppe av mormor. Knerten har natur-kvitt. Men mormor finn ikkje att opskrifta... Nokon som har den liggande og kan skrive ned maskene og sånn til meg....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg