Fakse Skrevet 13. februar 2008 #641 Del Skrevet 13. februar 2008 Kesam ser vel egentlig bare ut som yoghurt, og brukes også mye på samme måten i matlaging. Vaniljekesam blir da altså omtrent det samme som vaniljeyoghurt, men mye sunnere fordi det inneholder mer proteiner enn vanlig yoghurt. Jeg spiser den ofte som den er, eller har den sammen med f.eks bær til dessert. Men som sagt, det er nok ikke noe for deg om alt søtt er kvalmende, selv om jeg jeg må protestere på at det er ekkelt sånn på generell basis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #642 Del Skrevet 13. februar 2008 Bruker aldri yoghurt i matlaging heller, synes det i seg selv byr meg mot jeg.. spiser det av og til ja, men med vaniljesmak har aldri fristet, jeg spiser skoksbær eller sånn jeg, og slett ikke ofte. (prøvde meg på noen små yoghurter som små mellommåltider en gang før jul, men det var mannen som endte opp med å spise dem, for de var søte og kvalmende alle sammen, vi prøvde ulike smaker og ingn falt i smak...) Men nå har kjeg spist tre (ikke så veldig tykke da) brødskiver av et halvgrovdt brød, med skinkesteik og tomat på, det må jo i alle fall kvalifisere som å inneholde sine proteiner og fiber. Og med apesinjus til (som nok inneholder sukker også) har jeg fått c-vitaminer som hjelper meg å ta opp det jerninnholdet dt måtte være i maten også. Resten av dagen kommer jeg til å lage totalt kaos av alt som ligner på kosthold... Siden vi skal på kamp blir det ett eller annet kjapt å spise, antakelig noe rett i koppen greier (siden jobben har vannkoker, men ingen andre varmemulighter) sånn i 4-5 tiden, kanskje en pølse på kampen, og ett eller annet raskt og helst varmt (ofte bruker vi frossenpizza, som kan bli klar i ovnen mens vi får av oss ullstilongs og ekstra lag genser, og ordner drikke og bord. Men vi har ikke slikt i hus, så jeg vet ikke hva det blir i kveld, vi kommer ikke hjem før klokka er nærmere halv tolv, antakelig) Er jo dømt til å 1) ikke få fornuftig kostholdsgrunnlag og 2) ikke få nok søvn, så jeg blir helt kaputt i morgen. På den annen side, var sent i seng i går også, jeg var ikke trøtt i det hele tatt, vi så på frustrerte fruer (dvs, det to på, vi satt vel med hver vår pc...) og jeg ble sittende med pc'n etter det var slutt, og var bare ikke klar for senga, var ikke trøtt i det hele tatt. Går sånnsett trøtthetsmessig bra i dag, jeg er ikke trøttere enn jeg pleier, men overskudd har jeg jo ikke hatt på ei stund da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 13. februar 2008 #643 Del Skrevet 13. februar 2008 Tror nok kroppen din bare trenger mer mat nå som du er gravid jeg... Min svigerinne er som deg. Hun åt og åt som gravid... Et av de første tegnene som gjorde seg gjeldende... Og en del av de kiloene var tiltrengte... selv har jeg i grunn en del ekstra kilo, ås her er kroppen motsatt. blir fortere mett og spiser mindre. Vært sånn fra jeg ble gravid, så kan ikke skylde på mindre plass til magesekken heller... Dermed har jeg stått omtrent stille i vekt til tross for at magen har vokst. Egentlig greit spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #644 Del Skrevet 13. februar 2008 Står egentlig stille i vekt jeg også, men jeg trenger jo egentlig kanskje litt... Jeg veide 51 kilo den dagen jeg tok testen, var oppe i 52 i juleferien, tilbake på 51 i løpet av januarstresset, og nå tilbake på 52, men kommer ikke lenger. Selv om jeg faktisk spiser, og spiser og spiser dagen lang... Ettersom jordmora klarte å få min bmi til å bli kvalifisert som "normalvektig" (det har jeg aldri fått til selv... jeg pleier alltid komme noen desimaler under grensa...) så sa hun ikke noe om at jeg burde legge på meg mer, sa bare at siden jeg er normalvektig er det ikke noe å tenke på, det er de over og de undervektige som må tenke på dette...) Konklusjon for i dag er at mannen bestiller pizza og kommer hit med om en times tid eller så, kanskje litt lenger, spørs når han blir ferdig med en sak, så spiser vi, og drar på kamp. Hva vi gjør i kvedl vet jeg ikke, får se hvor sulten vi er, om vi kanskje bare evt spiser i pausen og går rett til sengs når vi kommer hjem. Pizza har vel ikke så mye fiber og sunne greier, men sånn blir det når et er kampdag, det er ikke hverdagskost å gjøre slik da... Men, å vente på pizza blir lenge, så det får bli litt kjeks og tomater så lenge, tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 13. februar 2008 Forfatter #645 Del Skrevet 13. februar 2008 Litt endret dette med å bli svimmel når jeg reiser meg. Nå blir jeg ikke svimmel lenger, jeg reiser meg og forventer å bli svimmel, men i stedet får jeg hodepine. Det går over sånn etterhvert, litt sånn som svimmleheten (sitter litt lenger i, jeg går jo på et vis med en vag hodepine hele tida, men den er så svak at den ikke er plagsom, bare irriterende når jeg tenker over det) Hr tenkt litt på denne i dag jeg... stusser litt... For, at jeg ble svimmel av å reise meg, har jo med et midlertidig blodtrykksfall å gjøre. Men absolutt ingen plass klarer jeg å finne noe om at blodtrykksfall skal kunne gi hodepine? Helt midlertidig hodepine "et gys i hodet" beskrev jeg det som første gaangen min mann lurte på hva som skjedde, som om det sprer seg fra toppen av hodet og nedover, men så blir det borte, tar litt tid før det er helt borte (vel, så "helt" som det kommer nå om dagene da, men denne svake hodepina i bunnen av hverdagen, den er jeg vant til, og tenker ikke så mye over, det er visst normalt) Jaja, sikkert normalt dette også. Så mange merkelige ting kroppen gjør, som vi finner ut er normalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 13. februar 2008 #646 Del Skrevet 13. februar 2008 Hmm, rart med hodepina... Aner ikke om det er normalt, har ikke merket noe til det. Men nå har ikke jeg så mange symptomer da... Når vekta står stille og du spiser så mye så trenger du det nok. Min svigerinne veier mindre enn deg, så ingen tvil om at hun er undervektig. Men hun gikk vel opp ca 10 kg de første tre månedene... Var egentlig bare kledelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandra Skrevet 13. februar 2008 #647 Del Skrevet 13. februar 2008 Hei Malama, vi har termin samme dag vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 13. februar 2008 #648 Del Skrevet 13. februar 2008 Håper du har det fint på staddaen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 13. februar 2008 #649 Del Skrevet 13. februar 2008 Kjipt med tap i dag. Brann var så gode i første. Og det andre målet til Everton skulle jo vore anullert då. Menmen.. Håpar du koste deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. februar 2008 #650 Del Skrevet 14. februar 2008 God morgon! Overraska over at det ikkje er komt innlegg frå denne kanten enno i dag. Er du ikkje på jobb?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #651 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg SKAL på jobb, men jeg er hjemme enda... Vi drar snart, og er på plass litt over halv ni. Flexitid er fine greier. Det er ikke helt lett å stå opp når man ikke kommer hjem før minst halv tolv, suuupertrøtt og iskald. Jeg er fortsatt ikke våken nok til å orke å skrive spesielt langt, men jeg lever... Og mer kommer sikkert senere, for konsentrert og effektiv på jobb er jeg sikkert ikke i dag heller. Kroppen verker, særlig beina. Det er jo normalt når jeg er sliten, men dette er nok ekstra merkbart fordi jeg sto og frøys på stadion i drøyt tre timer i går... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 14. februar 2008 #652 Del Skrevet 14. februar 2008 Må jo ikkje stå på Stadion når du er gravid! *fram med peikefingeren* Bekkenløsning er vondt, nemlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #653 Del Skrevet 14. februar 2008 Ja, altså, for all del, vi hadde seter, men du skjønner, selv med ullstilongs under buksa, og ullkåpe som (i alle fall nesten) er lang nok til at jeg sitter på den også, så var plastsetene så iskalde at jeg hadde vel frosset stakkars babyen i hel om jeg satt, i alle fall frosset på meg uvi... Så jeg sto. Støtta meg mot setet i perioder, men han som hadde setet ved siden av meg var en plasskrevende fyr, svær fyr, og helt uten kroppskontroll, virket av og til som en 7-åring i kroppen, klarte ikke stå stille, hoppa og dansa, på en måte, ivirig som bare det... på en rett og slett barnslig måte, helt merkelig i en så stor kropp, så han blokkerte jo halve utsynet mitt når han sto, og det gjorde han store deler av kampen, sikkert pga all energien i kroppen eller noe... Men bekkenet mitt har det helt fint det. BEINA er slitne, men bekkenet har det bra. Men hvordan det skal gå å gå på stadion fremover, med voksende mage, det vet jeg ikke... stakkaren må jo bli skremt, når den begynner å høre... så mye ståk. Vi har jo sesongkort... mars til november (tidelig serieåpning i år 30. mars) Kjøpt inn en drøy uke før testen avslørte at jeg neppe får brukt mitt hele sesongen... (men vi har "sesongkort" på tv2 sport også, så jeg skal vel få sett det jeg orker) Men når babyen begynner å høre, lyder fra utsiden av magen, så mye hyling og skriking, takler den det? Og meg, som hyler og skriker også... I det minste slipper vi å ha tribunen full av bortesupportere da, i tippeligaen. Genial løsning, ikke sant? Alle bortesupportere (bortsett fra de som bor i Norge og har kjøpt biletter på resten av stadion, selvsagt... ) inn sin egen inngang, hvor de er avsperret med gjerde fra resten av tribunen, har egen kiosk og egne toaletter. Der skal bortesupporterene være. Ja, men så er det kommet mange flere folk enn der var seter til. (sikkert noen som ikke hadde helt ekte biletter...) så da finner politiet ut at "Jammen, det er jo et helt ledig felt på BT-tribunen" (Jepp, ikke solgt biletter til dette feltet, antakelig med vilje, for kampen var utsogt, pr. def) Noen av bortesupporterene hadde allerede oppdaget dette, og tatt seg over på denne tribunen på egenhånd, men nå sendte altså politiet et par hundre til dit, så vips hadde vi et helt felt med enkese supportere som nærmeste naboer. Og halve feltet vårt var vel besatt av nordmenn som ropte "JA!" på helt feil tildspunkt til å holde med de røde.... Kooooooselig, ikke sant? Sikter meg inn på en litt kort dag i dag tror jeg, om jeg klarer det da... Det dukker jo opp bare sånn "Kan du ikke bare kladde disse berevene som vi snakket om?" og "fikk du sett på den avstemmingen...?" ("nei, for jeg måtte begynne med grunnlaget for de brevene som jeg nå må skrive som gjør at jeg ikke har tid å se på den nå heller...") og egentlig skulle jeg helst ført noen bilag på det vesle firmaet jeg har snvar for, slik at jeg fikk banken til å stemme etc, og laget til bankavstemmingene, og dessuten gjerne fått kommet igang med å legge inn januartallene i "hovedjobben min" og ryddet opp i alle de avstemmingene der det står "tas ut/legges inn i januar" før jeg glemmer hva det handler om... Men å gå hjem i tretida hadde vært deilig. Innom en butikk og kjøpt den rullen med lovehearts jeg alltid gir min mann på valentindagen (normalt sett på morgenen sammen med et hjemmelaget kort da, men.. så langt kom jeg ikke i år) og om han ikke ble med hjem samtidig med meg, kanskje limt sammen et kort, og ryddet spisebordet så vi kunne spise der, med ren duk og levende lys (vi har fortsatt masse røde lys med gullkant på etter bryllupet....) Handle inn noe litt godt... normalt ville jeg kanskje tenkt biff, men siden jeg ikke spiser kjøtt som ikke er gjennomstekt for tida, så kanskje noe annet... Eller biffstrimler kanskje, de blir jo nesten gjennomstekt likevel, for det går jo så fort, og jeg begynner alltid å steke dem litt for tidelig, slik at de ER gjennomstekt (bortsett fra kanskje de tykkeste) innen resten er klart) Vi gjør ikke noe stort ut av valentines, med gaver og blomster og styr, men å gi et kort med kjærlighet, og søte små lovehearts er jo bare kos, og å lage en god middag og spise uten å se tv, ja det er sånne ting som vi ikke gjør ofte nok, å når jeg får en "unnskyldning", så tar jeg mot den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 14. februar 2008 #654 Del Skrevet 14. februar 2008 babyer (i magen) elsker å være med på kamp de. Knirket likte det i allefall og fikk se sin første kamp (på tven riktignok) allerede på fødseldagen... desverre gikk ikke den kampen så bra da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #655 Del Skrevet 14. februar 2008 På tv er jo en meget annen opplevelse... men slett ikke så kaldt heller. Også slipper man "skumle" bortesupportere to meter unna Tror det hadde vært å foretrekke i går, sånnsett. Såååå kaldt! Vi blir nok å gå på kamp med knøttet i magen ja, hva vi skal gjøre etterpå er en annen sak... Det ordner seg nok. Om noen nå bare kunne fremdrive litt arbeidslyst slik at jeg kunne kladde disse fire brevene før lunsj... åhh... lunsj... Det kvalifiserer ikke som fornuftig "førlunsjmat" å spise rett-i-koppen-pasta, regner jeg med...(innkjøpt i tilfelle jeg ikke rakk middag i går, men det ble pizza fra peppes da) men magen trenger absolutt noe før klokka tolv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #656 Del Skrevet 14. februar 2008 Så lå det en tykk konvolutt fra solkehelseinstituttet i postkassa i gårkveld da. Så mye for meg som skulle ha bestemt meg for om jeg ville være med pådenne mor og barn undersøkelsen før det dumpa ned i postkassa med alle spørsmålene sine... Jaja, vi får studere litt på det, og se hva vi kommer frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. februar 2008 #657 Del Skrevet 14. februar 2008 Hmm, ble aldri spurt om å være med på mor og barn undersøkelsen jeg... Litt dumt, for jeg synes det virker interessant. Men sånn er det når en havner utenom systemet. (Fikk en tidlig UL grunnet SA og fikk time til ordinær UL da... Så fikk ikke noe brev før UL. Har sagt fra både til jordmor på sykehuset og legen min at jeg ikke har fått noen informasjon, men ser ut til at jeg har ramlet helt ut...) Litt synd egentlig, kunne tenkt meg å være med. Men som jeg sa til jordmor på sykehuset jeg ville jo gjerne ha litt informasjon før jeg svarte... Men det er det visst ingen som vil gi meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #658 Del Skrevet 14. februar 2008 du finner info på www.fhi.no/morogbarn og der er jo også samtykkeskjema etc som kan fylles ut, men de skal jo egentlig ta en blodprøve når du er på UL da, og en urinprøve, så de vil helst ha det før ordinær UL. Jeg må bare bestemme meg for at jeg synes det er helt ok at jeg skal fylle ut skjema frem til barent er 7 år, barnet skal få info om dette når det er 15, og spm om å være med videre når det er 18 (til tross for at det slik jeg skjønner ikke er noen skjema etter at de er 7, men de kan samle inn info fra andre register (til tross for at undersøkelsen er annonymisert, hmm, må sette meg litt inn i dette her...)) Å fylle skjema er greit, jeg liker denslags, og jeg synes det er en god sak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jente 79 Skrevet 14. februar 2008 #659 Del Skrevet 14. februar 2008 Jeg syntes også at saken er god... Men klart du binder deg for ganske lang tid... Hadde ikke hørt så mye om det, derfor jeg ble litt satt ut når jeg var på ultralyden... Hmm, får gå inn å kikke litt. Men jeg er vel allerede litt seint ute sånn egentlig... Men men, det er da for fillern ikke min skyld at de ikke får meg med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 14. februar 2008 Forfatter #660 Del Skrevet 14. februar 2008 De har en kontaktmailadresse, du kan jo sende dem en mail og spørre om du er for sen, dersom du har lyst å være med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg